Osa turvapuhelimista pois käytöstä verkkohäiriön vuoksi
Osa hyvinvointialueen asiakkaiden turvapuhelimista ei toimi tällä hetkellä verkkovian vuoksi. Häiriöitä on ainakin Kristiinankaupungissa, Närpiössä, Kaskisessa, Maalahdessa, Laihialla, Vaasassa ja Mustasaaressa.
Vian vuoksi hälytys ei mene eteenpäin kotihoidolle, kun asiakas painaa turvarannekettaan. Niissä turvapuhelimissa, joissa on verkkovika, vilkkuu verkkovalo. Jos puhelin toimii, laitteessa palaa tasainen valo.
Operaattori tekee parhaillaan töitä vian korjaamiseksi.
Yhteyshenkilöt
Kommunikationsenheten - Viestintäyksikkö
Vi betjänar media mån-fre kl. 9–15. Ta kontakt så svarar vi så fort som möjligt. Palvelemme mediaa ma-pe klo 9-15. Ota yhteyttä, niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
Monika BjörkqvistKoti- ja asumispalvelupäällikkö
Puh:050 599 4671monika.bjorkqvist@ovph.fiTony PellfolkKoti- ja asumispalvelujen toimialajohtaja
Puh:040 128 6327tony.pellfolk@ovph.fiVälkommen till Österbottens välfärdsområde! Vi anordnar social- och hälsovårdstjänster samt räddningsväsendets tjänster i Österbotten. I Vårt område bor cirka 176 000 invånare och vi har över 8000 anställda. Vi jobbar från människa till människa.
Tervetuloa Pohjanmaan hyvinvointialueelle! Järjestämme sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen palvelut Pohjanmaalla. Alueellamme asuu noin 176 000 asukasta ja meillä on yli 8000 työntekijää. Työskentelemme ihmiseltä ihmiselle.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Österbottens välfärdsområde – Pohjanmaan hyvinvointialue
En del av trygghetstelefoner ur bruk på grund av nätverksproblem10.1.2025 20:00:13 EET | Pressmeddelande
En del av välfärdsområdets klienters trygghetstelefoner fungerar inte för tillfället på grund av omfattande nätverksproblem. Problem finns åtminstone i Kristinestad, Närpes, Kaskö, Malax, Laihela, Vasa och Korsholm.
Köerna på jouren rör sig i en bättre riktning9.1.2025 16:15:00 EET | Pressmeddelande
En jämförelse av jourens kundantal och genomströmningstider år 2023 och år 2024 visar att situationen blivit en aning bättre. På hösten 2024 och framförallt i december 2024 hade man stundom rusning på jouren. Läget och förflyttningen till fortsatt vård uppföljs och utvecklas ständigt.
Suunta päivystyksen jonoissa kohti parempaa9.1.2025 16:15:00 EET | Tiedote
Päivystyksen asiakasmäärien ja läpimenoaikojen vertailu vuosien 2023 ja 2024 välillä osoittaa, että tilanne on muuttunut hieman paremmaksi. Syksyllä 2024 ja etenkin joulukuussa 2024 päivystys ajoittain ruuhkautui. Tilannetta ja siirtymistä jatkohoitoon seurataan ja kehitetään jatkuvasti.
Allt fler väljer att fylla i socialvårdens blanketter digitalt9.1.2025 15:21:03 EET | Pressmeddelande
När socialvårdens professionella började använda det nya klient- och patientdatasystemet Lifecare i höstas fick också klienterna en egen digital kanal, Omapalvelu, för att uträtta ärenden. Allt fler klienter väljer att fylla i ansökan digitalt.
Yhä useampi täyttää sosiaalihuollon lomakkeen digitaalisesti9.1.2025 15:20:48 EET | Tiedote
Kun sosiaalihuollon ammattilaiset siirtyivät syksyllä käyttämään uutta asiakas- ja potilastietojärjestelmää Lifecarea, asiakkaat saivat käyttöön digitaalisen Omapalvelu-asiointikanavan. Yhä useampi asiakas täyttää hakemuksen digitaalisesti.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme