Effie 2024 finaaliin 21 markkinointityötä
Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
"Töiden taso on ollut tänä vuonna korkea. Shortlistan ulkopuolelle jäi useita töitä, jotka jonain muuna vuonna olisivat päässeet mukaan. Ensimmäisen kierroksen tuomariston keskustelu oli monipuolista ja aktiivista – yhdessä todettiin, että toivottavasti hyvät tulokset valavat uskoa monen pöydillä oleviin budjettikeskusteluihin ja investointeihin ensi vuodelle", kommentoi tämän vuoden päätuomari ja Kurion Executive Strategy Director Elli Tuominen.
Effie Awards Finland -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, ongelman ratkaisu, ideoiden toimivuus ja mitattavuus.
Päätuomari Elli Tuomisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.
Tämän vuoden voittajat palkitaan 13.2.2025 järjestettävässä Effie Awards Finland -gaalassa, Pikku-Finlandiassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.
Effie Awards Finland -kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland. Effiessä kumppaneina ovat myös Channel Factory, Grano ja JCDecaux.
Vuoden 2024 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:
ERIKOISSARJA
Ajankohtainen markkinointiteko
Seniorikokemusasiantuntija
Verkkokauppa.com & Bob The Robot
Brändikokemus
DNA Apuri feat. Lahjakäärijä
DNA Oyj & Folk Finland, Dagmar, Kuubi Oy, Aste Helsinki Oy, Otto Tuotanto Oy
Kohderyhmä
Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola
Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications
Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi
Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions
Pienet ja alueelliset budjetit
Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola
Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications
Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin
Delipap Oy & TBWA Helsinki
Renesanssi
Grandi – Kaikkien janoisten sankarin paluu
Valio & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen
Sosiaalinen media
TikTok University
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki
Tunne Tilauksesi - diili joka fiilikseen
McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)
Strateginen markkinointi
Suomen rakastetuin markkinointikone
Tokmanni & Bob The Robot, Dagmar, Pictures Helsinki
Yhdemmäisyys - yhdessä vahvempia
McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)
KAUPPA & KULUTTAJA
Uusi tuote tai palvelu
Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla
SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)
Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti
Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar
Pulla-va, ylivoimaa yhdellä tavulla
Fazer Leipomot Oy & TBWA Helsinki & Dagmar, Humina, Toast (Finland), Miracle Sound Oy, Lucy Loves
Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa
Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild
MEDIA
Mediaidea
Autoalan vetovoimakampanja
Autoalan Keskusliitto ry & Autotuojat ja -teollisuus ry & LM Someco
Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat
TikTok University
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki
POSITIIVINEN MUUTOS
Sosiaalinen vastuu – Brändit
Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin
Delipap Oy & TBWA Helsinki
Sosiaalinen vastuu - Non-Profit
SUOMALAISTEN OLYMPIARUNOILIJOIDEN PALUU
Lukukeskus & Olympiakomitea & Folk Finland, Sanoma Media Finland, Rianno Communications, Kuubi Oy, Miracle Sound Oy
The Heritage
Kansainvälinen Solidaarisuussäätiö & United Imaginations, Clear Channel Finland, Havas Helsinki
Vaaralliset somehaasteet
Mannerheimin Lastensuojeluliitto & TBWA Helsinki
TUOTTEET & PALVELUT
Asuminen
Kiinteistömaailman Yhteismyynti – 500 välittäjää yhden hinnalla
Kiinteistömaailma & Bob the Robot, Norr3, Pictures Helsinki
Oikotiä uuteen kotiin viä
Schibsted/Oikotie Asunnot & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Onni Wiljami photography, Picture it Production
Elintarvikkeet
Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla
SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)
Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti
Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar
Lemmikit
Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi
Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions
PrimaCatin Kissavalta – Kunnianosoitus valtakunnan todellisille valtiaille
PrimaCat & TBWA Helsinki
Liiketoiminta-, tuote- tai palveluinnovaatio
Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa
Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Elli TuominenExecutive Strategy Director, Effie Awards Finland 2024 PäätuomariKurio, Part of Samy Alliance
Puh:+358 40745 2878elli@kurio.fiSuvi LähdeExecutive Creative Director, Effie Awards Finland Ohjausryhmän puheenjohtajaSEK
Puh:0407030337suvi.lahde@sek.fiRiikka-Maria LemminkiToimitusjohtajaMarketing Finland
Puh:0405781974riikka-maria.lemminki@marketingfinland.fiEffie Awards -kilpailusta
Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland.
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote
SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat.29.10.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Finnish Comms Awardsin finalistit valittu: parhaita töitä yhdistää viestinnän vaikuttavuuden ymmärrys26.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote
Tänä vuonna kilpailu sai runsaan ja edustavan osanoton sekä täysin uusia osanottajia. Kilpailun loppusuoralle valittiin 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: SEK (11), Ahjo Communications (7), TBWA\Helsinki (6) ja Netprofile (5). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 31.10.2024. Kilpailu järjestetään 13. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta6.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.
Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat on valittu: Nämä tiimit edustavat Suomea juhannusviikolla Cannesissa11.4.2024 16:30:42 EEST | Tiedote
Maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme