Kasvattaako myönteinen medianäkyvyys myyntiä?
Usein kasvattaa. Mutta vaikutus ei välttämättä ole niin suoraviivainen kuin toivoisi.
Saimme eräältä asiakkaaltamme viestin: ”Mediahanke meni hyvin. Saimme kolmessa päivässä lähemmäs 70 liidiä netin kautta. Siinä riittää purettavaa myyntijohtajalle pitkäksi aikaa”.
Kyseessä oli erään asiakkaan ensimmäinen yhteistyöprojektimme. Saimme juuri oikean median toimittajan kiinnostumaan asiakkaastani, joka teki journalistisen jutun hänen tarinastaan. Valitsimme etukäteen, mistä teemoista ja millä faktoilla asiakkaani voisi haastattelun antaa. Emme pyrkineet puuttumaan journalismiin.
Toimimme hankkeessa ideoijana ja ovien aukaisijana toimittajan ja asiakkaan välissä.
Kokemukseni mukaan medianäkyvyys oikeassa mediassa tukee myyntiä lähes aina. Hyöty näkyy monella eri tavalla.
Jokaisen myyntijohtajan toive on, että näkyvyys tuottaa suoria liidejä. Vaikka ei tuottaisikaan, hanke ei ole epäonnistunut.
Näkyvyys tukee myyntiä ja markkinointia prosessin jokaisessa vaiheessa. Kylmäsoitoissa auttaa, jos soittaja on tutusta yrityksestä. Markkinoinnin toimenpiteet tehostuvat, jos viesti yrityksestä tulee useampaa kanavaa pitkin.
Yrityksen kannattaakin varmistaa hyödyt kahdella tavalla.
- Tee mediahankkeesta asiakassisältöjä yrityksen omiin kanaviin ja jaa mediajutut siellä. Näihin molempiin on olemassa toimivat käytännot, ilman että pyörää tarvitsee keksiä aina uudestaan.
- Seuraa mikä on medianäkyvyyden vaikutus sen omiin mittareihin ja optimoi sitä mikä toimii: verkkovierailijoiden määrä ja palaajat, some-reaktiot, seuraajat, yhteydenotot ja saadut kaupat.
“Kerran kvartaalissa meidän on hyvä saada näkyvyyttä isossa mediassa. Sillä on heti vaikutus moneen asiaan. Rekrykampanjoihin tulee enemmän hakemuksia, markkinointi tehostuu ja myynti helpottuu”, erään ison asiakkaamme toimitusjohtaja on kertonut.
Jari Peltola
Yhteyshenkilöt
Jari PeltolaPR-asiantuntija, toimitusjohtaja
Puh:+358 50 314 2590jari@promoted.fiTietoja julkaisijasta
Promoted on räätälöityyn mediaviestintään erikoistunut PR-toimisto. Viemme asiakkaamme mediaan. Palvelemme journalisteja ehdottamalla juttuaiheita joihin itse tarttuisimme.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Promoted
Kokenut PR-asiantuntija Ville Kauppi liittyy Promotedin tiimiin20.1.2025 10:54:46 EET | Tiedote
“Pääsen auttamaan nyt useita yrityksiä ja toimittajia niillä viestinnän keinoilla, joiden olen huomannut ihan käytännössä toimivan. Monella yrityksellä on uutiskynnykset ylittävää osaamista. Se pitää vain nostaa esiin oikealla tavalla”, aiemmin Asiakastiedossa työskennellyt Ville Kauppi sanoo.
Tapio Honkamaa haluaa Naton toimintoja Mikkeliin21.10.2022 10:00:00 EEST | Tiedote
Keskustan kansanedustajaehdokas, aluevaltuutettu Tapio Honkamaa haluaa vauhdittaa keskustelua tulevan Nato-jäsenyyden vaikutuksista Suomen puolustushallintoon. "Naton rakenteiden lomittumisesta Suomeen ja Ruotsiin on käyty verraten vähän keskustelua", totesi Honkamaa tuoreen Matka jatkuu -kirjansa julkistamistilaisuudessa Mikkelissä perjantaina.
Tapio Honkamaa liittyy Promotedin tiimiin16.2.2022 09:50:12 EET | Tiedote
Kokenut journalisti haluaa uuden näkökulman viestintään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme