Gigantti

Gigantin yritysmyynnin aamutapahtumat keräsivät ennätysmäärän osallistujia – hybridityö ja joululahjat näkyivät hankinnoissa

Jaa

Gigantin yritysmyynnin aamutapahtumat 27.11. houkuttelivat ennätyksellisen osallistujamäärän: yli 700 yritystä 12 myymälään ympäri maata. Black Friday -kampanjan tarjouksista suosituimmaksi nousivat kuulokkeet, puhelimet ja kannettavat tietokoneet. Joulukaudella yritysasiakkaita kiinnostavat myös lahjoihin ja työviihtyvyyteen liittyvät tuotteet.

Gigantin yritysaamuja kehitetään asiakas edellä.
Gigantin yritysaamuja kehitetään asiakas edellä. Gigantti Oy

Gigantin VIP-aamuina tunnetut yritystapahtumat ovat kolme vuotta vanha konsepti, jonka suosio jatkaa kasvuaan. Kaksi kertaa vuodessa Gigantin yritysasiakkaille järjestettävät, valtakunnalliset tapahtumat ovat keränneet tähän mennessä jo tuhansia osallistujia ympäri Suomen. Nyt 27.11. yritysaamut järjestettiin Vantaan Tammiston, Espoon Suomenojan, Helsingin Forumin, Raision, Jyväskylän, Tampereen, Lielahden, Kuopion, Oulun, Porin, Joensuun, Lappeenrannan ja Lahden myymälöissä. 

”Aamutapahtumien tavoitteena on rauhallinen mutta tehokas kohtaaminen, jossa yritysasiakkaamme saavat kaikki tarpeensa hoidettua kerralla, tuotteista tukipalveluihin ja suunnitteluapuun. Avaamme myymälät tuntia ennen ovien aukeamista, tarjoamme aamupalaa, tuntuvia ostoetuja ja alan ajankohtaisia kuulumisia”, kuvailee Gigantin yritysmyynnin myyntipäällikkö, Joonas Rökman

“Nyt kiinnostus tilaisuuksia kohtaan oli suurempi kuin koskaan, mikä ilmeni 140 % kasvaneena kävijämääränä ja yli 200 % lisääntyneenä myyntinä. Ostosten keskittäminen näkyi ja Black Friday -tarjouksia hyödynnettiin. Asiakkaat myös arvioivat tapahtuman jälleen onnistuneeksi: 98 % palautekyselyyn vastanneista oli erittäin tyytyväisiä tai perustyytyväisiä, ja suurin osa koki asiointikokemuksensa ‘huipuksi’.” 

Hybridityö ja joululahjat näkyivät yritysasiakkaiden hankinnoissa 

Rökmanin mukaan tämänvuotisten VIP-aamujen yrityshankinnat ovat heijastelleet tarpeita tehokkuuteen ja arjen helpottamiseen. Laitteiden halutaan palvelevan entistä monipuolisemmin, mutta myös viihtyisyyteen ja työhyvinvointiin on herätty uudella tavalla. 

”Yksi vahvimmista trendeistä on ollut hybridityön tukeminen. Rakennetaan mukavia, ergonomisia työpisteitä ja hankitaan kommunikointivälineitä uusimmilla ominaisuuksilla. Robotti-imurit pörräävät sekä kotitoimistojen että konttoreiden lattioilla, ja tekoäly on tullut laitteisiin – esimerkiksi kannettavia tietokoneita Microsoft 365 Copilot-avustajalla on ostettu paljon”, Rökman kertoo. 

Toinen merkittävä kiinnostuksen kohde on ollut yritysten yhteistilat. ”Keittiöratkaisut ovat suosittuja ympäri vuoden, mutta joulusesonki tuo selkeästi mukanaan tarpeen parantaa työpaikkojen viihtyvyyttä. Epoq-keittiöitämme on hankittu yhä enemmän toimistotiloihin ja asuntorakentamiseen, lisäksi kahvi- ja astianpesukoneet ovat olleet kysyttyjä.” 

Marraskuun lopun VIP-aamuissa tehtiin myös paljon joululahjahankintoja. Suosituin yritysasiakkaiden lahjaostos olivat kuulokkeet eri muodoissaan. Gigantin Black Friday -tarjouksien ostetuimmat tuotteet olivat Apple Airpods Pro -kuulokkeet, Samsung S24 -puhelin ja kannettavien tietokoneiden Samsung Galaxy Book4 -sarja. 

Kohtaamiset ja asiakaspalautteet yritysaamujen arvokasta antia 

Asiakkaiden palautteet yritysaamuista kertovat, että tapahtumien suosio perustuu tehokkaan asioinnin ohella mahdollisuuteen saada henkilökohtainen yhteys asiantuntijoihin. Useat nyt osallistuneet asiakkaat kiittivät tapahtumien huomioivaa luonnetta, ja mahdollisuutta hoitaa monipuolisetkin tarpeet saman myyjän kanssa. 

”Käymme palvelun yhteydessä hyviä keskusteluja ja saamme arvokasta palautetta, minkä myötä pääsemme kehittämään yritysaamujen konseptia ja vastaamaan asiakkaiden toiveisiin yhä paremmin. Toistaiseksi olemme järjestäneet VIP-aamuja vain Gigantin yritysasiakkaiksi rekisteröityneille, mutta tulevaisuuden suunnitelmissa ovat myös erilaiset yrityskohtaamiset yhä laajemmille yleisöille”, Rökman tiivistää. 

”Tavoitteemme on jatkaa tietoisuuden kasvattamista siitä, että toimimme näin vahvasti yrityssektorilla, ja tarjoamme kodinkone-, elektroniikka- ja yhteisötilojen ratkaisut avaimet käteen -periaatteella. Meillä on yritysasiantuntijat 38 myymälässä ja B2B-verkkokauppa, valtakunnallinen B2B-myyntipalvelu ja asiakkuuspäälliköt, sekä projektimyynnin tiimi. Meille on tärkeää, että yritysasiakkaat saavat lähestyttävää palvelua juuri sieltä, mistä itse haluavat.” 

Kutsuja tuleviin yritysaamuihin saa rekisteröitymällä Gigantin yritysasiakkaaksi.  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Gigantin yritysaamuja kehitetään asiakas edellä.
Gigantin yritysaamuja kehitetään asiakas edellä.
Gigantti Oy
Lataa

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 38 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 400 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantti tuo joulusesongin starttiin monipuolisen valikoiman jokaiselle budjetille – "Black Fridayn merkitys on tänä vuonna suurempi kuin koskaan"13.11.2024 15:00:36 EET | Tiedote

15.11.2024 käynnistyvä Gigantin Black Friday tarjoaa mahdollisuuden hankkia jälleen tarpeellista kodinelektroniikkaa hyvään hintaan. Asiakkaita ollaan kuunneltu tarkasti ja kampanjaan koostettu monipuolinen valikoima laatua, trendejä ja budjetteja peilaten. Tänä vuonna suosiota povataan arkea helpottaville kotitalouslaitteille, aina airfryereista lattiaa peseviin imureihin. Myös älysormusten ja isojen televisioiden suosio on kasvussa, ja kannettavia tietokoneita sekä puhelimia maustaa yhä useammin tekoäly.

Gigantti selkeyttää palautusehtojaan – vähemmän pakkausjätettä, kestävämpää jälleenmyyntiä31.10.2024 13:15:00 EET | Tiedote

Gigantti uudistaa palautusoikeuskäytäntöjään, tavoitteenaan vähentää pakkausjätettä ja parantaa tuotteiden jälleenmyytävyyttä. Uudet käytännöt vaikuttavat palautusoikeuden kestoon ja palautettavien tuotteiden ehtoihin. Jatkossa tuotteet tulee muun muassa palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Klubiasiakkaiden ja joulusesongin aikana avaamattomille tuotteille tarjotaan pidennetty palautusoikeus.

Gigantti toi ison koulutustapahtuman Helsinkiin: ”Campus on panostus ihmisiin ja osaamiseen”28.10.2024 13:35:00 EET | Tiedote

Lokakuun puolivälissä järjestetty Gigantin Campus-koulutustapahtuma kokosi Helsinkiin lähes 400 giganttilaista ja 16 laitevalmistajaa. Yhdessä laitevalmistajien kanssa järjestetty tapahtuma tarjosi mahdollisuuden kehittää asiantuntijuutta ja kohdata kollegoita ympäri Suomea. Loppuvuoden vilkkaaseen sesonkiin lähdetään laajennetuin tietotaidoin, aina laitteista tukipalveluihin ja tekoälystä energiatehokkuuteen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye