Enonsa innoittama Jetta Pilvi vei Vakion SM-kisan voiton pisteen erolla - ”Halusin näyttää miehelleni ja hänen veljelleen”

Vakion SM-kilpailun 42. mestari Jetta Pilvi voitti pitkäaikaisen ja arvostetun kilpailun pisteen erolla seuraavaan. Vuoden 2017 mestaruus tuli perinteisellä tavalla tilastoihin ja kuntopuntariin tukeutuen.
Vakion SM-kisan 2017 voittajan Jetta Pilven vihjerivi bonuskierrokselle 48/2017. Täysosumille on tarjolla 600 000 euroa. Vihjerivi on Vakion SM-kisassakin käytetty kuuden osittainvaihdellun kohteen 64 rivin järjestelmä, joka maksaa 16 euroa.

Nummelalaisella mestarilla on omaakin palloilutaustaa. Laji oli juniorina koripallo ja seuroina ToPo sekä Helsingin Namika.

- Ei siitä varmaan haittaakaan ole veikatessa, mutta aika suuri osuus voitossa on myös tuurilla.

Jetta Pilvi laskee, että voitto tuli ehkä viidennellä yrityksellä.

- Aiemmin ei kisassa ole ollut mainittavaa menestystä, joten voitto oli yllätys. Tutkin ennen rivien tekemistä tilastoja ja kuntopuntareita. Omat suosikkirivit saivat täydennyksekseen vaihtomerkit. Halusin näyttää miehelleni ja hänen veljelleen, että kyllä tässä kisassa voi pärjätä, vaikkei pelejä niin tiiviisti tule aina seurattua, kertoo tuore mestari iloisesti.

Suuria rahavoittoja Jetta Pilvellä ei Vakiosta ole.

- Hajarivillä on tullut kerran 10 oikein tuloksella noin 90 euroa. Kisarivit pelasin neljän euron haravalla siltä varalta, että hyvä tuuri kävisi.

Jetta Pilvi tutustui Vakioon jo lapsena seuratessaan mökillä rivejä täyttelevää enoaan.

- Pääsin siinä ohessa mukaan kokeilemaan ja jännittämään tuloksia. Myöhemmin Vakiota on pelattu miehen kanssa.

Palkintomatkalle Lontooseen mestari lähtee innoissaan, sillä kokemus Valioliigaottelusta on hänelle uusi.

- Varsinaista suosikkijoukkuetta ei ole. Mies ja lapset kannattavat Liverpoolia, joten jos joku pitää mainita, niin sanotaan se ihan perhesovun nimissä, päättää mestari naurahtaen.

Vakion Suomen mestarin laatima vihjerivi lauantain (kierros 48/2017) bonuskierrokselle, jossa täysosumille 600 000 euroa:

Vakio SM 2017, tulokset:

1947 Osvald Partanen, Helsinki
1947 Yrjö V. Laitinen, Kuopio
1946 Lauri Saarinen, Helsinki

Vakiossa yllättäviä EM-kisojen tuloksia - Hajarivillä 74 000 euron voitto Outokumpuun28.6.2024 13:16:07 EEST | Tiedote

Tiistain Vakiossa (kierros 26/2024) oli tarjolla 150 000 euron takuupotti yhdelle ainoalle täysosumalle. Rivi äityi kuitenkin niin vaikeaksi, että yhtään 13 oikein -tulosta ei löytynyt ja potti jäi jakamatta. Kaksitoista oikein -rivejäkin oli pelattu vain yksi kappale. Nettipelaaja Outokummusta voitti sillä 74 000 euroa. Voittaja oli pelannut kierrokselle viisi suoraa riviä, joista yhteen nappasi 74 000 euron potti.