Saariselän Alko muuttaa uuteen Kauppakeskus Kuukkeliin

Saariselän Alko muuttaa uudelleenrakennettuun Kauppakeskus Kuukkeliin marraskuun puolivälissä. Samalla myymälä saa uuden ilmeen.

Inarin Saariselän Alkon myymälä muuttaa marraskuussa aukeavaan Kuukkelin kauppakeskukseen osoitteeseen Saariseläntie 1. Nykyinen myymälä on auki lauantaihin 9. marraskuuta klo 16 saakka. Uusi myymälä avataan torstaina 14. marraskuuta klo 10. Saariselällä myymälä on kokonaan suljettu 11.–13. marraskuuta ja tällöin asiakkaita palvelee Ivalon Alko osoitteessa Petsamontie 2.

”Tätä on kyllä kovasti odotettu! Pääsemme muuttamaan takaisin entistä ehomman Kuukkelin tiloihin. Vaikka saimmekin avattua väliaikaisen myymälän, on hienoa palata tuttuun sijaintiin uudelleenrakennettuun kauppakeskukseen”, palvelupäällikkö Riina Pehkonen sanoo.

Myymälän valikoima noudattelee yhtä lailla paikallisten toiveita kuin myös matkailijoiden mieltymyksiä.

”Saariselän myymälämme painottuu viineihin. Syksy ja lähestyvä joulu näkyvät erityisesti runsaana punaviinivalikoimana. Meiltä löytyy juomia vaikkapa Lapin runsaiden luonnonantimien makupareiksi. Tutut myyjät antavat jatkossakin parhaat vinkkinsä ruoan ja juoman yhdistämiseen ja palvelevat asiakkaita suurella sydämellä.”

Glögisesongissa kohtaavat perinteiset ja trendimaut

Uudet kausivalikoiman glögit ovat saapuneet Saariselälle.

”Iltojen viiletessä ja pimetessä glögi valikoituu monen asiakkaan ostoskoriin. Myymälämme hyllyiltä löytyy kymmenen erilaista glögiä, alkoholilla tai ilman”, Pehkonen kertoo.

”Perinteiset glögityylit, kuten väkevöidyt punaviiniglögit ja glühweinit, ovat säilyttäneet suosionsa. Niistä haetaan tuttuutta ja perinteitä. Moni haluaa testailla glögeistä myös erikoisempia trendimakuja – uskon, että jokaiselle glöginystävälle löytyy varmasti mieluinen vaihtoehto.”

Pehkosen mukaan glögiä nautitaan myös kylmänä ja drinkkien ainesosana.

”Pikkujoulusesongin kynnyksellä glögi-kuohuviinidrinkit nostavat varmasti suosiotaan. Vinkkejä valintaan ja tarjoiluun kannattaa ehdottomasti kysyä meidän asiantuntevalta henkilöstöltämme.”

Verkossa koko valikoima tilattavissa myös Saariselän myymälään

Alkon verkkokauppa tarjoaa asiakkaille eri puolilla Suomea mahdollisuuden tutustua Alkon valikoiman kaikkiin tuotteisiin ja tehdä ostoksia silloin, kun itselle sopii. Tilauksen voi tehdä joko Alkon verkkosivuilla tai mobiilisovelluksessa.

”Valikoimassamme on tällä hetkellä yli 11 000 tuotetta, joten yhteen myymälään ne kaikki eivät mahdu. Verkkokaupassa voit kätevästi selata koko valikoimaa, tehdä tuotehakuja ja tutustua tarkemmin yksittäiseen tuotteeseen ja myös nähdä tuotteiden myymäläsaatavuuden.”

”Pienellä ennakkosuunnitelulla voit tutustua koko valikoimaamme ja tehdä tilauksen. Saariselänkin myymälästä tuotteet ovat noudettavissa noin viikon sisällä tilauksesta. Sekä verkkosivuillamme että sovelluksessa on apunasi myös meidän aspan chat, jossa sinulla on tarvittaessa apuna ihan oikea ihminen.”

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 371 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.

Jokainen FASD-vamma voidaan estää raittiilla raskaudella. FASD-päivänä 9.9. Alkot avaavat ovensa 9 minuuttia tavallista myöhemmin.5.9.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Syntyvistä lapsista arviolta peräti neljä prosenttia on FASD-lapsia. Alkon, R-kioskin, S-ryhmän, Kehitysvammaliiton sekä Ensi- ja turvakotien liiton yhteisessä kampanjassa lisätään tietoisuutta siitä, että FASD on täysin estettävissä oleva vamma – siihen riittää raskaana olevan täysraittius raskausaikana. Alkoholinmyynti aloitetaan FASD-päivänä 9.9. Alkossa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.