Danske Bank tuo yrityksen verkkopankkiin tilitiedot myös muiden pankkien tileiltä
Valtaosalla suomalaisista yrityksistä on asiakassuhde useamman pankin kanssa ja käytössään useita tilejä. Danske Bankin uusi yritysasiakkaiden verkkopankkiin, finanssiportaali Distrctiin, liitettävä monipankkipalvelu kokoaa maksutilitiedot pohjoismaisten eri pankkien tileistä samaan näkymään.
”Monipankkipalvelu on ollut koekäytössä noin sadalla tanskalaisella yritysasiakkaallamme jo jonkin aikaa. Kokemukset ovat olleet hyvin positiviisia: yritykset ovat säästäneet aikaa parhaimmillaan jopa 2 - 5 tuntia viikossa, kun tilitietoja ei ole tarvinnut poimia erillisistä verkkopankeista”, iloitsee Matti Vainionpää, Danske Bankin Suomen yrityspankin johtaja.
Danske Bankin monipankkipalvelun käyttöönotto on helppoa ja nopeaa, se vie yritykseltä aikaa alle 30 sekuntia. Muilla pankeilla ei vastaavaa palvelua vielä ole.
Monipankkipalvelu on esimerkki siitä, mitä PSD2-maksupalveludirektiivi ja pankkien rajapintojen avaaminen tekevät mahdolliseksi. Danske Bank on kehittänyt monipankkipalvelun yhteistyössä fintech-yhtiö Spiirin kanssa, jossa Danske Bank on mukana myös sijoittajana.
”Toimme vastaavan, eri pankkien tilitiedot kokoavan henkilöasiakkaiden monipankkipalvelun mobiilipankkiimme jo aiemmin pari vuotta sitten. Yritysasiakkaille monipankkipalvelu tuo kuitenkin monin verroin enemmän etuja, kun yrityksillä saattaa olla kymmeniä tilejä useissa eri pankeissa”, Vainionpää jatkaa.
”Uskomme, että pankkien rooli tulee muuttumaan kokonaisvaltaisen talousnäkymän tarjoavan alustan suuntaan. Haluammekin koota yritysten finassiportaaliimme omia ja kumppaneidemme kehittämiä palveluita, jotka tuovat asiakkaalle lisäarvoa ja tekevät asiakkaan päivittäisestä pankkiasioinnista ja hallintotehtävien hoidosta vaivattomampaa.”
Danske Bank tarjoaa yritysten monipankkipalvelun kaikkien suomalaisasiakkaiden käyttöön syksyllä 2020. Danske Bankin yritysasiakkaat saavat käyttää monipankkipalvelua veloituksetta kolmen kuukauden ajan.
Alkuvaiheessa palvelu hakee tiedot suurimmista pohjoismaisista pankeista. Myöhemmin mukaan on tulossa myös muita pankkeja. Tilitiedot päivittyvät automaattisesti neljästi päivässä, mutta käyttäjä voi halutessaan manuaalisesti päivittää tilitiedot useamminkin. Palvelu on räätälöitävissä käyttäjäkohtaisesti ja tukee näin myös erinomaisesti taloushallinnon jatkoprosesseja.
Lisätiedot:
Matti Vainionpää, johtaja, yrityspankki Danske Bank, p. 050 423 2715
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
Danske Bank on Suomen kolmanneksi suurin pankki, joka tarjoaa noin miljoonalle suomalaiselle kotitaloudelle, yritykselle ja instituutiolle palveluita laajan asiantuntemuksen sekä innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen avulla. Danske Bank A/S, Suomen sivuliike on osa pohjoismaista Danske Bank -konsernia. www.danskebank.fi
Danske Bank on pohjoismainen yleispankki, jolla on vahvat alueelliset juuret ja tiivis yhteys ympäröivään maailmaan. Olemme yli 145 vuoden ajan auttaneet kotitalouksia ja yrityksiä saavuttamaan tavoitteensa. Tarjoamme henkilö-, yritys- ja instituutioasiakkaille pankkipalveluiden lisäksi henki- ja eläkevakuutuksia, varainhoitoa, kiinteistönvälitys- ja leasing-palveluita.
Haluamme tuottaa pitkäaikaista arvoa kaikille sidosryhmillemme - asiakkaillemme, sijoittajille sekä yhteisöille joiden osana toimimme – ja tavoitteemme on tulla tunnetuksi luotetuimpana taloudellisena kumppanina, joka auttaa tekemään taloudellisista päätöksistä ja arjen pankkiasioinnista helppoa.
Danske Bank -konsernin pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Kööpenhaminassa. www.danskebank.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
Asumisen kustannukset huolettavat suomalaisia: “Huoli on jäänyt päälle”10.4.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Taloudellinen mielenrauha 2025 -tutkimuksen mukaan korkojen nousu ei huoleta suomalaisia enää samalla tavalla kuin kaksi vuotta sitten. Nousevista koroista on huolissaan nyt joka viides suomalainen.
Asuntolainojen hakeminen vilkastui selvästi3.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Danske Bankin saamien asuntolainahakemusten määrä on noussut 13 prosenttia vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna.
Joka neljännellä suomalaisella ei ole lainkaan säästöjä: ”Elinkustannuskriisi on syönyt monen taloudelliset puskurit”1.4.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Danske Bankin Lasikatto lompakossa 2025 -tutkimuksen mukaan erityisesti naisilta puuttuu taloudellinen puskuri. Noin kolmasosalla suomalaisista naisista ei ole lainkaan säästöjä.
Asuntomarkkinatilanne suosii ensikertalaisia – Danske Bank julkaisee tuntuvan etupaketin ensiasunnon ostajille18.3.2025 08:45:00 EET | Tiedote
Asuntomarkkinoiden tilanteesta hyötyvät tällä hetkellä eniten ensiasunnon ostajat, mutta haaveeseen päästään kiinni yhä vanhempana. Danske Bank kannustaa nuoria selvittämään mahdollisuudet oman kodin hankintaan ja julkaisee tuntuvan etupaketin ensiasunnon ostajille.
Asuntomarkkinakatsaus: hinnat kääntyvät tänä vuonna nousuun – ensiasunnonostajan asema parani12.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Asuntokauppa vilkastuu, mutta hintojen nousu lykkääntyy. Nykyisessä asuntomarkkinassa voittajia ovat ensiasunnonostajat, jotka voivat ostaa ensimmäisen oman kodin aiempia vuosia halvemmalla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme