Vantaan ja Keravan hyvinvointialue

VAKEs tjänster för barn, unga och familjer är väl värda att rekommendera

Dela

Rekommendationsindex (NPS) för Vanda och Kervo välfärdsområdets tjänster för barn, unga och familjer var över 60 under varje kvartal år 2024. Vitsordet för tjänsterna var över 4,5/5.

Vanda och Kervo välfärdsområde mäter kvaliteten på sina tjänster bland annat genom att systematiskt be om respons. Under 2024 fick tjänsterna för barn, unga och familjer toppvitsord av sina klienter. Rekommendationsindex (NPS) för barns, ungas och familjers tjänster var på en utmärkt nivå under hela året och under årets sista kvartal var index 64. I slutet av året gav man vitsordet 4,6/5 åt tjänsten.

”Vi gör vårt arbetet för våra klienter och därför är klienternas upplevelser och respons av största vikt för oss, så att vi kan utveckla rätt saker. Mängden kundrespons har hela tiden ökat men vi måste fortfarande hitta sätt, med vilka man säkerställer att det är lätt och smidigt att ge respons.” konstaterar sektordirektören för barns, ungas och familjers tjänster Hanna Mikkonen.

Utvecklingen av tjänster för barn, unga och familjer kan ses i långtidsmätningar. I början av välfärdsområdets verksamhet, under det första kvartalet 2023, var rekommendationsindex för tjänsten 15 och vitsordet 3,9. Ökningen av kundnöjdheten har varit betydande speciellt mellan slutet av 2023 och början av 2024, då rekommendationsindex hoppade från 41 till 62.

Tjänster som stöder familjer fick utmärkta vitsord

Vitsordet för alla delområden inom barns, ungas och familjers tjänster var 3,5 eller bättre i slutet av 2024. Särskilt nöjd var man med tjänsterna som stöder familjer, dit bland annat rådgivning och handledning för barnfamiljer, familjerådgivningstjänster och familjesocialt arbete hör. För tjänster som stöder familjer gick vitsordet till 4,8 och rekommendationsindex till 77.

”Jag beundrar det fantastiska arbete som vår personal gör. Klienterna bemöts respektfullt, de får den hjälp och det stöd som de behöver och vi har på många sätt även lyckats att påskynda tillgången till tjänsten. Jag gläder mig också för att våra klienter hela tiden ger mer respons och med den får vi även fler utmärkta utvecklingsförslag.” Berättar serviceområdeschef Reetta Voutilainen.

Vi fortsätter utveckla våra tjänster utifrån kundresponsen. Som utvecklingsprojekt inom tjänster för barn, unga och familjer valdes tjänsternas tillgänglighet och förbättring av kundupplevelsen för 2025. Dessa strävar man efter att förbättra bland annat genom att utveckla webbsidor och kontaktkanaler samt klientens övergripande situation och beaktandet av ett uppskattande bemötande.

Kontakter

Andra språk

Följ Vantaan ja Keravan hyvinvointialue

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Vantaan ja Keravan hyvinvointialue

Keski-Uudenmaan pelastuslautakunta esitti huolensa ensihoidon säästöjen vaikutuksesta 28.1.202528.1.2025 20:10:20 EET | Tiedote

Vantaan ja Keravan ja Keski-Uudenmaan hyvinvointialueiden pelastuslautakunta kokoontui 28 1. 2025. Kokouksessa käsiteltiin muun muassa toimintasuunnitelma vuodelle 2025 sekä lausunto Etelä-Suomen aluehallintovirastolle uhkasakon raukeamista koskevasta päätösluonnoksesta. Sen lisäksi lautakunta päätti lähettää Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirille kirjelmän, jossa se esittää huolestumisensa Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen ensihoidon sopeutustoimien vaikutuksista kansalaisille ja henkilöstölle.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye