DNA Oyj

DNA:lla uskollisimmat ja tyytyväisimmät laajakaistaliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

EPSI Rating 2024* -tutkimuksen laajakaista-asiakkaita koskevat tulokset vahvistavat, että DNA:lla on toimialan tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttajapuolen laajakaista-asiakkaat. DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä. Tyytyväisyyden taustalla on etenkin hyväksi koettu palvelulaatu ja että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.

DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. DNA

DNA:n asiakastyytyväisyys yritysasiakkaiden segmentissä on 76,4 pistettä, kun alan keskiarvo on 75,7 pistettä. Yli 75 pistettä tarkoittaa tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Erot tuloksissa mahtuvat virhemarginaalin sisälle, mikä osoittaa laajakaista-asiakkaiden saaman palvelun olevan Suomessa hyvällä tasolla.

Yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mukaan ykkössija kertoo sen, että DNA:lla tehdään oikeita asioita: ”Nopeat, toimivat ja luotettavat yhteydet luovat vakaan pohjan, mutta erinomaiseen asiakaskokemukseen vaaditaan enemmän. Täytyy ymmärtää yritysasiakkaiden muuttuvia tarpeita ja kehittää aktiivisesti niihin palveluita.”

DNA:n laajakaistapalveluilla tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttaja-asiakkaat 

DNA:n kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys laajakaistapalveluihin on erittäin vahvalla tasolla, sillä asiakastyytyväisyyspisteet ovat 76,5. Tämä ylittää toimialan keskiarvon 73,9. Kuluttajaliiketoiminnan osalta DNA:n ja kilpailijoiden välinen ero on suurempi kuin virhemarginaalit, joten tulos on tilastollisesti merkittävä. 

”Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että asiakkaamme ovat jälleen tunnustaneet DNA:n palveluiden laadun ja luotettavuuden. Laajakaistan markkinajohtajuus on osoitus pitkäjänteisestä strategiastamme ja sitoutumisestamme asiakkaidemme arjen parantamiseen. Kuluttajalaajakaista-asiakkaamme arvioivat meidät parhaaksi kaikissa eri osa-alueissa – imagossa, odotuksissa, koetussa tuote- ja palvelulaadussa, vastineessa rahalle sekä asiakastyytyväisyydessä ja -uskollisuudessa,” kertoo Mikko Kannisto, DNA, kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja.

“Jatkamme määrätietoisesti työtämme tarjotaksemme ratkaisuja, jotka paitsi vastaavat asiakkaidemme odotuksia myös tukevat heitä jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa arjessa. Tämä tulos antaa meille lisämotivaatiota kehittää palveluitamme entisestään”, hän jatkaa.

Tietoa EPSI Rating -tutkimuksesta

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitettiin teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle. Tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen erittäin tyytyväisistä asiakkaita.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*)Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

Lisätietoja medialle:

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Kuvat

DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA
Lataa
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA
Lataa
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA:n joulukuun ja koko vuoden 2024 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet2.1.2025 08:00:00 EET | Tiedote

Kellopuhelinten kysyntä kasvoi edelleen vuonna 2024 ottaen yhä vakiintuneemman aseman DNA:n myydyimpien älykellojen listoilla. Vuoden myydyimmäksi älykelloksi nousi lasten kellopuhelimista tuttu Xplora XGO3. Apple oli vuoden suosituin älypuhelinvalmistaja niin kuluttajien kuin yritysasiakkaiden keskuudessa. Acer-tietokoneiden suosio DNA:n valikoimassa on huomattava, mutta vuoden myydyin tietokone oli Asus Vivobook.

DNA:n valtakunnallinen 5G-päivitys on valmistunut ensimmäisenä Suomessa – verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin17.12.2024 09:55:00 EET | Tiedote

DNA:n vuonna 2019 aloittama radioverkon modernisointi ja 5G-päivitys on valmistunut. 5G-kuuluvuus vastaa 4G-palvelualuetta ja laskennallinen väestöpeitto on liki 100 prosenttia, eli 5G-palvelu on saatavilla liki kaikissa pysyvissä asuinosoitteissa. Maantieteellisesti 5G-verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin. 5G-rakentamisen myötä myös 4G-yhteydet ovat parantuneet merkittävästi. Verkkoja parannetaan jatkossakin asiakastarpeen perusteella.

DNA is the first operator to complete its nationwide 5G upgrade – the network reaches all municipalities in mainland Finland17.12.2024 09:55:00 EET | Press release

DNA's radio network modernisation and 5G upgrade, launched in 2019, is now complete. The 5G coverage is equivalent to the 4G service area and the calculated population coverage is close to 100%, meaning that 5G service is available at nearly all permanent residential addresses. Geographically, the 5G network reaches all municipalities in mainland Finland. The construction of 5G infrastructure has also improved 4G connections significantly. Going forward, networks will still be enhanced on the basis of customer needs.

Tältä näyttää teknologian kehitys vuonna 2025 – raportti povaa siirtymää hypestä hyötyihin12.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote

DNA on tänään julkaissut vuosittaisen teknologiatrendiraporttinsa, jossa tarkastellaan tulevan vuoden tärkeimpiä kehityssuuntia. Tuoreessa raportissa povataan vuoden 2025 olevan lunastuksen aikaa. Tekoäly ottaa askeleita kohti konkreettisia hyötyjä, teknologioiden käyttöalueet kasvavat ja kestävän kehityksen tavoitteet nivoutuvat osaksi yritysten arkea.

What to expect from technological development in 2025 – DNA’s report predicts a transition from hype to helpful12.12.2024 08:00:00 EET | Press release

Today, DNA published its annual report on trends in technology, which examines some of the most important developments that can be expected over the coming year. The new report predicts that 2025 will be a year in which technology makes good on its promises. Artificial intelligence is taking steps towards tangible benefits, technology is being applied in an increasing number of areas, and sustainability targets are becoming integral aspects of day-to-day business.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye