Keusoten asiakastyytyväisyys parantunut vuosi vuodelta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) asiakastyytyväisyys on jälleen kasvanut: asiakaspalautteiden perusteella 71 prosenttia asiakkaista suosittelisi Keusoten palveluja.
![Hymyilevä lääkäri keskustelee toisen henkilön kanssa.](/data/images/public/69819221/70882295/8218c6a7-6934-46cb-a5c6-f63c7781ac74-w_720.jpg)
Keusoten asiakaskokemusta mitataan asiakaspalautteen avulla. Keskeisin asiakaskokemuksen mittari on nettosuositteluindeksi eli NPS, joka kertoo, kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi käyttämäänsä palvelua muille. NPS-luvun vaihteluväli on -100 – 100, ja pääsääntöisesti luvun 60 kieppeillä olevaa tulosta pidetään erittäin hyvänä. 60 on myös Keusoten tavoite.
Keusoten NPS-luku on kasvanut tasaisesti läpi kuntayhtymävuosien ja hyvinvointialueen alkutaipaleen. Vuoden 2024 NPS-luku oli 56, kun vuonna 2023 se oli 47 ja vuonna 2022 37. Vuoden 2024 asiakaspalautteiden perusteella 71 % asiakkaista suosittelisi Keusoten palveluja.
– Hyvinvointialueet painivat tällä hetkellä muutosten keskellä haastavassa taloustilanteessa. Onkin äärimmäisen hienoa, että asiakastyytyväisyys on kuitenkin kasvanut vuosi vuodelta. Se kertoo ammattilaistemme sitoutumisesta työhön ja onnistumisesta, mistä haluankin lämpimästi kiittää koko henkilöstöä, Keusoten hyvinvointialuejohtaja Raija Kontio kiittää.
Myös asiakaspalautteen määrä on kasvanut. Vuonna 2024 Keusote sai yhteensä 81 982 palautetta. Kaiken kaikkiaan 95 % Keusoten palveluista sai asiakaspalautetta asiakaspalautejärjestelmän kautta.
Palautteiden avulla tehdään konkreettisia muutoksia
Keskeisintä palautteen keräämisessä on saada asiakasnäkökulma siihen, miten Keusoten palveluita ja muuta toimintaa tulisi kehittää. Positiivinen palaute on aina myös konkreettinen kiitos henkilöstölle hyvin tehdystä työstä. Keusotessa seurataankin aktiivisesti, miten palautteita hyödynnetään toiminnan kehittämisessä ja palvelujen jatkuvassa parantamisessa.
– Olemme palautteiden perusteella muun muassa muokanneet ohjeita ja opasteita, järjestäneet koulutusta henkilöstöllemme, sujuvoittaneet asiakasprosesseja sekä resursoineet palveluja uudelleen. Positiivinen palaute on myös tärkeää henkilöstön työssä jaksaminen ja työn merkitykselliseksi kokemisen kannalta, Kontio summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Raija KontioHyvinvointialuejohtajaKeski-Uudenmaan hyvinvointialue
Puh:040 768 2627raija.kontio@keusote.fiTietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Vapaaehtoiset aula-avustajat helpottavat asiointia JUSTissa6.2.2025 14:09:23 EET | Tiedote
Järvenpään JUSTin aulassa on mahdollista saada aula-avustajan apua. Avustajat ovat OLKA:n kouluttamia vapaaehtoisia, joiden tehtävänä on neuvoa ja ohjata asiakkaita esimerkiksi ITTE-ilmoittautumisautomaattien käytössä sekä palveluiden löytämisessä.
Keusoten ja alueen kuntien johtajat ja päättäjät kokoontuvat yhteisten asioiden äärelle4.2.2025 18:43:26 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) on kutsunut alueen kuntien johtajat ja päättäjät yhteiseen seminaariin 11.2.2025. Tavoitteena on lisätä hyvinvointialueen ja kuntien välistä yhteistyötä.
Keusoten aluehallitus päätti omaishoidon tuen palkkioista30.1.2025 15:23:37 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) aluehallitus päätti kokouksessaan 29.1.2025 omaishoidon palkkioista sekä käsitteli valtuustoaloitteiden vastauksia.
Ministeri Kaisa Juuson tapaamisessa korostui muutoksen tärkeys30.1.2025 13:35:28 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) tapasi 28.1.2025 sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson yhdessä muiden Etelä-Suomen hyvinvointialueiden ja Helsingin kaupungin kanssa. Neuvotteluissa ja sen yhteydessä järjestetyssä keskustelu- ja kehittämistilaisuudessa korostuivat rakentava yhteistyö ja yhteisen kehittämisen merkitys.
Keusoten henkilöstön työelämän laatua selvitettiin jälleen27.1.2025 18:43:26 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) henkilöstön työelämän laatua mitattiin loppuvuodesta 2024 Syke-kyselyllä. Työelämän laatu on pysynyt keväällä 2024 järjestettävien yt-neuvotteluiden jälkeen melko tasaisena, joskin pientä laskua on havaittavissa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme