DNA:lla uskollisimmat ja tyytyväisimmät laajakaistaliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

EPSI Rating 2024* -tutkimuksen laajakaista-asiakkaita koskevat tulokset vahvistavat, että DNA:lla on toimialan tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttajapuolen laajakaista-asiakkaat. DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä. Tyytyväisyyden taustalla on etenkin hyväksi koettu palvelulaatu ja että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.

DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. DNA

DNA:n asiakastyytyväisyys yritysasiakkaiden segmentissä on 76,4 pistettä, kun alan keskiarvo on 75,7 pistettä. Yli 75 pistettä tarkoittaa tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Erot tuloksissa mahtuvat virhemarginaalin sisälle, mikä osoittaa laajakaista-asiakkaiden saaman palvelun olevan Suomessa hyvällä tasolla.

Yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mukaan ykkössija kertoo sen, että DNA:lla tehdään oikeita asioita: ”Nopeat, toimivat ja luotettavat yhteydet luovat vakaan pohjan, mutta erinomaiseen asiakaskokemukseen vaaditaan enemmän. Täytyy ymmärtää yritysasiakkaiden muuttuvia tarpeita ja kehittää aktiivisesti niihin palveluita.”

DNA:n laajakaistapalveluilla tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttaja-asiakkaat

DNA:n kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys laajakaistapalveluihin on erittäin vahvalla tasolla, sillä asiakastyytyväisyyspisteet ovat 76,5. Tämä ylittää toimialan keskiarvon 73,9. Kuluttajaliiketoiminnan osalta DNA:n ja kilpailijoiden välinen ero on suurempi kuin virhemarginaalit, joten tulos on tilastollisesti merkittävä.

”Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että asiakkaamme ovat jälleen tunnustaneet DNA:n palveluiden laadun ja luotettavuuden. Laajakaistan markkinajohtajuus on osoitus pitkäjänteisestä strategiastamme ja sitoutumisestamme asiakkaidemme arjen parantamiseen. Kuluttajalaajakaista-asiakkaamme arvioivat meidät parhaaksi kaikissa eri osa-alueissa – imagossa, odotuksissa, koetussa tuote- ja palvelulaadussa, vastineessa rahalle sekä asiakastyytyväisyydessä ja -uskollisuudessa,” kertoo Mikko Kannisto, DNA, kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja.

“Jatkamme määrätietoisesti työtämme tarjotaksemme ratkaisuja, jotka paitsi vastaavat asiakkaidemme odotuksia myös tukevat heitä jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa arjessa. Tämä tulos antaa meille lisämotivaatiota kehittää palveluitamme entisestään”, hän jatkaa.

Tietoa EPSI Rating -tutkimuksesta

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitettiin teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle. Tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen erittäin tyytyväisistä asiakkaita.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*)Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

NIS2-direktiivi kohentaa koko Euroopan turvallisuutta ja helpottaa yritysten kansainvälistymistä17.10.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

EU:n ja sen jäsenvaltioiden kansallista kyberturvaa yhtenäistävän NIS2-direktiivin soveltaminen alkaa 18.10.2024. Suomessa kyberturvallisuuslaki on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Lailla pannaan kansallisesti täytäntöön NIS2-direktiivin vaatimukset. DNA:n verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mielestä regulaatio on positiivinen asia, ja siksi myös yritysten, joihin NIS2-direktiivi ei sovellu, kannattaa ottaa direktiivin hyvät käytänteet esimerkiksi riskienhallinnan osalta soveltuvin osin osaksi toimintaansa.

The NIS2 Directive improves security across Europe, making internationalising business easier17.10.2024 09:00:00 EEST | Press release

The application of the NIS2 Directive that harmonises national cyber security in the EU and its member states will begin on 18 October 2024. In Finland, the Cybersecurity Act is currently being processed by the Parliament. The act will implement the requirements of the NIS2 Directive nationally. DNA Vice President, Network & Cloud, Kaapro Kanto says that the regulation is a positive thing, and therefore also companies to which the NIS2 Directive does not apply should adopt the directive’s good practices, such as risk management, in their operations where applicable.

Älylaitteiden hyötysovellukset ajavat suosiossa viihteen ohi14.10.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n Digitaalinen elämä -tutkimuksen mukaan useiden sovellusten käyttö älylaitteilla on kasvanut edellisvuodesta. Hyötysovellukset ovat korostuneesti esillä suosituimpien sovellusten joukossa, ja kauppakassisovellusten käyttö onkin kasvanut viime vuodesta kaikkein eniten. Samaan aikaan yli kolmannes suomalaista pitää netin ääreltä irrottautumista vaikeana. Älyvapaiden hetkien tärkeydestä muistuttavaa Älyvapaapäivää vietetään tänä vuonna sunnuntaina 20.10. 2024.

Smart device utility applications surpassing entertainment in popularity14.10.2024 09:00:00 EEST | Press release

According to DNA’s Digital Life survey, the use of several applications on smart devices has grown since the previous year. Utility applications are prominent among the most popular applications, and, for example, the use of shopping bag applications has grown the most since last year. At the same time, more than a third of Finns find it difficult to go offline for a while. The Disconnect Day, which reminds us of the importance of smart-free moments, will be observed this year on Sunday, 20 October 2024.