Kela/FPA

Öppettiderna vid FPA:s serviceställe i Malm ändras

Öppettiderna vid FPA:s serviceställe i Malm i Helsingfors ändras den 1 november. Servicestället är i fortsättningen öppet måndagar, tisdagar och torsdagar kl. 9–12 och på bokad tid. Nästan alla FPA-ärenden går dessutom att sköta på nätet eller per telefon.

Från november ändras öppettiderna vid FPA:s serviceställe i Malm. Personlig rådgivning ges måndagar, tisdagar och torsdagar kl. 9–12 samt på bokad tid onsdagar och fredagar. Man kan boka en tid genom att ringa FPA:s telefontjänst.

I kundlokalen kan kunderna använda kunddatorerna från måndag till fredag kl. 9\u201216 för att självständigt sköta sina FPA-ärenden på nätet. Servicestället i Malm finns i Helsingfors på adressen Orrspelsvägen 4 b.

Servicestället har tidigare varit öppet måndag till fredag kl. 9–12.

De flesta FPA-ärenden kan skötas per telefon och på nätet

Det går att sköta nästan alla FPA-ärenden per telefon och på nätet. I e-tjänsten MittFPA kan man ansöka om förmåner, skicka bilagor och meddela förändringar. Man kan också se i vilket skede handläggningen av en förmånsansökan är och kontrollera vilka dagar förmånen betalas ut. Man loggar in i MittFPA med nätbankskoder, mobilcertifikat eller certifikatkort.

I telefontjänsten ges personlig rådgivning om hur man sköter ärenden på nätet och gör en ansökan. FPA:s telefontjänst är öppen alla vardagar kl. 9–16. Vid behov kan en ansökan också lämnas muntligt per telefon, om ärendet inte kan skötas på något annat sätt.

FPA:s kommunikationsenhetVi tar emot samtal från medierna på numret vardagar kl. 9–15. På det här numret svarar förmedlar vi intervjuförfrågningar till våra sakkunniga. Du kan också kontakta oss per e-post.

Följ Kela/FPA

Senaste pressmeddelandena från Kela/FPA