Finnair ja DNA laajentavat yhteistyötään — vastuullinen elinkaaripalvelu koskee tuhansia mobiilipäätelaitteita
Finnairin ja DNA:n yhteistyö laajenee kattamaan DNA:n Palvelulaitteen (Device as a Service, DaaS) eli päätelaitteita koskevat elinkaaripalvelut. Yhteistyö koskee tuhansia mobiilipäätelaitteita. DNA:n tarjoamat elinkaaripalvelut varmistavat, että laitteet toimivat moitteettomasti ja ne tyhjennetään käyttöajan jälkeen tietoturvallisesti. Uusien laitteiden toimitukset ja huoltopalvelut kattavat Suomen lisäksi Ruotsin, Tanskan ja Viron, minkä ansiosta Finnairin henkilöstö saa laitetuen myös ulkomailla.
Finnairin ja DNA:n yhteistyö laajenee kattamaan DNA:n Palvelulaitteen (Device as a Service, DaaS) eli päätelaitteita koskevat elinkaaripalvelut. Yhteistyö koskee tuhansia mobiilipäätelaitteita. DNA:n tarjoamat elinkaaripalvelut varmistavat, että laitteet toimivat moitteettomasti ja ne tyhjennetään käyttöajan jälkeen tietoturvallisesti. Uusien laitteiden toimitukset ja huoltopalvelut kattavat Suomen lisäksi Ruotsin, Tanskan ja Viron, minkä ansiosta Finnairin henkilöstö saa laitetuen myös ulkomailla.
Finnair on jo aiemmin siirtänyt viestintä- ja verkkoratkaisunsa DNA:lle. DNA toimittaa Finnairille globaalit viestintäratkaisut sekä uuden sukupolven verkkoratkaisut. DNA Palvelulaite täydentää Finnairille tarjottavaa kattavaa kokonaispalvelua entisestään. Yhtiön henkilöstö liikkuu paljon, ja toimivat mobiililaitteet ovat avainasemassa Finnairin asiakkaiden palvelemisessa. DNA:n tarjoamat päätelaitteiden toimitukset ja huoltopalvelut kattavat Suomen lisäksi Ruotsin, Tanskan ja Viron.
DNA Palvelulaite (DaaS) on mobiililaitteiden hankintamalli, joka tarjoaa vaihtoehdon kertamaksulaitteille ja maksuaikasopimuslaitteille. Palvelulaitemallissa asiakas saa yhdellä kuukausimaksulla käyttöönsä haluamansa mobiililaitteet elinkaaripalveluineen, kuten esimerkiksi huoltopalvelut vaihto- tai lainalaitteella, laajennetun takuun, lasiturvan sekä laitteiden rekisteröinnin sopimuskauden ajaksi.
Sopimuskauden päättyessä asiakas voi joko palauttaa tai lunastaa laitteen. Palautuksen yhteydessä varmistetaan myös laitteen tietoturvallinen tyhjennys. DNA:n asiakkaat voivat valita itselleen joko vakioidun tai modulaarisen palvelulaitemallin. Vakioidussa palvelulaitemallissa olemme valmiiksi valikoineet asiakkaille suosituimmat elinkaaripalvelut laitteen yhteyteen, ja se sisältää tietyt kaikille samat palvelut. Modulaarinen palvelulaitemalli on puolestaan räätälöitävissä kunkin asiakkaan tarpeisiin. Tällöin asiakas voi jättää joitakin komponentteja pois, ja keskittyä itselleen olennaisimpiin palveluihin ilman, että asiakkaalle ylimääräisistä palveluista koituu kustannuksia.
“DNA:n modulaarinen palvelulaitemalli mahdollisti sen, että pystyimme valitsemaan tarpeisiimme parhaiten sopivat mobiililaitepalvelut. Suunnittelimme yhdessä DNA:n kanssa juuri meidän organisaatiollemme sopivan palvelumallin. Kustannuksia on helppo hallita, koska ne ovat ennakoitavissa ja läpinäkyviä koko sopimuskauden ajan, ja laitteet tyhjennetään tietoturvallisesti ja kierrätetään asianmukaisesti sopimuskauden lopuksi. Lisäksi Finnairin henkilöstö pääsee tarkastelemaan hankkimiamme palveluja DNA Business -sovelluksen avulla. Päätelaitteiden hankkiminen palveluna on vastuullinen valinta, sillä tällöin laitteen koko elinkaari tulee huomioiduksi", sanoo Finnairissa yhteisistä alustoista vastaava johtaja Tiina Flytström.
”Olemme kehittäneet palvelujamme vastaamaan asiakkaidemme liiketoimintatarpeisiin kotimaassa, Pohjoismaissa ja globaalisti, ja iloitsemme Finnairin kanssa viime vuonna aloittamamme yhteistyön laajentumisesta myös mobiililaitteiden elinkaaripalveluihin. Näin voimme rakentaa Finnairille laajan palvelukokonaisuuden, joka vastaa heidän liiketoimintatarpeisiinsa ja palvelee heitä myös tulevaisuudessa”, sanoo DNA:n yritysliiketoiminnan viestintäratkaisuliiketoiminnan johtaja Mari Eklund.
Lisätietoja:
DNA:n yritysliiketoiminnan viestintäratkaisuliiketoiminnan johtaja Mari Eklund, puh. 044 044 7779, mari.eklund@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Finnairin viestintä, puh. 09 818 4020, comms@finnair.com
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.
Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Lennämme yli sataan kohteeseen Suomessa, Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 14 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä
Avainsanat
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
DNA:n joulukuun ja koko vuoden 2024 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet2.1.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Kellopuhelinten kysyntä kasvoi edelleen vuonna 2024 ottaen yhä vakiintuneemman aseman DNA:n myydyimpien älykellojen listoilla. Vuoden myydyimmäksi älykelloksi nousi lasten kellopuhelimista tuttu Xplora XGO3. Apple oli vuoden suosituin älypuhelinvalmistaja niin kuluttajien kuin yritysasiakkaiden keskuudessa. Acer-tietokoneiden suosio DNA:n valikoimassa on huomattava, mutta vuoden myydyin tietokone oli Asus Vivobook.
DNA:n valtakunnallinen 5G-päivitys on valmistunut ensimmäisenä Suomessa – verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin17.12.2024 09:55:00 EET | Tiedote
DNA:n vuonna 2019 aloittama radioverkon modernisointi ja 5G-päivitys on valmistunut. 5G-kuuluvuus vastaa 4G-palvelualuetta ja laskennallinen väestöpeitto on liki 100 prosenttia, eli 5G-palvelu on saatavilla liki kaikissa pysyvissä asuinosoitteissa. Maantieteellisesti 5G-verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin. 5G-rakentamisen myötä myös 4G-yhteydet ovat parantuneet merkittävästi. Verkkoja parannetaan jatkossakin asiakastarpeen perusteella.
DNA is the first operator to complete its nationwide 5G upgrade – the network reaches all municipalities in mainland Finland17.12.2024 09:55:00 EET | Press release
DNA's radio network modernisation and 5G upgrade, launched in 2019, is now complete. The 5G coverage is equivalent to the 4G service area and the calculated population coverage is close to 100%, meaning that 5G service is available at nearly all permanent residential addresses. Geographically, the 5G network reaches all municipalities in mainland Finland. The construction of 5G infrastructure has also improved 4G connections significantly. Going forward, networks will still be enhanced on the basis of customer needs.
Tältä näyttää teknologian kehitys vuonna 2025 – raportti povaa siirtymää hypestä hyötyihin12.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote
DNA on tänään julkaissut vuosittaisen teknologiatrendiraporttinsa, jossa tarkastellaan tulevan vuoden tärkeimpiä kehityssuuntia. Tuoreessa raportissa povataan vuoden 2025 olevan lunastuksen aikaa. Tekoäly ottaa askeleita kohti konkreettisia hyötyjä, teknologioiden käyttöalueet kasvavat ja kestävän kehityksen tavoitteet nivoutuvat osaksi yritysten arkea.
What to expect from technological development in 2025 – DNA’s report predicts a transition from hype to helpful12.12.2024 08:00:00 EET | Press release
Today, DNA published its annual report on trends in technology, which examines some of the most important developments that can be expected over the coming year. The new report predicts that 2025 will be a year in which technology makes good on its promises. Artificial intelligence is taking steps towards tangible benefits, technology is being applied in an increasing number of areas, and sustainability targets are becoming integral aspects of day-to-day business.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme