Keski-Suomen hyvinvointialue

Hyvinvointialueen asiakkaiden ääni paremmin kuuluviin

Jaa

Keski-Suomen hyvinvointialueen uusi, vuoden alussa käyttöönotettu asiakaspalauteratkaisu helpottaa asiakkaiden palautteenantomahdollisuuksia.

Nainen, joka katsoo tablettitietokonetta ja sylissä on vauva

Asiakkaiden mahdollisuudet antaa palautetta monipuolistuvat. Asiakas tai hänen läheisensä voivat antaa palautetta uudistuneen Anna palautetta- sivun kautta. Palvelutapahtumien yhteydessä palautetta voi antaa vastaamalla lyhyeen palautekyselyyn tekstiviestin tai QR-koodin kautta. Lisäksi osassa palveluista palautetta voi antaa myös ammattilaisen mobiililaitteelta tai paperilomakkeella. 

Aikaisemmin Sairaala Novassa käytössä ollut tekstiviestipalaute laajenee muihin terveydenhuollon palveluihin. Palveluissa asioineille asiakkaille lähetetään satunnaisotannalla tekstiviesti, joka sisältää linkin palautekyselyyn. Tekstiviestin lähettäjänä on HYVAKS. Linkin avaaminen on turvallista ja palautekyselyyn vastaaminen asiakkaalle maksutonta. 

Sosiaalihuollon palveluissa tekstiviestipalautteet pyritään ottamaan käyttöön lähivuosina uuden sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmän myötä. Ennen uuden asiakastietojärjestelmän käyttöönottoa palautetta kerätään palveluissa asioineilta asiakkailta QR-koodien avulla. 

– Asiakaspalautteet tuottavat tietoa hoidon ja palvelun onnistumisesta, ja ne myös ohjaavat meitä kehittämään toimintaamme. Sekä asiakkaat että ammattilaiset ovat odottaneet uutta asiakaspalauteratkaisua, kertoo avosairaanhoidon palvelupäällikkö Anne Kirmanen

Palautetietoa hyödynnetään palveluiden kehittämisessä 

Asiakaspalautetta on kerätty aikaisemmin vain osassa hyvinvointialueen palveluita eri järjestelmillä, mutta palautetieto on ollut sirpaleista. Uusi monikanavainen asiakaspalauteratkaisu mahdollistaa asiakaspalautetiedon hallinnan ja systemaattisen hyödyntämisen tiedolla johtamisessa sekä hyvinvointialueen palveluiden ja toiminnan kehittämisessä. 

– Asiakaspalautetieto tuottaa meille tärkeää tietoa palveluiden sujuvuudesta. Tiedon hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä varmistaa asiakkaillemme entistä sujuvamman palvelupolun. Lisäksi asiakkaiden antama palaute motivoi ja sitouttaa ammattilaisiamme, kertoo Jaana Peltokoski

Terveisin 

Keski-Suomen hyvinvointialue
Viestinnän yhteyshenkilö: Marika Laiho, marika.laiho(at)hyvaks.fi, 050 409 2712
viestinta(at)hyvaks.fi
www.hyvaks.fi

Hyvinvointi. Terveys. Turvallisuus.

Facebook: @hyvaks, X: @hyvaks, Instagram: @hyvaks, LinkedIn: Keski-Suomen hyvinvointialue, YouTube: Keski-Suomen hyvinvointialue

#hyvaks #hyväarkikaikille

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Keski-Suomen hyvinvointialue vastaa noin 273 000 keskisuomalaisen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista.  
  
Keskeinen tehtävämme on keskisuomalaisten hyvinvoinnin, terveyden ja turvallisuuden edistäminen yhteistyössä kuntien, järjestöjen, yritysten ja muiden toimijoiden kanssa. Tavoitteenamme on se, että keskisuomaisten kokemus hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta on maan kärkeä. Haluamme olla ihmislähtöisin hyvinvointialue ja tukea keskisuomalaisten hyvää arkea. 

Hyvinvointialue on Keski-Suomen suurin työnantaja, jonka palveluksessa työskentelee noin 12 500 ammattilaista. Tarjoamme mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja monipuolisiin urapolkuihin.  

Palveluiden tiedot, toimipisteet ja yhteystiedot löytyvät Keski-Suomen hyvinvointialueen verkkosivuilta osoitteesta www.hyvaks.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Keski-Suomen hyvinvointialue

Muutoksia Jämsän, Keuruun ja Laukaan apuvälinepalveluiden puhelinnumeroihin ja palveluaikoihin2.1.2025 11:37:30 EET | Tiedote

Keski-Suomen hyvinvointialueen apuvälinepalveluiden toiminnan kehittämisen johdosta Laukaan, Jämsän ja Keuruun terveysaseman apuvälinepalveluiden puhelinpalvelut yhdistyvät. Maanantaista 13.1. alkaen Jämsän, Keuruun ja Laukaan apuvälinepalvelut tavoittaa arkisin kello 9–11 numerosta 014 269 0520. Jämsän, Keuruun ja Laukaan terveysasemalla apuvälinepalveluiden palvelupiste on 13.1. alkaen avoinna arkisin kello 12.30–14.30. Kuoreveden terveysaseman apuvälinepalvelupiste palvelee tiistaisin kello 10.30–11.30. Jämsässä ja Keuruulla aikaisemmin toimineet apuvälinepalveluiden puhelinnumerot poistuvat käytöstä. Kehitystyön tavoitteena on vaiheittain yhdenmukaistaa ja parantaa hyvinvointialueen apuvälinepalveluiden toimintaa, saavutettavuutta ja laatua. Muistathan, että apuvälinepalveluiden asiakkaana voit aina asioida millä tahansa Keksi-Suomen hyvinvointialueen apuvälinepalvelupisteellä. Voit siis valita itsellesi sopivimman palvelupisteen apuvälineasioiden hoitamiseen asuinkunnastasi riippu

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye