Lähestyykö eräpäivä? – OmaPohteen kautta yhteys myös asiakaslaskutukseen
OmaPohteen kautta voi nyt kysyä myös laskutukseen liittyvistä asioista kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä asiakaslaskutukseen. Asiakaslaskutuksesta voit esimerkiksi pyytää eräpäivän siirtoa, kysyä terveydenhuollon maksukattoon liittyviä asioita tai ilmoittaa tapaturmavahinkotietoja. Jos sinulla on kysyttävää saamaasi palveluun tai laskun sisältöön liittyen, ota yhteyttä suoraan asiointipaikkaan.

Asiakaslaskutuksesta voit myös kysyä terveydenhuollon maksukattoon liittyviä asioita tai ilmoittaa tapaturmavahinkotietoja. Jos sinulla on kysyttävää saamaasi palveluun tai laskun sisältöön liittyen, ota yhteyttä suoraan asiointipaikkaan.
Asiakaslaskutuksen yhteydenottopyynnön avulla voit pyytää 1-3 kuukautta lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos lasku on siirtynyt jo perintätoimistoon, maksuaikajärjestelystä täytyy sopia perintätoimiston kanssa.
Voit ottaa yhteyttä mikäli olet maksanut liikaa tai haluat ilmoittaa tilinumeron mahdollista maksun palautusta varten. Myös terveydenhuollon maksukattoon liittyvät kysymyksissä voit olla yhteydessä asiakaslaskutukseen. Lisäksi voit ilmoittaa tapaturmavahinkotietoja tai olla yhteydessä suoramaksuun liittyvissä asioissa.
OmaPohteen kautta voit olla yhteydessä myös kaikessa muussa laskutukseen liittyvässä asioissa, kuten aiheettomista perintään menneistä laskuista. OmaPohteen kautta voit myös toimittaa kuolinpesän perunkirjan. Sinun on mahdollista myös hoitaa laskutusasioita toisen henkilön puolesta.
Pääset kirjautumaan OmaPohteeseen hyvinvointialueen verkkosivuilta www.pohde.fi/etusivun oikean yläreunan painikkeen kautta. OmaPohde on Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen asukkaille suunnattu turvallinen palvelu, jonka kautta voi asioida Pohteen palveluissa. OmaPohteessa voit hoitaa erilaisia sosiaali- ja terveysasioitasi kätevästi missä ikinä oletkin. Vastikään julkaistu OmaPohde-mobiilisovellus mahdollistaa palvelun hyödyntämisen esimerkiksi oman puhelimen kautta. Saat vastauksen yhteydenottoon OmaPohteeseen saapuneisiin viesteihin.
OmaPohteen palvelut laajenevat vaiheittain.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Leena MäättäAsiakaslaskutuspäällikköPohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
Puh:050 4754927leena.maatta@pohde.fiTarja VeijolaPalvelupäällikkö / Pohde asiakaslaskutus
Puh:050 342 7184tarja.veijola@pohde.fiPohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde vastaa yli 415 000 asukkaan hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta 1.1.2023 alkaen. Työllistämme noin 18 500 sosiaali- ja terveysalan sekä pelastustoimen osaajaa. Yhdessä tarjoamme Pohjois-Pohjanmaan ihmisille tukea elämään ja apua terveyteen tai hätään aiempaa paremmin. Toimimme vaikuttavasti ja uusin tavoin – samalla henkilöstöömme panostaen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
Pohde käynnistää yksityisille sote-palveluntuottajilleen Kanta-käyttöönottoprojektin - ilmoittaudu mukaan maaliskuussa17.3.2025 16:03:08 EET | Tiedote
Pohde selvitti loppuvuodesta 2024 yksityisten sote-palveluntuottajiensa valmiuksia liittyä Kanta-arkiston käyttäjiksi. Selvityksessä mukana olivat terveyspalveluja, sosiaalipalveluja tai näitä molempia tuottavat palveluntuottajat. Selvityksen perusteella Pohde on käynnistänyt Kanta-käyttöönottoprojektin kaikille yksityisille sote-palvelujentuottajilleen.
Synnynnäiseen rakennepoikkeavuuteen tarjolla uusi hoito17.3.2025 10:01:00 EET | Tiedote
Oulun yliopistollisessa sairaalassa on helmikuussa syntynyt Suomen ensimmäinen sikiökirurgisen selkärankahalkion korjaustoimenpiteen läpikäynyt lapsi. Kansainvälisen yhteistyön ansiosta edistyksellinen sikiökirurgia on mahdollista myös suomalaisille perheille.
Osa sosiaali- ja terveyskeskusten vastaanotoista ja hammashoitoloista ottaa käyttöön uudet puhelinnumerot17.3.2025 09:45:23 EET | Tiedote
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde kehittää ja parantaa asiakkaiden yhteydensaantia terveydenhuoltoon. Tavoitteena on, että kaikkiin soittopyyntöihin saadaan vastattua saman päivän aikana. Osalle Pohteen kunnista tulee käyttöön myös suun terveydenhuollon chat.
Omalääkärit nimettynä asukkaille Raahen sosiaali- ja terveyskeskuksessa17.3.2025 09:21:39 EET | Tiedote
Hoidon jatkuvuutta on edistetty Raahen sosiaali- ja terveyskeskuksessa nimeämällä asukkaille potilastietojärjestelmään omalääkärit syksyn 2024 aikana. Omalääkäreitä nimettäessä mahdolliset aiemmat pitkäaikaiset hoitosuhteet on pyritty pitämään voimassa.
Mahdollisuus lääkkeiden koneellisen annosjakelupalvelun hankkimiseen apteekeilta palvelusetelillä laajenee koko Pohjois-Pohjanmaalle14.3.2025 13:37:34 EET | Tiedote
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen tulevaisuuslautakunta laajensi mahdollisuuksia palvelusetelien käyttöön: asiakkaat voivat hankkia lääkkeiden koneellisen annosjakelupalvelun palvelusetelillä kaikkialla Pohteen alueella. Palveluseteli on aiemmin ollut käytössä vain Kuusamossa, Oulussa ja entisen Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymän alueella. Tulevaisuuslautakunta päätti kokouksessaan myös omais- ja perhehoitajien sekä oheishuoltajien tuen maksupäivän muutoksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme