HUS:n potilaslaskuja vahingossa useaan kertaan asiakkaille
Uuden vuoden molemmin puolin, 29.12.2017 – 3.1.2018, on HUS:n tekemistä potilaslaskuista 22 609 kappaletta lähtenyt asiakkaille vahingossa kolmeen kertaan. Laskut on lähetetty kolmessa eri kuoressa ja niissä kaikissa on sama potilaslasku.
Asiakkaita pyydetään tarkistamaan saamansa laskut ja mikäli ne ovat täsmälleen samanlaisia, maksamaan vain yksi lasku. Ylimääräiset laskut voi heittää roskiin eikä asiakaspalveluun tarvitse erikseen ottaa yhteyttä. Asiakkaat saavat lisäksi erillisen kirjeen, jossa kerrotaan laskutusvirheestä ja miten heidän tulee sen vuoksi menetellä.
Osa asiakkaista voi saada normaalistikin kaksi erilaista laskua kahdesta eri sairaalakäynnistä tai toimenpiteestä. Nämä laskut maksetaan tavalliseen tapaan.
Mikäli asiakas maksaa saman laskun epähuomiossa useaan kertaan, HUS ottaa yhteyttä ja pyytää asiakasta toimittamaan tilinumeron, mihin ylimääräiset maksut voidaan palauttaa.
Laskujen monistumisen syynä on virhe, joka on tapahtunut HUS:n käyttämän palveluyrityksen käsittely- ja tulostusprosessissa. HUS pahoittelee virheen vuoksi asiakkaille syntynyttä ylimääräistä vaivaa.
Lisätietoa HUS:n potilaslaskuista saa laskutuksen asiakaspalvelusta arkisin klo 9-15 puh. 09-471 785 50 ja sähköpostitse potilaslaskutus@hus.fi.
Lisätiedot:
Tuula Lasander
tukipalvelujohtaja
HUS-Tukipalvelut
0400 749 033
Satu Willgren
palvelupäällikkö
HUS-Tukipalvelut
050 427 9725
(vain klo 18.00 saakka)
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
HUS Helsingin yliopistollinen sairaala on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.
HUSissa saa vuosittain hoitoa lähes 700 000 potilasta. Meillä työskentelee liki 27 000 ammattilaista potilaiden parhaaksi. Vastaamme erikoissairaanhoidon järjestämisestä Uudellamaalla. Lisäksi meille on keskitetty koko Suomen ja Etelä-Suomen yhteistyöalueen monien harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.
HUS – Vaikuttavinta hoitoa
HUSin mediapalvelu palvelee mediaa ma–to klo 10–16, pe klo 10–15 numerossa 050 427 2875 tai sähköpostitse viestinta@hus.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HUS
HUS försöker uppnå förbättrad produktivitet7.4.2025 12:22:02 EEST | Pressmeddelande
HUS-sammanslutningens styrelse behandlade verksamheten och ekonomin för januari–februari och beslutade om åtgärder inriktade på en förbättring av produktiviteten.
HUS tavoittelee tuottavuuden parannusta7.4.2025 12:22:02 EEST | Tiedote
HUSin yhtymähallitus käsitteli tammi–helmikuun toimintaa ja taloutta sekä päätti tuottavuuden parantamiseen tähtäävistä toimenpiteistä.
Förhandsmeddelande: HUS-sammanslutningens styrelse sammanträder den 7 april3.4.2025 15:19:49 EEST | Pressmeddelande
HUS-sammanslutningens styrelse sammanträder för att behandla bland annat verksamheten och ekonomin under januari–februari samt en förbättring av produktiviteten.
Ennakkotiedote: HUSin yhtymähallitus kokoontuu 7.4.3.4.2025 15:19:49 EEST | Tiedote
HUSin yhtymähallitus kokoontuu käsittelemään mm. tammi-helmikuun toimintaa ja taloutta sekä tuottavuuden parantamista.
Rekordår för medicinskt assisterade befruktningar på HUS26.3.2025 09:06:49 EET | Pressmeddelande
Antalet remisser, mottagningsbesök och medicinskt assisterade befruktningar ökade tydligt från i fjol. Antalet behandlingar med donerade spermier ökade med över 42 procent. Det råder brist på äggcellsdonatorer.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme