Young Lions Finland 2025: Voittajat ovat tässä

Jaa

Young Lions Finland -kilpailussa on valittu kymmenen nuorta markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähteä edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun.

Young Lions Finland -kilpailussa etsitään joka vuosi 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän lupauksia edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun Cannesiin.

Tänä vuonna kilpailuun osallistui 34 tiimiä, jotka jättivät tuomaristolle arvioitaviksi yhteensä 45 työtä. Näistä shortlistalle valittiin 17 työtä viidessä eri kilpailukategoriassa: Digital, Film, Media, PR ja Print.

Viisi kategorioissa parhaiten sijoittunutta tiimiä jatkavat kansainväliseen kilpailuun Cannesiin, joka järjestetään samaan aikaan, kuin Cannes Lions International Festival of Creativity.

Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen ansaitsevat huomiota

Tämän vuoden kilpailutyönä oli ratkoa ajankohtaista globaalin rauhan ja viestinnän haastetta tunnetasolla.

Kilpailubriiffin antoi CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation

"CMI Martti Ahtisaari Peace Foundationille on ollut suuri ilo ja kunnia olla mukana toteuttamassa Suomen Cannes Young Lions -kilpailua. Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen eivät aina saa ansaitsemaansa huomiota, vaikka juuri ne ovat kestävän rauhan perusta. On ollut inspiroivaa nähdä, miten nuoret ammattilaiset ovat tarttuneet tähän vaativaan teemaan ja onnistuneet tekemään siitä oivaltavalla tavalla sekä merkityksellistä että toimintaan kannustavaa", Head Communications and Private Fundraising Kaisa Raitio CMI — Martti Ahtisaari Peace Foundationista sanoo.

Hän kertoo, miten kilpailutöiden ideat ovat herättäneet tiimissä iloa, yllättäneet ja saaneet pohtimaan, miten rauhantyö näyttäytyy tämän päivän luovien tekijöiden silmissä.

"Toivon, että nämä ideat innostavat keskusteluun rauhanrakentamisesta vielä pitkään kilpailun jälkeenkin. Lämmin kiitos kaikille osallistujille. Työnne osoittaa, että rauhasta voi viestiä tuoreesti, vaikuttavasti ja puhuttelevasti", Raitio sanoo.

Tässä ovat Young Lions Finland 2025 -voittajat

DIGITAL

HONORARY MENTION
Peacevision
Ayan Aden, NORD DDB and Emma Westerman, Wörks 

BRONZE
The Peace Builder
Emma Tikkanen and Janina Tolvanen, Drum Communications 

SILVER
Steps Towards Peace
Lauri Arjas and Erika Danielsson, Kurio 

GOLD
World beefs solved
Veera Paukku, Loiva and Emma Rinneheimo, Freelancer 

FILM

HONORARY MENTION
The second-bravest person
Marianna Metsänheimo and Fanni Perttola, NORD DDB 

MEDIA

SILVER
Conflict Foods
Dimitri Eskelinen, Freelancer and Ignacio José Guerrero Pattugalan, Freelancer 

GOLD
Peace Mode
Aleksi Auvinen, dentsu Finland and Stanislav Hasanov, Valve Branding Oy 

PR

HONORARY MENTION
UNFILTERED PEACEMAKERS
Salla Huotari and Caroline Inkeroinen, TBWA\Helsinki 

SILVER
Masterclass in World DOMination
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA 

GOLD
The Conflict Bill
Vivi Sallinen, Nitro and Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency 

PRINT

SILVER
Most valuable advice
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA 

GOLD
4 generations:
Riikka Lahti, Dentsu Creative and Tomi Salo, Bob the Robot 

Young Lions kategoriakumppanit 2025

Digital: JCDecaux Finland Oy
Film & Awards-tapahtuma: MTV Oy
Media: Channel Factory
PR: TBWA\Helsinki
Print: Keskisuomalainen Oyj & Sanoma Media Finland

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tässä ovat Cannesiin lähtijät! Vasemmalta kategoriavoittajat Digital: Veera Paukku (Emma Rinneheimo puuttuu kuvasta), Media: Stanislav Hasanov ja Aleksi Auvinen, Print: Tomi Salo ja Riikka Lahti, PR: Vilma Laitakari ja Vivi Sallinen sekä Film: Fanni Perttola ja Marianna Metsänheimo.
Tässä ovat Cannesiin lähtijät! Vasemmalta kategoriavoittajat Digital: Veera Paukku (Emma Rinneheimo puuttuu kuvasta), Media: Stanislav Hasanov ja Aleksi Auvinen, Print: Tomi Salo ja Riikka Lahti, PR: Vilma Laitakari ja Vivi Sallinen sekä Film: Fanni Perttola ja Marianna Metsänheimo.
Petri Mast
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen.

Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Effie Awards Finland ja  Finnish Comms Awards. Marketing Finland on Suomen edustaja Cannes Lions ja Young Lions Finland -kilpailuissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon13.2.2025 22:04:00 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. Effiessä kumppaneina ovat myös JCDecaux, Channel Factory ja Grano.

Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote

SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye