foodora haluaa edistää toimialan hinnoittelun läpinäkyvyyttä
foodora haluaa sitoutua yhä vahvemmin hinnoittelun läpinäkyvyyteen. Tästä syystä uusia parannuksia on jo otettu käyttöön foodoran sovelluksessa maaliskuun lopussa. Näin asiakkaita voidaan palvella yhä paremmin.

foodora on eurooppalainen organisaatio, joka toimii Suomessa, ja noudattaa nykyisiä säädöksiä hinnoittelun läpinäkyvyydestä asettaen esimerkin koko toimialalle. foodoran sovelluksessa kaikki maksut ovat olleet selkeästi nähtävillä heti tilauksen alusta lähtien, jolloin käyttäjät näkevät kulut jo tilausta aloittaessaan. Kolmivaiheinen tilausprosessi tuo hinnoittelun näkyvästi esille, sillä asiakkaat saavat yksityiskohtaiset tiedot hinnoista tilauksen jokaisessa vaiheessa. Tällä tavalla varmistetaan, että käyttäjät ymmärtävät ja hyväksyvät kaikki hinnat ja maksut ennen oston suorittamista.
foodora on tehnyt yhteistyötä kuluttajaviranomaisten kanssa ja päivittänyt käytäntöjään varmistaakseen, että asiakkaat ymmärtävät selkeästi kaikki mahdolliset maksut:
-
foodora-sovelluksen käyttöliittymään on jo tehty muutoksia maaliskuun 2025 lopussa, jotta maksut olisivat entistä selkeämpiä.
-
foodora tarjoaa asiakkaalle hyvityksen tai asianmukaisen maksunpalautuksen heidän haluamallaan tavalla, joka on ensisijaisesti rahallinen maksu tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi lahjakortti. 1
-
foodora on parantanut Flash Deal -ominaisuutta varmistaakseen, että asiakkaat ymmärtävät selkeästi tarjousten voimassaoloajan.
"Meille on tärkeää näyttää esimerkkiä hinnoittelun läpinäkyvyyden edistämisessä", sanoo foodoran Suomen toimitusjohtaja Einar Toivonen. "Eurooppalaisena yrityksenä noudatamme sääntöjä ja haluamme samalla palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla."
1 Pois lukien tilaukset, joissa on yhdistetty eri maksutapoja tai käytetty ateriaetua.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Kampaaja foodoran kautta – 80% suomalaisista uskoo pikakuljetusten määrän kasvavan3.4.2025 11:12:01 EEST | Tiedote
Foodoran teettämän kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaiset ovat kiinnostuneita pikakuljetuksista. Eniten kysyntää olisi reseptilääkkeille, siivouspalveluillle, kotihoidon palveluille, puhelimen pikakorjaukselle, kierrätyspalvelulle tai koti-avustajille.
Einar Toivosesta foodoran uusi toimitusjohtaja vahvistamaan liiketoiminnan kehitystä18.3.2025 08:56:00 EET | Tiedote
Foodoran uusi toimitusjohtaja Einar Toivonen on valmis viemään yrityksen uudelle tasolle. Aiemmin kaupallisena ja strategiajohtajana työskennellyt Toivonen on aloittanut uudessa tehtävässään maaliskuussa 2025.
19.3. Kutsu: Sujuva arki 2030 – miten pikakuljetuspalvelut muokkaavat tulevaisuutta?17.3.2025 13:07:24 EET | Kutsu
Tervetuloa Foodoran kuluttajatutkimuksen julkistustilaisuuteen ke 19.3. klo 14-16!
Raskaustestit ja hiusvärit – foodora listasi tilatuimmat tuotteet12.3.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Foodoran tilatuimpien tuotteiden kärkeen ovat kiilanneet lemmikkien ruoan lisäksi raskaustestit ja hiusvärit. Pirkanmaan alueella tilataan hiusten vaalennustuotteita, kun taas itä-Suomessa väri vaihtuu mustaksi. Foodora keräsi myydyimpien tuotteiden listaukset eri paikkakunnilta.
Lasten ruokatilaukset kiihtyvät lomakausilla – Vegaaninen vaihtoehto yllättää20.2.2025 08:33:00 EET | Tiedote
Lasten ruokatilaukset kokevat selkeän piikin lomakausien aikana, ja erityisesti hiihtoloma on vilkasta aikaa. Myös joulu- ja syysloman käynnistyminen sekä uudenvuodenpäivä ovat ajanjaksoja, jolloin lasten ruokatilaukset kasvavat merkittävästi. Vegaanivaihtoehto löytyy tilatuimpien lastenaterioiden joukosta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme