Arho Foods Oy ostaa luomumehuihin ja -virvoitusjuomiin keskittyneen Raikastamon liiketoiminnan
Raikastamon luomumehut ja -virvoitusjuomat täydentävät Arho Foodsin tuotevalikoimaa – terveellisempien mehujen ja virvoitusjuomien tuotekehitys jatkuu
Raikastamon tuotteet saivat alkunsa kuuden ystävän halusta valmistaa lisäaineettomia ja herkullisia luomumehuja yhä useamman saataville.
"Raikastamon matka alkoi omenatarhan varastosta, jossa aloimme puristaa omenamehua kymmenisen vuotta sitten. Olemme tulleet siitä aika pitkän matkan – tänään Raikastamon tuotteita löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta ruokakaupasta. Olen iloinen kun Raikastamo saa nyt Arho Foodsista uuden hienon kodin, jossa sen matka voi jatkua entistä varmemmin askelin muiden Arhon hienojen brändien rinnalla", taustoittaa Raikastamo Oy:n toimitusjohtaja Jyri Kähönen.
Liiketoimintakauppa vahvistaa entisestään Arho Foods Oy:n mehujen ja virvoitusjuomien tuotekategoriaa, ja yritys näkee terveellisempien mehujen ja virvoitusjuomien markkinoilla selkeää kasvupotentiaalia. Raikastamon laadukkaat luomumehut, luomulimonadit ja aikuisille suunnatut mocktail-juomat ovat jo nyt loistava kokonaisuus, ja tulevaisuudessa menestyksekkäiden tuotteiden valikoimaa aiotaan entisestään uudistaa ja laajentaa.
”Olen sivusta seurannut Raikastamon kehittymistä vuodesta 2013, ja arvostan kovasti heidän toimintaansa luomumehujen parissa sekä heidän innovatiivisia aikaansa edellä olevia tuotteita. Meille tarjoutui mahdollisuus ostaa Raikastamo Oy:n liiketoiminta ja olen kovin kiitollinen Jyri Kähöselle molempia osapuolia tyydyttävästä lopputuloksesta. Odotamme innolla pääsevämme kehittämään yrityksen valikoimaa yhä monipuolisempaan suuntaan. Osto myös tukee meidän asemaamme mehukategoriassa”, luonnehtii Arho Foods Oy:n toimitusjohtaja Henrik Hemmilä.
Lisätietoja:
Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Yhtiöt Oy Ab, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996
Outi Kokkonen, COO, Arho Yhtiöt Oy Ab, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928
Jyri Kähönen, toimitusjohtaja, jyri@raikastamo.fi, p. +358 50 591 1125
Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Yhtiöt Oy Ab, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996
Outi Kokkonen, COO, Arho Yhtiöt Oy Ab, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928
Jyri Kähönen, toimitusjohtaja, jyri@raikastamo.fi, p. +358 50 591 1125
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.
BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.
Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.
Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.
***
Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo
#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote
Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.
BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote
Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.
UltraLean-CRM tarjoaa yksinyrityksille konkreettista apua asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointiin.27.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannat jatkuvasti tarjousten voittoprosenttia.
UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.
Vihtiläinen kasvava perheyritys Hiisi Homes & Hotels hankki ympäristösertifikaatin kuudessa kuukaudessa19.1.2023 08:06:00 EET | Tiedote
Kalustettuja asuntoja ja digihotellimajoitusta tarjoava teknologian mahdollistama Hiisi Homes & Hotels jalkautti vastuullisuuden järjestelmällisesti osaksi arkeaan noin puolessa vuodessa. Projektin aikana yritys suoritti Sustainable Travel Finland -ohjelman sekä hankki Ekokompassi-sertifikaatin.