Jokin näistä on Vuoden aikakauslehtimainos – tässä ovat Editkilpailun 2024 ehdokkaat
Vuoden aikakauslehtimainoksen tittelistä kilpailevat Alko, Baltic Sea Action Group ja Suomen World Vision. Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa ehdolla ovat LUT-yliopistot ja Aku Ankka Juniori.

Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa palkitaan markkinoinnillisia onnistumisia kolmessa sarjassa: Vuoden aikakauslehtimainos, Vuoden aikakausmediakampanja ja Vuoden aikakausmediamainostaja.
Vuoden aikakauslehtimainos -sarja on ollut mukana kilpailussa vuodesta 2005 eli Editkilpailun alusta asti. Palkitsemisen perusteena on luova toteutus sekä sopiva mainokselle sopiva mediavalinta. Shortlistalle pääsivät Alkon Qucqu, Baltic Sea Action Groupin Käänteentekevä ja Suomen World Visionin Tästä ei voi vaieta. Sarja oli tänä vuonna poikkeuksellinen, sillä kaikki shortlistalle yltäneet mainokset olivat mainostoimisto TBWA\Helsingin käsialaa.
Vuoden aikakauslehtimainos 2024 -ehdokkaat:
Qucqu
mainostaja: Alko
suunnittelu: TBWA\Helsinki
mediatoimisto: OMD
käytetyt mediat: Me Naiset, Suomen Kuvalehti
Käänteentekevä
mainostaja: Baltic Sea Action Group
suunnittelu: TBWA\Helsinki
käytetyt mediat: Erä-lehti, Metsästys ja Kalastus
Tästä ei voi vaieta
mainostaja: Suomen World Vision
suunnittelu: TBWA\Helsinki
käytetyt mediat: Trendi
Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa palkitaan kampanja, joka on todistetusti tuloksellinen ja joka puhuttelee kohderyhmää sille sopivalla tavalla ja sopivissa kanavissa. Shortlistalle pääsi kaksi voittajaehdokasta: LUT-yliopistojen Haku-Ankka -mainosliite sekä Sanoma Media Finlandin ja Aku Ankka Juniorin Kuin Aku Ankka, mutta vain lapsille.
Vuoden aikakausmediakampanja 2024 -ehdokkaat:
Haku-Ankka
mainostaja: LUT-yliopistot
suunnittelu: Sanoma Media Finland, Ankkalinna
Kuin Aku Ankka, mutta vain lapsille
mainostaja: Sanoma Media Finland ja Aku Ankka Juniori
mainostoimisto: Ryhmä Creative Agency
valokuvaaja: Onni Wiljami
Vuoden aikakauslehtimainos - ja Vuoden aikakausmediakampanja -sarjojen tuomaristossa olivat Senior Media Planner Heidi Pukkila Dagmarilta, luova johtaja Heli Roiha SEKiltä, strategiajohtaja Ville Toriseva Ryhmä Creativelta ja toimitusjohtaja Jarno Varis Wörksiltä.
Vuoden aikakausmediamainostajan valitsee Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä. Sarjassa ei ole shortlistaa.
Tutustu kaikkien sarjojen shortlistoihin Editkilpailun sivustolla
Voittajat palkitaan Editgaalassa Ravintola Töölössä 15. toukokuuta. Ennakkohintaiset liput gaalaan ovat myynnissä 16.4. asti täällä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi Itävuolisätiedot Editkilpailusta
Puh:040 540 1820outi.itavuo@aikakausmedia.fiAnniina Nissinenkuvapyynnöt
Puh:050 304 2855anniina.nissinen@aikakausmedia.fiKuvat
Linkit
Aikakausmedia
Aikakausmedia ry valvoo aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden etuja. Se kehittää ja tarjoaa työkaluja, joilla ala pystyy vastaamaan muuttuvan mediakentän kilpailuun. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on 230, ja ne julkaisevat yhteensä 440 painettua ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa. Jäsenistössä ovat edustettuina yleisö-, ammatti- ja järjestömediat sekä asiakasmediat.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Aikakausmedia ry
Tässä ovat Editkilpailun toimituksellisten sarjojen voittajaehdokkaat!31.3.2025 13:56:32 EEST | Tiedote
Aikakausmedia-alan parhaita tekijöitä ja toteutuksia palkitsevan Editkilpailun vuoden 2024 voittajaehdokkaat ovat nyt julki. Voittajat palkitaan 15. toukokuuta Editgaalassa.
Aikakausmedia tukee koululaisten lukuiloa jakamalla lukutaitostipendejä3.3.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Lasten ja nuorten lukuintoa tuetaan myöntämällä neljä 500 euron ryhmäkohtaista lukutaitostipendiä eskarista yläkouluun. Hakuaika päättyy 31. maaliskuuta.
Tiedote: Editkilpailun tuomaristoissa on 48 journalismin, markkinoinnin ja visuaalisuuden ammattilaista10.2.2025 12:07:06 EET | Tiedote
Aikakausmedia-alan parhaita tekijöitä ja toteutuksia palkitsevaan Editkilpailuun saatiin jälleen satoja ehdotuksia. Erikois-Edit-sarja, jossa palkitaan vaikuttavan uran aikakausmedian parissa tehnyt henkilö, keräsi ennätyksellisen paljon ehdokkaita.
Editkilpailun ilmoittautuminen on alkanut – tässä ovat vuoden 2024 sarjat!2.12.2024 08:50:00 EET | Tiedote
Aikakausmedia-alan tärkein kilpailu on täällä taas! Tänä vuonna Editkilpailussa on yhteensä 16 toimituksellista ja markkinoinnillista sarjaa, joihin ilmoittautuminen on nyt käynnissä.
Aikakausmedia loi oppaan ruoasta kirjoittaville journalisteille – "Vallan vahtikoiralle kuuluu myös ruokajournalismi"16.10.2024 13:31:58 EEST | Tiedote
Käytätkö termejä roskaruoka, höttöhiilari tai sokeripommi? Kutsutko vain epäterveelliseksi miellettyjä ruokia herkuiksi? Miten valitset ruokajuttuun asiantuntijan? Aikakausmedian opas kertoo, millaisia asioita ruoasta kirjoitettaessa kannattaa pohtia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme