Terveyspalvelujen laskut voivat tulla asiakkaille viiveellä tammi-helmikuun aikana
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde ottaa vaiheittain käyttöön uuden laskutusjärjestelmän tammi-helmikuun 2025 aikana. Tämän takia laskutus voi viivästyä.
Asiakaslaskutus tehdään hyödyntämällä asiakas- ja potilastietojärjestelmiä. Normaalisti terveyspalvelujen laskutusta tehdään lähes päivittäin, mutta nyt uuden laskutusjärjestelmän käyttöönoton takia laskutuksessa voi olla viiveitä.
Asiakkaille voi tulla laskuja myöhässä esimerkiksi vastaanotolta, akuuttiosastolta tai hammashoitolasta. Hailuodon, Siikalatvan ja Tyrnävän laskutus on jo siirretty uuteen laskutusjärjestelmään, joten näillä paikkakunnilla laskutus toimii normaalisti.
Myös Pohteen laskujen ulkoasu uudistuu uuden laskutusjärjestelmän myötä.
Pohteen asiakkaiden ei tarvitse huolestua, jos lasku tammi-helmikuun käynneistä tai palveluista ei saavu normaaliin tapaan. Laskuja ei lähetetä asiakkaille menneellä eräpäivällä.
Lisätietoa asiakasmaksuista ja asiakaslaskuista löytyy Pohteen verkkosivulta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Leena MäättäAsiakaslaskutuspäällikköPohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
Puh:050 4754927leena.maatta@pohde.fiPohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde vastaa yli 415 000 asukkaan hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta 1.1.2023 alkaen. Työllistämme noin 18 500 sosiaali- ja terveysalan sekä pelastustoimen osaajaa. Yhdessä tarjoamme Pohjois-Pohjanmaan ihmisille tukea elämään ja apua terveyteen tai hätään aiempaa paremmin. Toimimme vaikuttavasti ja uusin tavoin – samalla henkilöstöömme panostaen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
Muutoksia Merijärven ja Ylikiimingin kuntoutuspalveluissa15.1.2025 08:47:54 EET | Tiedote
Merijärven ja Ylikiimingin sosiaali- ja terveysasemilla olleisiin kuntoutuspalveluihin on tulossa muutoksia sosiaali- ja terveysasemien lakkauttamisten takia 1.2.2025.
Pohteelle voi tehdä aloitteita uudessa verkkopalvelussa14.1.2025 09:52:16 EET | Tiedote
Oikeusministeriö ja oikeusrekisterikeskus ovat julkaisseet ensimmäisen versio hyvintointialoite.fi -verkkopalvelusta, jossa voi tehdä aloitteita omalle hyvinvointialueelleen. Myös Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle Pohteelle voi tehdä aloitteita tässä uudessa valtakunnallisessa verkkopalvelussa.
Pohteen strategia tarkistetaan vuoden 2025 aikana - sähköinen kysely asukkaille, henkilöstölle ja eri sidosryhmille avattu10.1.2025 14:49:47 EET | Tiedote
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue on avannut sähköisen kyselyn, jonka tavoitteena on selvittää näkemyksiä ja mielipiteitä Pohteen strategiasta ja arvioida sen päivittämistarvetta. Kysely on tarkoitettu alueen asukkaille ja Pohteen henkilöstölle, luottamushenkilöille ja muille yhteistyötahoille. Kysely on avoinna 31.1.2025 saakka Pohteen verkkosivuilla.
Digitaalinen sote-keskus kattaa nyt kaikki hyvinvointialueen kunnat10.1.2025 13:30:21 EET | Tiedote
Digitaalinen sote-keskus on 13.1.2025 alkaen käytössä koko Pohteen alueella, pois lukien Siikalatva, jonka terveyspalvelut tuottaa yksityinen palveluntuottaja.
Tekoälypohjaisen palvelutarpeen ennakointimallin kehittämistyöllä tehostetaan toimenpidejonojen seurantaa7.1.2025 11:59:08 EET | Tiedote
Ennakointimallin tavoitteena on luoda ennusteita ortopedian ja traumatologian erikoissairaanhoidon lyhytaikaiseen suunnitteluun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme