Lahjakorttidata paljastaa: Arkinen paistinpannu on henkilöstön suosikkijoululahja
Data sen kertoo: Turha tavara ei ihmisiä kiinnosta. Tänäkin vuonna PF-lahjakorttipalvelun suosituin lahja on paistinpannu. Kakkosena tulevat elokuvaliput ja kolmantena ravintolalahjakortti.
Innoflame Oy on myynyt tänä syksynä liki 81 000 lahjakorttia henkilöstön joululahjoiksi. Yritysten joululahjabudjetit ovat pysyneet lähes samoina kuin viime vuonna, vaikka kulunut vuosi on ollut monelle yritykselle taloudellisesti haastava. Perfect Finnish -lahjakorttien hintahaarukka on 20 eurosta 100 euroon. Eniten yrityksille on myyty 60 euron arvoista lahjakorttia.
Alalla yleinen trendi on ollut jo pitkään, että asiakaslahjoihin varattu budjetti lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen, mutta henkilöstöä halutaan edelleen muistaa ja kiittää henkilökohtaisella lahjalla. Henkilökohtaisen muistamisen merkitys korostuu erityisesti yrityksissä, joissa tehdään hybridityötä.
”Lahjakorttien suosio henkilöstölahjoina on kasvanut koko ajan. Yritykset haluavat antaa työntekijöilleen vapauden valita. Lahjakortti takaa sen, että lahja on aina mieluinen ja tulee varmuudella käyttöön”, sanoo Innoflame Oy:n toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila.
Henkilöstön suosikkilahja saattaa yllättää. Se on kaikessa arkisuudessaan paistinpannu.
”Paistinpannu on jokaisen kodin hyödyllinen käyttötavara, ja se onkin ollut meillä datan mukaan ainakin viimeiset 10 vuotta suosituin lahja”, sanoo Ala-Laurila.
Hyväntekeväisyyteen lahjoitettu tänä vuonna 150 000 euroa
”Lahjakortissamme on se hyvä puoli, että laajan tuotevalikoiman lisäksi meillä on lukuisia aineettomia vaihtoehtoja sekä mahdollisuus lahjoittaa summa lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen.”
Aineettomien lahjojen suosio on pysynyt samalla tasolla kuin viime vuonna – liki 30 % lahjakortin saaneista valitsi aineettoman lahjan kuten elokuvaliput, hieronnan tai ravintolalahjakortin.
Hyväntekeväisyyteen on lahjoitettu Perfect Finnish -lahjakorttien kautta tänä vuonna reilu 150 000 euroa. Joulun alla on kerätty jo 67 000 euroa. Jouluaattoon mennessä lahjakortin oli lunastanut noin 60 % lahjansaajista.
”Saimme juuri ennen joulua uusiksi hyväntekeväisyyskohteiksemme MIELI ry:n sekä WWF Suomen. Keräsimme nuorten mielenterveyden tukemiseen reilussa viikossa jo 12 000 euroa”, iloitsee Ala-Laurila.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kaisa Ala-LaurilaToimitusjohtajaInnoflame Oy
Puh:040 777 9212kaisa.ala-laurila@innoflame.fiSatu SavelaMarkkinointi- ja viestintäpäällikköInnoflame Oy
Puh:040 834 4373satu.savela@innoflame.fiKuvat
Linkit
Innoflame Oy
- Innoflame on valtakunnallisesti toimiva yritysten brändituotteisiin, henkilöstölahjoihin ja työvaatteisiin erikoistunut suomalainen yritys. Olemme rakentaneet asiakkaillemme 485 verkkokauppaa, joiden kautta yritykset tilaavat ja hallinnoivat brändituotteita, HR-lahjoja ja työvaatteita.
- Toimimme Suomessa yhdeksällä eri paikkakunnalla: Helsinki, Tampere, Pori, Turku, Oulu, Lahti, Jyväskylä, Seinäjoki ja Porvoo.
- Innoflame on kasvanut alan johtavaksi toimijaksi paitsi orgaanisesti myös yrityskauppojen kautta: yhtiöön ovat liittyneet Boom Finland, Griippi, Sanser, High Peak ja Loihe.
- Innoflame työllistää 110 henkeä ja yhtiön ennustettu liikevaihto vuodelle 2024 on noin 45 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.