Suomalaiset kuluttajat kokevat LV:n kauneusalan vastuullisimmaksi brändiksi
Sustainable Brand Index 2025 -tutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttajat kokevat LV:n kauneusalan vastuullisimmaksi brändiksi. Tunnustus on LV:lle toinen samalla toimialalla toista vuotta peräkkäin. LV jatkaa aktiivista vastuullisuuden kehitystyötä ja tavoitteena on löytää entistä vaikuttavampia ratkaisuja tulevaisuudessa.

Sustainable Brand Index™ on julkaissut uusimmat tutkimustulokset, jotka perustuvat kuluttajien arvioimiin mielikuviin brändien vastuullisuudesta. Kyseessä on Euroopan suurin riippumaton bränditutkimus, joka mittaa vuosittain kuluttajien mielikuvia brändien vastuullisuudesta eri maissa ja eri toimialoilla.
Suomalaiset arvioivat yhteensä 248 brändiä, joiden kokonaisrankingissa LV oli sijalla 23 ja kauneusalan vastuullisimmaksi koettu brändi kuluttajien keskuudessa. LV:lle tunnustus on toinen samalla toimialalla toista vuotta peräkkäin.
”Arvostamme valtavasti LV:n äänestystulosta kategorian voittajana, ja haluamme välittää mitä lämpimimmät kiitokset kuluttajille. Olemme tiimissä hyvin iloisia, että moni on omaksunut LV:n ydinajatuksen ”vähemmän on juuri sopivasti”, ja löytänyt valikoimastamme itselleen sopivia tuotteita. Tulos on osoitus meille siitä, että kuluttajat arvostavat pitkäjänteistä vastuullisuuden kehitystyötä, mikä kannustaa meitä tekemään asioita entistä paremmin tulevaisuudessa”, Sanni Väinölä, LV:tä luotsaava Senior Brand Manager kertoo.
LV:lle vastuullisuuden kehitystyö on aktiivista tutkimista ja ratkaisujen kehittämistä
LV on sitoutunut jatkuvaan ja pitkäjänteiseen vastuullisuuden kehitystyöhön, joka on ennen kaikkea tekoja ja valintoja kohti kestävämpää ja reilumpaa huomista. LV:lle on tärkeää tutkia ja etsiä aktiivisesti ratkaisuja koko tuotteiden elinkaarelta, jotta ympäristövaikutuksia voidaan entisestään vähentää ja tukea luonnon moninaisuutta.
Esimerkkinä kestävän kehityksen kekseliäisyydestä toimii LV Vahvistava -tuotesarjassa hyödynnettävä kylmäsekoitus, joka laski tuotesarjan tuotannon energian kulutusta Heinävedellä noin 80 prosenttia. Veden käyttöä tarkastellaan myös lopputuotteiden käytön osalta, ja muun muassa poispuhdistettavien tuotteiden koostumuksia on kehitetty sellaisiksi, että ne voi puhdistaa myös vedettömästi tai mahdollista niukallakin veden käytöllä.
LV:n kaikissa tuotekategorioissa vankkana pohjana toimii Bernerin vastuullisuuden kehitystyö ja olemassaolon tarkoitus toimia huomisen puolustajana. Töitä tehdään aktiivisesti niin hankintaketjun, raaka-aineiden ja pakkauksien vastuullisuuden varmistamiseksi ja kehittämiseksi.
Kotimainen tuotekehitys ”vähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen
LV:n koko tuoteportfoliosta yli 80 prosenttia on Avainlippu-tuotteita, jotka kehitetään Helsingin Herttoniemessä LV:n omassa T&K-laboratoriossa yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa. Valtaosa Avainlippu-tuotteista valmistetaan Heinävedellä Bernerin omilla tehtailla 100 prosenttisesti uusiutuvalla energialla. Osa ihonhoitotuotteista valmistetaan Helsingin Herttoniemessä.
LV:n ydinajatuksen keskiössä on yksinkertaistamisen ilo ”vähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen. LV:n tavoitteena on pienentää entisestään INCI-listoja, ja jokaista raaka-ainetta ja niiden valmistusta arvioidaan kriittisesti. Raaka-aineilta edellytetään vastuullisuutta, ja niiden tärkeitä valintaperusteita ovat raaka-aineen oleellisuus ihon hyvinvoinnille ja korkea laatu – ilman mitään ylimääräistä.
Lisätiedot
Sanni Väinölä, Senior Brand Manager, e-mail: sanni.vainola@berner.fi, puh. +358 50 501 8744
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanni VäinöläSenior Brand Manager
Puh:+358 50 501 8744sanni.vainola@berner.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Berner Oy
GOSHin keväässä herkkuja upeasta hehkusta pitäville: Glow Palette, Dewy Drops ja voidemaiset Up-tuotteet26.2.2025 08:45:00 EET | Tiedote
Uutuustuotteet toivottavat valon ja auringon syleilyn tervetulleeksi. Lempeät sävyt ja romanttiset elementit yhdistyvät upeaan hehkuun kohti kauniin eteeristä meikkiä. Uutuudet tuovat mukanaan uuden meikkipaletin ja voidemaisia hehkutuotteita.
SENSAI CELLULAR PERFORMANCE FRESH CREAM: raikkautta samettisessa kosteudessa13.2.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Uusi FRESH CREAM tuo upeaa raikkautta pitkäaikaiseen suosikkihoitolinjaan. Sen erityispiirre piilee taidokkaassa hybridikoostumuksessa, joka yhdistää perinteisen voiteen miellyttävän ravitsevuuden ja vesimäisen raikkauden tunteen.
Berner-konsernin päästövähennystavoitteille hyväksyntä Science Based Targets -aloitteelta30.1.2025 15:37:34 EET | Tiedote
Berner-konserni on saanut hyväksynnän tieteeseen perustuville päästövähennystavoitteilleen SBTi-aloitteelta. Vuoteen 2030 ulottuvat tavoitteet sisältävät erikseen myös maankäyttöön liittyvät FLAG-päästöt.
Puutarhakausi alkaa – 5 askelta esikasvatukseen29.1.2025 12:45:48 EET | Tiedote
Kevään odotus on parasta aikaa aloittaa esikasvatus, joka antaa varaslähdön onnistuneeseen puutarhakauteen. Esikasvatus ei vain nopeuta sadon valmistumista, vaan se tarjoaa mahdollisuuden kasvattaa itse juuri haluamiasi lajikkeita. Miten varmistetaan, että pienestä siemenestä kasvaa onnistunut sato? Lähtökohtana on kunnon perusta. Kotimainen GreenCare Taimimulta on suunniteltu erityisesti taimien kasvatukseen, ja sen avulla onnistuu niin aloittelija kuin kokeneempikin harrastaja.
Mavala Whisper Collection: kevään kaunis kuiskaus kynsillä16.1.2025 08:40:00 EET | Tiedote
Kevään kausikokoelma leikittelee pastellisävyillä ja hienovaraisella helmiäishohteella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme