Admicom kiihdyttää tekoälykehitystään 2,4 miljoonan euron tutkimushankkeella

Admicom kiihdyttää tekoälykehitystään 2,4 miljoonan euron tutkimushankkeella
Lehdistötiedote
Julkaisuvapaa
Business Finlandin osittain rahoittamassa hankkeessa tutkitaan tekoälyn mahdollisuuksia rakentamisen tuottavuuden parantamisessa ja tavoitellaan uusista tekoälypohjaisista ratkaisuista Admicomille erottautumistekijää myös globaaleilla markkinoilla.
Tavoitteena jopa 25 % parempi tuottavuus
Admicom tutkii, miten rakennusalalla voidaan rakentaa paremmin tekoälyä hyödyntämällä. Business Finland tukee yhteensä 2,4 miljoonan euron tutkimushanketta noin miljoonan euron rahoituksella. Admicomin oma investointi projektiin ei muuta yhtiön nykyistä taloudellista ohjeistusta.
Hankkeen tavoitteena on löytää keinoja parantaa asiakkaiden tuottavuutta jopa 25 % verrattuna yrityksiin, jotka eivät käytä Admicomin ratkaisuja.
– Olen nähnyt monien toimialojen hyötyvän paremmasta tuottavuudesta, kun ne omaksuvat uusia työskentelytapoja ottamalla käyttöön digitaalisia teknologioita, viimeisimpänä tekoälyä. Uskon vakaasti, että näin käy myös rakennusalalla. Tällä tutkimushankkeella haluamme varmistaa, että tuleva tuotevalikoimamme keskittyy olennaisimpiin ja eniten arvoa tuottavuuden parantamisessa tuoviin haasteisiin, toimitusjohtaja Simo Leisti kertoo.
Tutkimuksessa keskitytään vaikutuksiltaan merkittävien käyttötapausten tunnistamiseen rakennusalalla sekä tekoälyteknologioiden ja niiden sovellettavuuden tutkimiseen ja kehittämiseen.
– Haluamme varmistaa, että rakennamme tuotteitamme ja kyvykkyyksiämme asiakaskeskeisesti, ja siksi tutkimukseen sisältyy asiakasvalidointeja osana hanketta. Yhdessä voimme löytää uusia tapoja rakentaa paremmin.
Uusista tekoälypohjaista ratkaisuista nostetta myös kansainvälisille markkinoille
Kehityshankkeen avulla halutaan kehittää tekoälypohjaisia ratkaisuja, jotka parantavat tuottavuutta sekä luovat uusia tuotteita ja ominaisuuksia.
– Rakennusteollisuus on tunnetusti hidas omaksumaan uusia toimintatapoja, ja tällä kertaa se voi olla toimialan etu. Tekoäly muuttaa monia toimialoja digitalisoimalla nopeasti työnkulkuja. Nyt rakennusteollisuudella on ainutlaatuinen tilaisuus hypätä perinteisten digitalisaatioaaltojen yli ja alkaa ottaa käyttöön täysin uusia digitaalisia työskentelytapoja, jotka parantavat merkittävästi päivittäistä tuottavuutta, turvallisuutta ja kestävyyttä. Haluamme vauhdittaa tätä muutosta tekemällä yhteistyötä asiakkaiden, tutkijoiden ja muiden teknologiatoimittajien kanssa uusien ja innovatiivisten tapojen löytämiseksi, joilla voidaan parantaa kiireistä elämää rakennusalalla, tuotejohtaja Teemu Uusitalo toteaa.
Hankkeen tavoitteena on myös vahvistaa Admicomin kansainvälistä kilpailukykyä ja auttaa erottumaan globaaleilla markkinoilla. Tarkoitus on myös arvioida kansainvälistä markkinapotentiaalia ja mahdollisia kumppanuuksia.
– Haluamme olla johtava kumppani eurooppalaisessa rakennusalan ohjelmistoympäristössä. Tämä tutkimushanke on yksi merkittävä askel kohti tavoitettamme. Missiomme on selkeä: löytää uusia tapoja rakentaa paremmin – yhdessä, Leisti painottaa.
Lisätietoja:
Simo Leisti
Toimitusjohtaja
simo.leisti@admicom.com
+358 40 059 0511
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Admicom Oyj
ADMICOM OYJ’S INTERIM REPORT Q1 1.1.-31.3.2025: STRATEGY EXECUTION PROGRESSING AS PLANNED – CHALLENGING MARKET ENVIRONMENT CONTINUED. ANNUAL RECURRING REVENUE GREW BY 5.5%, ADJUSTED EBITDA AT 25.3%.9.4.2025 08:02:00 EEST | Press release
Unofficial translation of Admicom Oyj’s interim report Q1 on April 9, 2025 at 8:00 EEST. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. An investor call on Admicom's Q1 results will be held on April 9, 2025 at 10 AM EEST. You can register for the event via this link: https://admicom.events.inderes.com/q1-2025 Figures in parenthesis refer to the comparable period in the previous year, unless otherwise stated. January – March 2025 (Q1) summary: Annual recurring revenue (ARR)1) increased by 5.5% and was EUR 35.6 million (33.8). Recurring revenue2) increased by 9.2% and was EUR 8.8 million (8.1). Revenue increased by 7.7% and was EUR 9.3 million (8.6). Adjusted EBITDA3) was EUR 2.3 million (2.7), or 25.3% of revenue (30.9%). Adjustments to EBITDA were EUR 81 thousand (80). Adjusted EBIT3) was EUR 1.2 million (1.7), or 13.3% of revenue (19.9%). Earnings per share were EUR 0.14 (0.21). Bauhub generated EUR 374 thousand to Group’s revenue and EUR 1.4 million to
Decisions of Admicom Oyj's Annual General Meeting on March 19, 202519.3.2025 18:03:00 EET | Press release
Unofficial translation of the company release on March 19, 2025 at 6:00 p.m. EET. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. Decisions of Admicom Oyj's Annual General Meeting and the decisions of the organizing meeting of the Board of Directors on March 19, 2025 Admicom Oyj's Annual General Meeting on March 19, 2025 approved the company's financial statements for the financial year 2024 and discharged the members of the Board of Directors and the CEO from liability for the financial year 2024. The decisions can be read in full from the minutes of the Annual General Meeting, available in Finnish on Admicom Oyj’s website https://investors.admicom.fi/annual-general-meeting/ on April 2, 2025 at the latest. Distribution of profits The Annual General Meeting resolved that a dividend of EUR 0.65 per registered share be paid of the profit for the financial period 2024. The dividend will be paid to a shareholder registered in the Company’s shareholders’ regist
Changes in Admicom's organization and leadership model19.3.2025 08:05:00 EET | Press release
Unofficial translation of the company release on March 19, 2025 at 08:00 a.m. EET. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. Admicom renews its leadership model Admicom Oyj ("Admicom" or "Group") is renewing its leadership model and simplifying its organizational structure. The objective of the change is to enhance operational decision-making and expedite the accelerated growth strategy phase to better serve Admicom's customers. Changes in Group Leadership Team From March 19 ,2025 onwards, Admicom's Leadership Team consists of seven members instead of the previous nine. The Group's new Leadership Team responsibilities are as follows: Simo Leisti, Chief Executive Officer, CEO Satu Helamo, Chief Financial Officer, CFO Helena Marjokorpi, Chief Human Resources Officer, CHRO Pekka Pulkkinen, Chief Growth Officer, CGO Thomas Raehalme, Chief Technology Officer, CTO Teemu Uusitalo, Chief Product Officer, CPO In addition, a Chief Strategy Officer will be hire
Admicom: Change in the content of financial reporting12.3.2025 13:32:00 EET | Press release
Unofficial translation of the company release on March 12, 2025 at 1:30 p.m. EET. In case the document differs from the original, the Finnish version prevails. Admicom Oyj ("Admicom" or the "Company") expands the content of its financial reporting for the first (Q1) and third (Q3) quarters as of Q1/2025 reporting. As a result of the change, the company will publish financial reports for Q1 and Q3 that correspond to the content of half-year reporting, and the reports will be named interim reports. The change is based on the company's desire to provide investors with more extensive information in connection with quarterly releases. As a result of the change, the business reviews for the first and third quarters will be expanded into interim reports, which include, in addition to key figures and the CEO's review, explanations of the earnings trend and financial position of the current financial year and the latest quarter, as well as the Group's income statement, balance sheet, cash flow
Admicom lanseeraa uuden ohjelmiston – Admicom Bauhub uudistaa projektinhallinnan3.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Lehdistötiedote 3.3.2025 Julkaisuvapaa Rakennusalan digitalisaation edelläkävijä Admicom on julkaissut uuden projektinhallintaratkaisun - Admicom Bauhubin. Ohjelmisto mahdollistaa vaivattoman ja tehokkaan hallinnan rakennusprojektin koko elinkaaren ajalle, tarjoten reaaliaikaista tietoa ja läpinäkyvyyttä kaikille projektin osapuolille. "Admicomin integroitu projektinhallinnan kokonaisratkaisu vie toimialan täysin uudelle tasolle. Bauhub on Viron markkinajohtaja rakennusprojektien hallinnassa ja olemme ylpeitä voidessamme tarjota tämän rakennusalaa mullistavan ohjelmiston nyt myös Suomessa”, kuvailee Admicomin projektinhallintayksikön liiketoimintajohtaja Jari Kangassalo toteaa. Bauhub on pilvipohjainen ohjelmisto, joka on kehitetty projektitason yhteistyöhön. Ratkaisu mahdollistaa käyttäjäystävällisesti rakennusprojekteihin liittyvien tietomallien, suunnitelmien, tehtävien, dokumenttien ja informaation hallinnan, sekä kommunikoinnin eri osapuolten välillä – muuttaen projektinhallinnan
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme