Einar Toivosesta foodoran uusi toimitusjohtaja vahvistamaan liiketoiminnan kehitystä
Foodoran uusi toimitusjohtaja Einar Toivonen on valmis viemään yrityksen uudelle tasolle. Aiemmin kaupallisena ja strategiajohtajana työskennellyt Toivonen on aloittanut uudessa tehtävässään maaliskuussa 2025.

Einar Toivonen on toiminut foodoran Suomen kaupallisena johtajana vuodesta 2021 lähtien, ja hän on ollut avainroolissa yrityksen paikallisessa kasvussa ja kehityksessä. Hän on rakentanut kaupallista strategiaa ja tuonut jatkuvasti mukaan uusia kumppaneita, mikä on laajentanut ja monipuolistanut foodoran asiakkailleen tarjoamaa valikoimaa.
Siirtyessään toimitusjohtajan rooliin Einar on jo ollut mukana useissa kehityshankkeissa. Hänen kädenjälkensä näkyy erityisesti yrityksen uusimmassa strategiassa, jonka tavoitteena on tarjota asiakkaille edullinen palvelu ja paras mahdollinen valikoima. Einarin johdolla Foodoran valikoimaan on saatu useita asiakkaille merkityksellisiä ravintolakumppaneita, kuten Burger King, Taco Bell, Subway, Cafe Picnic, Espresso House ja monia muita tunnettuja kaupunkikohtaisia brändejä.
Foodora aloitti valtakunnallisen yhteistyön S-ryhmän Alepa- ja Sale-myymälöiden kanssa vuoden 2024 lopulla, ja laajentuminen jatkuu 2025 aikana vauhdilla ympäri Suomen. Päivittäistavaroiden kotiinkuljetukset ovat jo saatavilla useilla alueilla, kuten pääkaupunkiseudulla, länsirannikon kaupungeissa, Oulun, Kuopion ja Mikkelin alueilla sekä Pirkanmaalla. Tavoitteena on kattaa koko Suomi mahdollisimman pian.
– Otan toimitusjohtajan tehtävän vastaan erittäin innokkaasti. Meillä on Suomessa todella lahjakas tiimi, jonka kanssa jatkamme työskentelyä. Olemme olleet haastajan asemassa, ja siksi odotankin innolla, että pääsemme kehittämään foodora Suomea tämän upean tiimin kanssa. Tavoitteenamme on tarjota sekä foodoran asiakkaille että kaikille yhteistyökumppaneillemme entistä parempaa arvoa, sanoo Einar Toivonen foodora Suomen toimitusjohtaja.
– Einarin johtajuus ja kaupallinen asiantuntemus ovat olleet ratkaisevan tärkeitä foodoran menestykselle Suomessa. Hänen strateginen visionsa, syvällinen markkinatuntemuksensa ja vahvat suhteensa kumppaneihin tekevät hänestä oikean johtajan viemään foodora Suomea seuraavalle tasolle, sanoo Herbert Haas, foodoran kansainvälisten toimintojen johtaja.
Einar Toivosella on vahva tausta myynnin ja liiketoiminnan kehityksen parista mm. K.Hartwallilta sekä KONEelta.
Haastattelupyynnöt: press@foodora.fi
Einar Toivonen LinkedIN: https://www.linkedin.com/in/einartoivonen/
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
19.3. Kutsu: Sujuva arki 2030 – miten pikakuljetuspalvelut muokkaavat tulevaisuutta?17.3.2025 13:07:24 EET | Kutsu
Tervetuloa Foodoran kuluttajatutkimuksen julkistustilaisuuteen ke 19.3. klo 14-16!
Raskaustestit ja hiusvärit – foodora listasi tilatuimmat tuotteet12.3.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Foodoran tilatuimpien tuotteiden kärkeen ovat kiilanneet lemmikkien ruoan lisäksi raskaustestit ja hiusvärit. Pirkanmaan alueella tilataan hiusten vaalennustuotteita, kun taas itä-Suomessa väri vaihtuu mustaksi. Foodora keräsi myydyimpien tuotteiden listaukset eri paikkakunnilta.
Lasten ruokatilaukset kiihtyvät lomakausilla – Vegaaninen vaihtoehto yllättää20.2.2025 08:33:00 EET | Tiedote
Lasten ruokatilaukset kokevat selkeän piikin lomakausien aikana, ja erityisesti hiihtoloma on vilkasta aikaa. Myös joulu- ja syysloman käynnistyminen sekä uudenvuodenpäivä ovat ajanjaksoja, jolloin lasten ruokatilaukset kasvavat merkittävästi. Vegaanivaihtoehto löytyy tilatuimpien lastenaterioiden joukosta.
Suolakurkku jakaa kansaa – joka neljäs hampurilaisen tilaaja jättää sen pois12.2.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Foodoran tuoreen datan perusteella peräti 23 prosenttia hampurilaisten tilaajista halusi vuonna 2024 suolakurkut pois hampurilaisen välistä. Luku on merkittävä, koska hampurilainen on Foodoran toiseksi tilatuin annos pizzan jälkeen.
Foodora ja SPR yhdessä yksinäisyyttä vastaan28.1.2025 12:47:47 EET | Tiedote
Foodora osallistui Suomen Punaisen Ristin joulukeräykseen, jolla kerättiin varoja yksinäisyyden vastaiseen työhön. Onnistunut kampanja tavoitti lähes kolme miljoonaa silmäparia ja tuotti Foodoran asiakkaiden lahjoittamana tuhansia euroja tärkeään tarkoitukseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme