Attendon tyytyväisyyskyselyiden tulokset parantuneet – tuhannet palautteet kertovat luottamuksen vahvistumisesta

Jaa

Attendo Suomi on kehittänyt toimintaansa viime vuosina ja positiiviset tulokset näkyvät tyytyväisyyskyselyiden tuloksissa. Vuoden takaiseen syksyyn verrattuna asukkaiden, läheisten ja henkilöstön osalta tulokset olivat jälleen nousujohteiset. Parantuneiden lukujen taustalla on panostukset entisestään kohtaamisiin, palautetaitoihin sekä mahdollisiin epäkohtiin puuttumiseen.

Attendo toteuttaa tyytyväisyyskyselyt kaksi kertaa vuodessa, toukokuussa ja lokakuussa. Aiemmin tänä vuonna toukokuussa julkaistut tulokset osoittivat, että Attendon henkilökunnan, asukkaiden ja läheisten tyytyväisyys oli ennätyksellisen korkealla. Nyt julkaistuissa tuloksissa luvut ovat edelleen erittäin hyvällä tasolla jokaisessa vastaajaryhmässä. 

Sekä asukastyytyväisyyden NPS että läheistyytyväisyyden NPS olivat molemmat nousseet 51:een (vuoden 2023 syksystä parannus asukastyytyväisyydessä + 5 ja läheistyytyväisyydessä + 3). Henkilöstötyytyväisyyden NPS puolestaan pysyi samana kuin aiemmin tänä vuonna toukokuussa, ollen edelleen 35 (vuoden 2023 syksystä parannus + 4). NPS-asteikko on välillä -100 ja +100. 

“Haluan kiittää jokaista attendolaista heidän tekemästään arvokkaasta työstä. Muutosta parempaa ei tehdä ilman osaavia ja sitoutuneita ihmisiä. Yhdessä olemme edistäneet merkittäviä muutoksia yrityskulttuurissamme, panostaneet kohtaamisiin ja asiakaskeskeisyyteen sekä kehittäneet toimintaamme askel kerrallaan. Vuosi vuodelta nousseet tyytyväisyyskyselyidemme tulokset kertovat myös siitä, että haastavassakin tilanteessa olemme pystyneet kasvattamaan luottamusta toimintaamme kohtaan, Attendo Suomen toimitusjohtaja Virpi Holmqvist kertoo.  

Palautteet onnistumisista antavat suuntaa tulevalle  

Asukkaillemme olemme ennen kaikkea koti ja tyytyväisyyskyselyiden valossa olemme jo matkalla tätä kohti. Asukkaat ovat tyytyväisyyskyselyn mukaan tyytyväisiä saamaansa hoivaan ja henkilökuntaan, ja monet antavat kiitosta hoitajille erityisesti ystävällisyydestä ja ammattitaidosta. Tätä todentaa myös aiemmin tänä syksynä julkaistut THL:n teettämän asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, jossa useita Attendo-koteja ylsi maan parhaimmiston joukkoon.   

Toiveita esitettiin niin asukkaiden kuin läheisten suunnalta muun muassa monipuolisemmasta aktiviteettitoiminnasta sekä ruuasta. Yksilöllisten tarpeiden huomioiminen ja asukkaiden osallistumismahdollisuudet nousevat esiin tärkeinä kehityskohteina, johon Attendo pyrkii jatkuvalla kehitystyöllä vaikuttamaan. Esimerkiksi arjen aktiviteettitoiminnan kehittäminen ja teknologisten apuvälineiden hyödyntäminen sujuvoittaa attendolaisten arkea merkittävästi ja näin vapauttaa entistä enemmän aikaa tärkeimmälle eli kohtaamisille.  

Attendolaisten kohdalla tiedonkulun parantaminen, työyhteisön yhteishengen vahvistaminen ja tasapuolinen kohtelu koettiin tärkeäksi. Lisäksi oman esihenkilön rooli ja läsnäolo on attendolaisille merkittävä.  

Ennen kaikkea olemme koti  

Attendolla on tehty jo vuosia systemaattisesti töitä kohti entistä parempaa hoivaa ja se näkyy tyytyväisyyskyselyiden tuloksissa. Nyt jos koskaan on jatkettava hyvää työtä ja vahvistettava entisestään jo hyvin toimivia asioita.  

“Elämme yhteiskunnallisesti suurten muutosten aikaa emmekä voi pitää itsestään selvänä ihmisten tyytyväisyyttä ja luottamusta meitä kohtaan. Uuden unelmamme äärellä olemme matkalla kodiksi, jonka tärkeimpänä tavoitteena pyrimme entisestään vahvistamaan sekä asukkaiden että läheisten luottamusta, samalla sujuvoittaen attendolaisten arkea. Tahtotilamme Attendolla on olla hoiva-alan edelläkävijä ja muutosvoima, unohtamatta kuitenkaan sitä kaikkein tärkeintä eli ihmistä”, toteaa Virpi Holmqvist. 

Tyytyväisyyskysely on suunnattu Attendon henkilökunnalle, asukkailla ja läheisille. Kyselyyn tuli yli 20.000 palautetta. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Attendo – Tulevaisuuden hoivan suunnannäyttäjä

Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja. Tehtävämme on vahvistaa ihmistä niin, että jokainen, joka meillä asuu, saa elää omannäköistään täyttä elämää. Tarjoamme hoivaa ja asumispalveluita ikäihmisille, kehitysvammaisille, vammautuneille, päihde- ja mielenterveyskuntoutujille sekä lastensuojelun ja terapian tarpeessa oleville. Asukkaillemme olemme ennen kaikkea koti, sidosryhmillemme kumppani ja yhteiskunnassa vahva muutosvoima. Yli 18 000 työntekijäämme palvelee yli 400 toimipisteessä ympäri Suomen. Lue lisää: www.attendo.fi

Vahvistamme ihmistä. Katsomme eteenpäin. Ratkaisemme yhdessä.    
Me olemme Attendo.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Attendo

Attendo käynnistää muutosneuvottelut usealla hyvinvointialueella ikäihmisten hoivakodeissa8.10.2024 09:00:51 EEST | Tiedote

Attendo käynnistää muutosneuvottelut usealla paikkakunnalla ympäri Suomen. Neuvottelut koskevat Attendon ikäihmisten hoivakotien henkilöstöä, ja niiden piirissä on yhteensä noin 1800 työntekijää. Näissä muutosneuvotteluissa vähennystarve on noin 250 henkilötyövuotta. Jo aiemmin Attendo kertoi aloittaneensa muutosneuvottelut Satakunnassa, Pirkanmaalla, Kaunialan sairaalassa sekä muutamassa muussa ikäihmisten hoivan yksikössä. Kaikki nyt ilmoitetut muutosneuvottelut voivat johtaa enintään noin 570 henkilötyövuoden vähentämiseen, ja niiden piirissä on yhteensä noin 2300 attendolaista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye