Zeroten Oy

Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi

Jaa

Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen. 

Wanha Satama on yksi Helsingin tunnetuimmista tapahtumapaikoista
Wanha Satama on yksi Helsingin tunnetuimmista tapahtumapaikoista WS Zeroten

Vastauksissa tärkeimpinä tavoitteina tapahtumien järjestämiselle nostettiin: Asiakaskunnan sitouttaminen (63%), Mielikuvien parantaminen elämyksiä tuottamalla ja jakamalla ja Kasvun ja myynnin vauhdittaminen (molemmat 50%), Tunnettuuden lisääminen (43%) ja Asiakastuntemuksen kehittäminen (36%). 

Asiakkaisiin vaikuttamisen ollessa kärkisijoilla sai vaihtoehto Parhaiden osaajien houkuttelu ja henkilökunnan sitouttaminen vain 14% vastauksista, kun mahdollisuutena oli valita enintään viisi tärkeintä tavoitetta. Vastaavissa tutkimuksissamme aiempina vuosina henkilökunnan houkuttelu ja sitouttaminen ovat olleet selkeästi tärkeämpiä tavoitteita yrityksille. Taantuman myötä monin paikoin muuttuneen työvoiman saatavuuden ja sitouttamistarpeen voinee tulkita näkyvän vuoden 2024 vastauksissa. 
 
Sekä tilan että tapahtumakumppanin palvelun tulee mukautua tarpeeseen 
 
Tapahtuman tärkeimpinä ominaisuuksina eniten mainintoja saivat: Tilojen mukautuvuus tapahtumanne tarpeisiin (88%), Tilan keskeinen sijainti ja hyvä saavutettavuus myös julkisilla kulkuvälineillä (70%), Ruoka- ja juomatarjoiluiden korkea taso (57%), Yhteyshenkilön joustava palvelualttius ja nopea reagointikyky muutostarpeisiin (50%) ja Tapahtumakumppanin kokemuksen ja osaamisen kautta taattu sujuvuus ja laatutaso sekä asiakaspalveluun että itse tapahtumaan (39%). Vähiten mainintoja sai Muiden asiakkaiden todennettu tyytyväisyys vastaavista tapahtumista. Eräs vastaaja tiivistikin, miksi pelkät upeat tilat eivät riitä onnistuneeseen tapahtumaan: “Palvelu järjestävältä taholta on äärimmäisen tärkeää.” 
 

Sijainti, mutta ei pelkkä sijainti 

Wanhassa Satamassa tapahtuman järjestäneet arvostivat tilojen muunneltavuutta tarpeisiinsa, myös suuriin tapahtumiin. Myös Wanhan Sataman keskeinen sijainti ja ainutlaatuinen tunnelma nousivat esiin positiivisina tekijöinä. Kolmantena teemana vastauksissa korostui henkilökunnan joustavuus ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu. “Tulkitsen tuloksista, että sijainnin pitää olla kohdallaan ja tilan joustaa tapahtuman tarpeeseen, mutta tilalta kaivataan myös tapahtuman tunnelmaa nostavaa uniikkia miljöötä”, kertoo tutkimuksen toteuttanut WS Zerotenin brändistrategi Simo Vunneli

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

WS Zeroten Oy on tapahtuma- ja markkinointitoimisto

Tarjoamme kokonaisvaltaisia markkinointipalveluita, jotka kattavat strategisen suunnittelun, brändäyksen, digitaalisen markkinoinnin, sisältömarkkinoinnin, tapahtumat ja paljon muuta Tiimimme koostuu alansa huippuammattilaisista, jotka työskentelevät yhdessä varmistaakseen, että viestisi tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Vuoden 2025 liikevaihto tulee olemaan noin 4 M€.

WS Zeroten Oy:n päätoimipaikka sijaitsee Wanhassa Satamassa Helsingin Katajanokalla

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Zeroten Oy

Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote

Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.

Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote

Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye