Young Lions Finland 2025: Voittajat ovat tässä
Young Lions Finland -kilpailussa on valittu kymmenen nuorta markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähteä edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun.

Young Lions Finland -kilpailussa etsitään joka vuosi 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän lupauksia edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun Cannesiin.
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 34 tiimiä, jotka jättivät tuomaristolle arvioitaviksi yhteensä 45 työtä. Näistä shortlistalle valittiin 17 työtä viidessä eri kilpailukategoriassa: Digital, Film, Media, PR ja Print.
Viisi kategorioissa parhaiten sijoittunutta tiimiä jatkavat kansainväliseen kilpailuun Cannesiin, joka järjestetään samaan aikaan, kuin Cannes Lions International Festival of Creativity.
Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen ansaitsevat huomiota
Tämän vuoden kilpailutyönä oli ratkoa ajankohtaista globaalin rauhan ja viestinnän haastetta tunnetasolla.
Kilpailubriiffin antoi CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation.
"CMI Martti Ahtisaari Peace Foundationille on ollut suuri ilo ja kunnia olla mukana toteuttamassa Suomen Cannes Young Lions -kilpailua. Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen eivät aina saa ansaitsemaansa huomiota, vaikka juuri ne ovat kestävän rauhan perusta. On ollut inspiroivaa nähdä, miten nuoret ammattilaiset ovat tarttuneet tähän vaativaan teemaan ja onnistuneet tekemään siitä oivaltavalla tavalla sekä merkityksellistä että toimintaan kannustavaa", Head Communications and Private Fundraising Kaisa Raitio CMI — Martti Ahtisaari Peace Foundationista sanoo.
Hän kertoo, miten kilpailutöiden ideat ovat herättäneet tiimissä iloa, yllättäneet ja saaneet pohtimaan, miten rauhantyö näyttäytyy tämän päivän luovien tekijöiden silmissä.
"Toivon, että nämä ideat innostavat keskusteluun rauhanrakentamisesta vielä pitkään kilpailun jälkeenkin. Lämmin kiitos kaikille osallistujille. Työnne osoittaa, että rauhasta voi viestiä tuoreesti, vaikuttavasti ja puhuttelevasti", Raitio sanoo.
Tässä ovat Young Lions Finland 2025 -voittajat
DIGITAL
HONORARY MENTION
Peacevision
Ayan Aden, NORD DDB and Emma Westerman, Wörks
BRONZE
The Peace Builder
Emma Tikkanen and Janina Tolvanen, Drum Communications
SILVER
Steps Towards Peace
Lauri Arjas and Erika Danielsson, Kurio
GOLD
World beefs solved
Veera Paukku, Loiva and Emma Rinneheimo, Freelancer
FILM
HONORARY MENTION
The second-bravest person
Marianna Metsänheimo and Fanni Perttola, NORD DDB
MEDIA
SILVER
Conflict Foods
Dimitri Eskelinen, Freelancer and Ignacio José Guerrero Pattugalan, Freelancer
GOLD
Peace Mode
Aleksi Auvinen, dentsu Finland and Stanislav Hasanov, Valve Branding Oy
PR
HONORARY MENTION
UNFILTERED PEACEMAKERS
Salla Huotari and Caroline Inkeroinen, TBWA\Helsinki
SILVER
Masterclass in World DOMination
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
The Conflict Bill
Vivi Sallinen, Nitro and Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency
SILVER
Most valuable advice
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
4 generations:
Riikka Lahti, Dentsu Creative and Tomi Salo, Bob the Robot
Young Lions kategoriakumppanit 2025
Digital: JCDecaux Finland Oy
Film & Awards-tapahtuma: MTV Oy
Media: Channel Factory
PR: TBWA\Helsinki
Print: Keskisuomalainen Oyj & Sanoma Media Finland
Yhteyshenkilöt
Maarit AarrekangasSenior Advisor
Puh:+358 50 435 5613maarit.aarrekangas@marketingfinland.fiKuvat

Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen.
Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Effie Awards Finland ja Finnish Comms Awards. Marketing Finland on Suomen edustaja Cannes Lions ja Young Lions Finland -kilpailuissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Somevaikuttajat lyöttäytyivät yhteen: "Haluamme itse nostaa alamme tasoa ja mainetta"25.4.2025 14:24:07 EEST | Tiedote
Suomen kokeneimmista vaikuttajista koostuva Marketing Finlandin työryhmä on koottu edistämään ja kehittämään vaikuttajamarkkinoinnin alaa vaikuttajien näkökulmasta.
Young Lions Finland 2025 finalistit on valittu3.4.2025 09:12:22 EEST | Tiedote
Young Lions Competitions Finland -kilpailussa etsitään 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähtiä edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun. Shortlista on tässä!
Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon13.2.2025 22:04:00 EET | Tiedote
Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. Effiessä kumppaneina ovat myös JCDecaux, Channel Factory ja Grano.
Effie 2024 finaaliin 21 markkinointityötä18.12.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote
SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme