Puoli miljoonaa palautetta vuonna 2024: HUSissa tutkitusti tyytyväiset asiakkaat
Jokaisella asiakkaallamme on mahdollisuus antaa palautetta tekstiviestillä. Palautetta voi myös antaa verkkosivujen kautta tai lomakkeella. Saimme vuonna 2024 noin 500 000 asiakkaan antamaa arviota ja noin 335 000 palautekommenttia.

Palautteen perusteella HUSin potilaat ovat tyytyväisiä korkeatasoiseen hoitoon ja laadukkaisiin kohtaamisiin. Vuonna 2024 HUSin suositteluindeksiluku eli NPS oli 80, joka on erittäin hyvä: suurin osa asiakkaistamme suosittelee HUSia.
Asioinnista entistä helpompaa
Asiakaskokemus muodostuu monista eri tekijöistä, joita potilaat kohtaavat: miten tilat toimivat, onko henkilökunta ystävällistä, millaista hoito on, ovatko ohjeet ymmärrettäviä ja miten asiointi sujuu esimerkiksi digitaalisissa kanavissa. Hoitojonojen lyhentyminen vuonna 2024 ja henkilökunnan kohtaamiskoulutusten lisääminen näkyvät entistä positiivisempana asiakaskokemuksena.
Teemme yhteistyötä lähes 300 kokemusasiantuntijan kanssa, jotka toimivat asiakasraadeissa ja kouluttamistehtävissä. Lisäksi meillä on yli 250 vapaaehtoista, joilla oli viime vuonna noin 74 000 asiakaskohtaamista. Näiden kohtaamisten avulla potilaat saavat tukea sairaalassa asioidessaan ja tietoa hoidon kehittämiseksi viedään eteenpäin.
“Seuraavina vuosina panostamme asiointikanavien kehittämiseen. Haluamme tehdä asioinnista selkeämpää asiakkaillemme. Tavoitteenamme on, että jokainen löytää helposti oman tapansa asiansa hoitamiseen”, HUSin hallintoylihoitaja Marja Renholm sanoo.
Miten asiakaskokemusta mitataan?
HUSissa asiakaskokemusta mitataan NPS:n (Net Promoter Score) avulla. NPS on yleisesti käytetty tapa asiakaskokemuksen mittaamiseen. Mikäli organisaation NPS-tulos on yli 0, suurin osa asiakkaista suosittelee organisaatiota. Tulos voi olla heikoimmillaan –100, parhaimmillaan +100.
HUSissa kerätään palautetta asiakkailta käynnin jälkeen tekstiviestillä. Lisäksi palautetta voi antaa verkkosivujen kautta. HUS sai vuonna 2024 noin 500 000 asiakkaan antamaa arviota ja noin 335 000 palautekommenttia
Avainsanat
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
HUS Helsingin yliopistollinen sairaala on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.
HUSissa saa vuosittain hoitoa lähes 700 000 potilasta. Meillä työskentelee yli 27 000 ammattilaista potilaiden parhaaksi. Vastaamme erikoissairaanhoidon järjestämisestä Uudellamaalla. Lisäksi meille on keskitetty koko Suomen ja Etelä-Suomen yhteistyöalueen monien harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.
HUS – Vaikuttavinta hoitoa
HUSin mediapalvelu palvelee mediaa ma–to klo 10–16, pe klo 10–15 numerossa 050 427 2875 tai sähköpostitse viestinta@hus.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HUS
HUS försöker uppnå förbättrad produktivitet7.4.2025 12:22:02 EEST | Pressmeddelande
HUS-sammanslutningens styrelse behandlade verksamheten och ekonomin för januari–februari och beslutade om åtgärder inriktade på en förbättring av produktiviteten.
HUS tavoittelee tuottavuuden parannusta7.4.2025 12:22:02 EEST | Tiedote
HUSin yhtymähallitus käsitteli tammi–helmikuun toimintaa ja taloutta sekä päätti tuottavuuden parantamiseen tähtäävistä toimenpiteistä.
Förhandsmeddelande: HUS-sammanslutningens styrelse sammanträder den 7 april3.4.2025 15:19:49 EEST | Pressmeddelande
HUS-sammanslutningens styrelse sammanträder för att behandla bland annat verksamheten och ekonomin under januari–februari samt en förbättring av produktiviteten.
Ennakkotiedote: HUSin yhtymähallitus kokoontuu 7.4.3.4.2025 15:19:49 EEST | Tiedote
HUSin yhtymähallitus kokoontuu käsittelemään mm. tammi-helmikuun toimintaa ja taloutta sekä tuottavuuden parantamista.
Rekordår för medicinskt assisterade befruktningar på HUS26.3.2025 09:06:49 EET | Pressmeddelande
Antalet remisser, mottagningsbesök och medicinskt assisterade befruktningar ökade tydligt från i fjol. Antalet behandlingar med donerade spermier ökade med över 42 procent. Det råder brist på äggcellsdonatorer.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme