Autoklinikka käynnistää franchising-ohjelman ja laajentaa kuudelle paikkakunnalle
Suomen suurimmaksi yksityiseksi vauriokorjaamoketjuksi viidessä vuodessa kasvanut Autoklinikka toteuttaa strategiaansa kasvaa koko alan johtavaksi valtakunnalliseksi toimijaksi. Yritysostojen lisäksi yhtiö on perustanut kasvunsa tueksi franchising-ketjun. Siihen liittyvät yrittäjät saavat käyttöönsä paitsi Autoklinikan ilmeen ja kaikkien vakuutusyhtiöiden hyväksynnän monimerkkikorjaamopalveluilleen, myös sitoutuvat alan parhaan palvelun tarjoajiksi.
”Olemme vahvalla laajentumisen tiellä. Alan trendi on ketjuuntuminen: vahvat toimijat kasvavat yksinäisten korjaamoiden harventuessa. Hyvätkin yksityiskorjaamot jäävät ahtaaseen markkinatilanteeseen, sillä leasing- ja vakuutusyhtiöt suosivat laadukkaita ja luotettavia, laajan verkoston omaavia palveluntarjoajia”, perustelee Autoklinikka-yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Patrik Puskala franchising-ketjun perustamista ja jatkaa: ”Minkä tahansa franchising-ketjun menestyksen takana on onnistunut yrittäjärekrytointi ja meillä se on lähtenyt erinomaisesti käyntiin. Saimme heti alussa mukaan alueidensa parhaat yrittäjät, jotka luonnollisesti myös itse investoivat yhteisen menestyksemme eteen.”
Autoklinikan franchising-yrittäjyys tuo uusille kumppaneille kaikkien vakuutusyhtiöiden hyväksymät monimerkkikorjaamopalvelut, uusia korjaussopimuksia ja työtilauksia. Autoklinikka Partner -korjaamot saavat käyttöönsä myös asiakastyytyväisyyttä mittaavan järjestelmän ja Autoklinikan laatulupaukseen velvoittavan yhtenäisen ilmeen. Myös henkilökunnan koulutukseen panostetaan, sillä Autoklinikan kaikissa toimipisteissä kiinnitetään erityistä huolta alan parhaan korjausosaamisen ohella asiakaspalvelun ja -viestinnän korkeaan tasoon.
Alan paras asiakastyytyväisyys
”Olemme alan ainoa toimija, joka mittaa ja raportoi vakuutusyhtiöille asiakastyytyväisyyden kehityksestä säännöllisesti. Viime vuonna asiakastyytyväisyytemme keskiarvo 0-10 -asteikoilla oli huikeat 9,3 ja asiakkaittemme suositteluhalukkuutta kuvaava NPS-indeksi 84. Tarvitsemme tyytyväisiä asiakkaita saavuttaaksemme tavoitteemme nousta kaikilla mittareilla Suomen johtavaksi vauriokorjaajaksi”, lisää Patrik Puskala.
Autoklinikka on ylläpitänyt aiempaa yli 20 %:n vuotuista kannattavaa kasvuaan hallituin yritysostoin, joita on yhtiön enemmistöosakkaaksi viisi vuotta sitten tulleen Puskalan johdolla toteutettu jo kahdeksan. Partner-ketjun myötä kasvutahti tiivistyy merkittävästi.
”Kansainvälisesti katsottuna Suomi on vauriokorjaamisalan pirstaleisesta markkinarakenteesta johtuen vielä alhaisella kehitysasteella. Noin 200 merkkikorjaamon lisäksi markkinoilla toimii vajaa 500 yksityistä korjaamoyrittäjää. Osaamis- ja laatuvaatimusten kasvu ja vakuutusyhtiöiden pyrkimys kumppaniverkostojen harventamiseen ohjaavat kuitenkin alan keskittymistä”, taustoittaa Puskala ja lisää, että Autoklinikka tulee olemaan tämän keskittymisen ytimessä.
Ensimmäiset Autoklinikka Partner -ketjun paikkakunnat ja jäsenet ovat:
Joensuu: Joensuun Kolarikulma Oy
Kuopio: Automaalaamo Töhönen&Kauppinen Oy
Lahti: Automaalaamo Esa Eronen Oy
Pieksämäki: Eskon Autopelti Oy
Varkaus: Eskon Autopelti Oy
Porvoo: Porvoon Autoklinikka Oy
Autoklinikka lyhyesti
Autoklinikka-konserniin kuuluvat autojen vauriokorjaamiseen erikoistunut Autoklinikka-yhtiöt Oy, automaalaukseen erikoistunut HotPaint-yhtiöt Oy sekä kumppanitoimintaan keskittynyt Autoklinikka Partner Oy. Autoklinikka-korjaamot palvelevat asiakkaitaan pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa, Raisiossa, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä ja Oulussa. Aidot Autoklinikka-korjaamot korjaavat vuodessa yli 14 000 kolaroitua tai kolhittua autoa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 18 MEUR ja henkilöstömäärä 140. Autoklinikan kasvustrategiaan kuuluu olla paitsi kotimaisen autokorjaamoalan ja -käytäntöjen suunnannäyttäjä, nousta Suomen johtavaksi vauriokorjaamoketjuksi ja alan halutuimmaksi kumppaniksi. Yhtiön palveluita käyttävät vakuutusyhtiöiden ja kuluttaja-asiakkaiden lisäksi myös Suomen suurimmat yritys- ja rahoitusyhtiöasiakkaat. Autoklinikka-yhtiöt Oy on osa pohjoismaista Werksta-konsernia.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Patrik Puskala, toimitusjohtaja
Autoklinikka-yhtiöt Oy
Puh: 050 5944085 ja patrik.puskala@autoklinikka.fi
Kalle Norri, Autoklinikka Partner -hankkeen vetäjä, Autoklinikka-yhtiöt Oy
Puh: 0500 590 316 ja kalle.norri@autoklinikka.fi
Samuel Sorainen, viestintä
Wolfcom Oy
Puh: +358 400 579 653 ja samuel.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Kutsu medialle: Vuoden matkakohde Viro, infotilaisuus Matkamessuilla 16.1. klo 13-1420.12.2024 10:14:22 EET | Tiedote
Suomalaisia hemmotellaan naapurilla, joka täyttää matkailun megatrendeistä useimmat. Miten juuri vuoden ulkomaanmatkakohteeksi valittu pieni naapurimme ylläpitää positionsa suomalaisten suosituimpana määränpäänä ja mitä voi itsestään kertoa sellainen, josta kaikki muka jo tiedetään? Visit Estonia ja maailman tiheimmin liikennöityä kahden pääkaupungin välistä merisiltaa ylläpitävät Viking Line, Tallink Silja ja Eckerö Line järjestävät jo messuperinteeksi muodostuneen infotilaisuuden Helsingin Matkamessujen ammattilaistorstaina 16. tammikuuta kello 13.00-14.00. Viro-info on osa Matkatieto-seminaaria messuhallissa 6.
Golden Globes valitsi suomalaisen luksusbrändin tähtien VIP-lahjaksi18.12.2024 09:39:05 EET | Tiedote
Eksoottinen suomalainen luksus tekee pohjoismaista matkailuhistoriaa Hollywoodissa tammikuun 5. päivänä järjestettävässä Golden Globes -palkintogaalassa. Kaikki Golden Globe -voittajat ja palkintokategorioiden esittelijät saavat tapahtuman järjestäjiltä maailman ylellisimmäksi kassiksi nimetyn VIP-lahjan, jonka sisältö on tänä vuonna arvoltaan miljoona dollaria. Yli 25 luksustuotteen ja -elämyksen listakärjessä ovat suomalainen lentoyhtiö Helsinki Citycopter ja luksusmatkatoimisto ACX ACCESS, joiden Golden Globe -voittajalle rakentama matkapalkinto on ainutlaatuinen revontulielämys yhdistettynä luksuslomaan Lapissa ja Helsingissä. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun pohjoismainen tuote tai -palvelu on mukana maailman suurimpiin kuuluvassa viihdetapahtumassa.
Sujuvasti ja turvallisesti kotiin pikkujouluista28.11.2024 15:11:09 EET | Tiedote
Yöbussi ehti huristaa nenän edestä ja taksijono kiemurtelee kulman taakse, kotimatka voi latistaa hilpeän juhlatunnelman ja illasta jäädä ikävä maku suuhun. Nappaa kokeneen taksiammattilaisen vinkit turvalliseen ja sujuvaan liikkumiseen pikkujouluaikaan.
Helsingissä on kypsynyt historiallinen 10-vuotias viski21.11.2024 15:06:52 EET | Tiedote
Helsingin Kalasataman Teurastamolla tehtiin syksyllä 2014 suomalaista alkoholijuomahistoriaa, kun The Helsinki Distilling Company tynnyröi ensimmäiset kotimaisesta ohra- ja ruismaltaasta tislaamansa viskierät. Helsingin ensimmäiset viskit ovat nyt kypsyneet maagiseen 10 vuoden ikään ja valmiita viskinystävien maistettavaksi.
Viron tunnelmallisimmat joulutorit ja -tapahtumat21.11.2024 11:22:14 EET | Tiedote
Viron joulutorit ja -tapahtumat tarjoavat sadunomaista joulutunnelmaa, perinteisiä jouluherkkuja sekä runsaasti persoonallisia lahjoja pukinkonttiin pantavaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme