Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi
Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen.
Vastauksissa tärkeimpinä tavoitteina tapahtumien järjestämiselle nostettiin: Asiakaskunnan sitouttaminen (63%), Mielikuvien parantaminen elämyksiä tuottamalla ja jakamalla ja Kasvun ja myynnin vauhdittaminen (molemmat 50%), Tunnettuuden lisääminen (43%) ja Asiakastuntemuksen kehittäminen (36%).
Asiakkaisiin vaikuttamisen ollessa kärkisijoilla sai vaihtoehto Parhaiden osaajien houkuttelu ja henkilökunnan sitouttaminen vain 14% vastauksista, kun mahdollisuutena oli valita enintään viisi tärkeintä tavoitetta. Vastaavissa tutkimuksissamme aiempina vuosina henkilökunnan houkuttelu ja sitouttaminen ovat olleet selkeästi tärkeämpiä tavoitteita yrityksille. Taantuman myötä monin paikoin muuttuneen työvoiman saatavuuden ja sitouttamistarpeen voinee tulkita näkyvän vuoden 2024 vastauksissa.
Sekä tilan että tapahtumakumppanin palvelun tulee mukautua tarpeeseen
Tapahtuman tärkeimpinä ominaisuuksina eniten mainintoja saivat: Tilojen mukautuvuus tapahtumanne tarpeisiin (88%), Tilan keskeinen sijainti ja hyvä saavutettavuus myös julkisilla kulkuvälineillä (70%), Ruoka- ja juomatarjoiluiden korkea taso (57%), Yhteyshenkilön joustava palvelualttius ja nopea reagointikyky muutostarpeisiin (50%) ja Tapahtumakumppanin kokemuksen ja osaamisen kautta taattu sujuvuus ja laatutaso sekä asiakaspalveluun että itse tapahtumaan (39%). Vähiten mainintoja sai Muiden asiakkaiden todennettu tyytyväisyys vastaavista tapahtumista. Eräs vastaaja tiivistikin, miksi pelkät upeat tilat eivät riitä onnistuneeseen tapahtumaan: “Palvelu järjestävältä taholta on äärimmäisen tärkeää.”
Sijainti, mutta ei pelkkä sijainti
Wanhassa Satamassa tapahtuman järjestäneet arvostivat tilojen muunneltavuutta tarpeisiinsa, myös suuriin tapahtumiin. Myös Wanhan Sataman keskeinen sijainti ja ainutlaatuinen tunnelma nousivat esiin positiivisina tekijöinä. Kolmantena teemana vastauksissa korostui henkilökunnan joustavuus ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu. “Tulkitsen tuloksista, että sijainnin pitää olla kohdallaan ja tilan joustaa tapahtuman tarpeeseen, mutta tilalta kaivataan myös tapahtuman tunnelmaa nostavaa uniikkia miljöötä”, kertoo tutkimuksen toteuttanut WS Zerotenin brändistrategi Simo Vunneli
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Simo VunneliWS Zeroten Oy
Puh:0405088856simo.vunneli@wsz.fiLinkit
WS Zeroten Oy on tapahtuma- ja markkinointitoimisto
Tarjoamme kokonaisvaltaisia markkinointipalveluita, jotka kattavat strategisen suunnittelun, brändäyksen, digitaalisen markkinoinnin, sisältömarkkinoinnin, tapahtumat ja paljon muuta Tiimimme koostuu alansa huippuammattilaisista, jotka työskentelevät yhdessä varmistaakseen, että viestisi tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Vuoden 2025 liikevaihto tulee olemaan noin 4 M€.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Zeroten Oy
Wanha Satama Interactive ja Zeroten menivät yhteen19.8.2024 12:15:00 EEST | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy sekä Zeroten Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka myötä Wanhan Sataman tapahtumatoiminta on siirtynyt Zerotenille. Yhdistyminen synnyttää monipuolisen tapahtuma- ja markkinointipalveluja tarjoavan WS ZeroTenin, jonka tavoitteena on paitsi kasvattaa osapuolten nykyisiä liiketoimintoja, myös lanseerata uusia.
Indoor Camping – Wanha Satama tarjoaa majoitusta myös Pori Jazzeilla3.6.2024 13:40:51 EEST | Tiedote
Indoor Camping Wanha Satama vastaa Pori Jazzien aikaiseen majoituspulaan tarjoamalla edullisen, silti laadukkaan majoitusvaihtoehdon festivaalien ajaksi.
Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote
Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.
Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote
Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.
LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointialan messut täyttävät Wanhan Sataman13.3.2024 12:00:22 EET | Tiedote
Liikunta- ja hyvinvointialan tapahtumiin on tulossa mielenkiintoinen uutuus, kun LOL Expo 2024 avaa 6.4.2024 Wanhan Sataman ovet kaikille liikunnasta, hyvinvoinnista ja terveyttä edistävästä ravinnosta kiinnostuneille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme