SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Asiakkaiden ääni esiin: Uusi palvelu helpottaa tuotetoiveiden esittämistä S-marketteihin

Jaa
S-marketeissa on aina voinut esittää tuotetoiveita myymälässä, mutta nyt toiveiden esittäminen tehdään entistäkin helpommaksi uudella Sinuntoive-palvelulla. Sinuntoive on osa uudistuvien S-markettien tavoitetta tarjota entistäkin paremmin paikallisesti osuvia valikoimia kunkin myymälän asiakkaiden tarpeisiin.
Kuva: SOK
Kuva: SOK

S-market on myynniltään Suomen suurin ruokakauppaketju ja siihen kuuluu 440 myymälää.Vuoden 2020 alussa aloitettu S-marketien uudistus on muokannut kesäkuun loppuun mennessä jo 313 myymälästä entistäkin laadukkaamman, asiakaslähtöisemmän ja energiatehokkaamman ruokakaupan. Miljoonaluokan panostus jatkuu: uudistusvauhti on kova ja valtaosa koko S-market-ketjusta on uudistunut vuoden 2021 loppuun mennessä. Kukin myymälä vastaa palveluillaan ja valikoimallaan paikalliseen tarpeeseen, mutta myymälöitä yhdistää raikas uusi ilme sekä niin arkeen kuin juhlaankin sopiva laadukas valikoima.  Osana paikallisiin tarpeisiin vastaamista asiakkaat voivat esittää tuotetoiveita S-marketin valikoimaan.

Sinuntoive-palvelussa tuotetoiveita varten on luotu oma verkkosivu sinuntoive.fi helpottamaan toiveiden esittämistä. Lisäksi toteutettuja toiveita nostetaan myymälöissä entistä selkeämmin merkiten asiakkaiden myymälään toivomia tuotteita Sinuntoive-merkinnöillä. Toiveet ovat myymäläkohtaisia ja niitä toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.

- Palvelun taustalla on S-marketin tahtotila vastata myymäläkohtaisesti lähialueen asiakkaiden tarpeisiin mahdollisimman hyvin ja kilpailukykyisin hinnoin. Tavoitteena on tuoda kaupan hyllyyn toiveita, jotka sitten myyntimäärien perusteella pystytään myös pitämään valikoimassa. Datan avulla pystymme hyvin ennustamaan, onko toivotulle tuotteelle juuri ehdotetussa myymälässä kysyntää, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Sinuntoive-palvelua on pilotoitu reilun vuoden ajan valikoiduissa S-marketeissa eri puolilla Suomea. Nyt Sinuntoive on käytössä kaikissa S-market-myymälöissä.

- Toivomme, että asiakkaat ottavat Sinuntoiveen innolla käyttöön. Pilottimyymälöissä tuotetoiveita on innostuttu esittämään mukavia määriä ja niistä jopa yli puolet on pystytty toteuttamaan. Valtakunnallisesti eniten toivotaan erilaisia valmisruokia, makeisia ja esimerkiksi mausteita ja virvoitusjuomia. Vaikka tunnemmekin kunkin alueen asiakastarpeet hyvin, on aina mielenkiintoista kuulla mitä erityistoiveita asiakkailla saattaisi olla. Verkkopalvelun lisäksi meitä saa tuttuun tapaan myös jututtaa myymälöissä ja esittää tuotetoiveita henkilökunnalle - kuten ennenkin, muistuttaa Päällysaho.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi

Kuvat

Kuva: SOK
Kuva: SOK
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote

Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.

S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye