Marketing Finland ryMarketing Finland ry

Effie 2024 finaaliin 21 markkinointityötä

Jaa

Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

"Töiden taso on ollut tänä vuonna korkea. Shortlistan ulkopuolelle jäi useita töitä, jotka jonain muuna vuonna olisivat päässeet mukaan. Ensimmäisen kierroksen tuomariston keskustelu oli monipuolista ja aktiivista – yhdessä todettiin, että toivottavasti hyvät tulokset valavat uskoa monen pöydillä oleviin budjettikeskusteluihin ja investointeihin ensi vuodelle", kommentoi tämän vuoden päätuomari ja Kurion Executive Strategy Director Elli Tuominen

Effie Awards Finland -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, ongelman ratkaisu, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. 

Päätuomari Elli Tuomisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 13.2.2025 järjestettävässä Effie Awards Finland -gaalassa, Pikku-Finlandiassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.

Effie Awards Finland -kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland. Effiessä kumppaneina ovat myös Channel Factory, Grano ja JCDecaux. 

 

Vuoden 2024 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

ERIKOISSARJA

Ajankohtainen markkinointiteko

Seniorikokemusasiantuntija

Verkkokauppa.com & Bob The Robot 

Brändikokemus

DNA Apuri feat. Lahjakäärijä

DNA Oyj & Folk Finland, Dagmar, Kuubi Oy, Aste Helsinki Oy, Otto Tuotanto Oy

Kohderyhmä

Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola

Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications

 

Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi

Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions

 

Pienet ja alueelliset budjetit 

Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola

Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications

Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin

Delipap Oy & TBWA Helsinki

Renesanssi

Grandi – Kaikkien janoisten sankarin paluu

Valio & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen

 

Sosiaalinen media

TikTok University

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki

Tunne Tilauksesi - diili joka fiilikseen

McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)

Strateginen markkinointi

Suomen rakastetuin markkinointikone

Tokmanni & Bob The Robot, Dagmar, Pictures Helsinki

 

Yhdemmäisyys - yhdessä vahvempia

McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)

KAUPPA & KULUTTAJA

Uusi tuote tai palvelu

Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla

SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)

 

Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti

Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar

Pulla-va, ylivoimaa yhdellä tavulla

Fazer Leipomot Oy & TBWA Helsinki & Dagmar, Humina, Toast (Finland), Miracle Sound Oy, Lucy Loves

Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa

Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild

MEDIA

Mediaidea 

Autoalan vetovoimakampanja

Autoalan Keskusliitto ry & Autotuojat ja -teollisuus ry & LM Someco

 

Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat

TikTok University

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki

POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin

Delipap Oy & TBWA Helsinki

 

Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

SUOMALAISTEN OLYMPIARUNOILIJOIDEN PALUU

Lukukeskus & Olympiakomitea & Folk Finland, Sanoma Media Finland, Rianno Communications, Kuubi Oy, Miracle Sound Oy

The Heritage

Kansainvälinen Solidaarisuussäätiö & United Imaginations, Clear Channel Finland, Havas Helsinki

 

Vaaralliset somehaasteet

Mannerheimin Lastensuojeluliitto & TBWA Helsinki

TUOTTEET & PALVELUT

Asuminen

Kiinteistömaailman Yhteismyynti – 500 välittäjää yhden hinnalla

Kiinteistömaailma & Bob the Robot, Norr3, Pictures Helsinki

Oikotiä uuteen kotiin viä

Schibsted/Oikotie Asunnot & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Onni Wiljami photography, Picture it Production

Elintarvikkeet

Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla

SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)

 

Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti

Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar

Lemmikit

Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi

Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions

 

PrimaCatin Kissavalta – Kunnianosoitus valtakunnan todellisille valtiaille

PrimaCat & TBWA Helsinki

Liiketoiminta-, tuote- tai palveluinnovaatio

Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa

Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Elli TuominenExecutive Strategy Director, Effie Awards Finland 2024 PäätuomariKurio, Part of Samy Alliance

Puh:+358 40745 2878elli@kurio.fi

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland. 

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote

SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.

Finnish Comms Awardsin finalistit valittu: parhaita töitä yhdistää viestinnän vaikuttavuuden ymmärrys26.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Tänä vuonna kilpailu sai runsaan ja edustavan osanoton sekä täysin uusia osanottajia. Kilpailun loppusuoralle valittiin 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: SEK (11), Ahjo Communications (7), TBWA\Helsinki (6) ja Netprofile (5). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 31.10.2024. Kilpailu järjestetään 13. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta6.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye