MENESTY DIGIMARKKINOINNILLA
![](/data/images/00528/da5641bd-bf5d-46ca-8e74-d4c8bb275818-w_720.jpg)
Menesty digimarkkinoinnilla johdattaa lukijansa monikanavaisen digi- ja somemarkkinoinnin maailmaan. Kirja tarjoaa käyttöösi testatut ja toimiviksi havaitut digiopit ja somevinkit, joiden avulla opit luomaan iskukykyisen digistrategian ja räätälöimään omalle kukkarollesi sopivan markkinointibudjetin. Kirjassa neuvotaan myös, miten otat haltuun somekanavan kerrallaan, olipa kyseessä Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter tai Youtube. Lisäksi opit jalostamaan brändiäsi kirkastamalla sen ydinviestiä ja rakentamalla siihen vuorovaikutteisen toimintalogiikan.
Kirjassa tutustutaan myös sisältömarkkinoinnin saloihin ja kerrotaan, miten voit hyödyntää hakukoneoptimointia, markkinoinnin automaatiota ja chatbotteja sekä valjastaa tekoälyn käyttöösi. Käytännönläheisillä analytiikkatyökaluilla saat digidatasta irti liiketoimintasi kannalta olennaista tietoa ja voit mitata maksetun mainonnan tuloksellisuutta. Kirjan keskiössä ovat verkostomainen liiketoimintamalli ja asiakasempatia: tekemällä asiakkaasta brändiyhteisösi jäsenen saat ylivertaista kilpailuetua.
Tekniikan tohtori, KTM Minna Komulainen on tutkinut digitalisaation mahdollisuuksia suomalaisissa pk-yrityksissä. Komulainen työskentelee digimarkkinoinnin ja -liiketoiminnan kehittämisen parissa mediassa ja mainostoimiston markkinointipäällikkönä. Hänellä on myös pitkä kokemus työskentelystä toiminnanjohtajana ja innovaatioiden kaupallistamiskonsulttina yritysneuvontajärjestössä. Komulainen on aktiivinen tietokirjailija, kolumnisti ja bloggari. Hän on kirjoittanut 34 julkaisua muun muassa palvelumuotoilusta, strategisesta johtamisesta, paikan ja maisemabrändäyksestä. Lisäksi hän kirjoittaa kolumneja lehtiin ja omaa blogia (digitaalinenliiketoiminta.fi).
Tervetuloa Menesty digimarkkinoinnilla -kirjan julkistustilaisuuteen pe 30.11. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi
Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/menesty-digimarkkinoinnilla.html
ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/tapahtumat/menesty-digimarkkinoinnilla-kirjan-julkistustilaisuus-30-11-2018.html
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh: 045 7733 2978
Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi
Kuvat
Linkit
- Kauppakamari julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta.
- KauppakamariTieto on ammattilaisen työkalu. Palvelusta vastaavat asiantuntijat pitävät huolen, että käytettävissäsi on ajantasainen ja luotettava tieto niin kirjanpidosta, palkanlaskennasta, verotuksesta kuin yhtiöoikeudesta.
- Suomen ensimmäistä ammatilliseen kirjallisuuteen keskittyvää blogia ylläpitää ja siihen kirjoittaa kauppakamarin kustannustoimitus tukenaan joukko vierailevia tähtiä, kuten uutuuskirjojen kirjailijoita.
Tietoja julkaisijasta
Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari
Helsingin ydinkeskustan vähittäiskaupan liikevaihto ei ole noussut koronapandemiaa edeltävälle tasolle – ”Ydinkeskustasta kadonnut yli sata liikettä”24.7.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Helsingin ydinkeskustan vähittäiskaupan liikevaihto ei ole noussut vuotta 2020, eli koronapandemian alkamista, edeltävälle tasolle vuoden 2023 loppuun mennessä, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin selvityksestä. Helsingin ydinkeskustassa on viidennes vähemmän vähittäiskaupan toimipisteitä kuin vuonna 2019. Helsingin ulommalla keskustavyöhykkeellä vähittäiskaupan liikevaihto on kasvanut 2020-luvun koronapandemiasta huolimatta. Vuonna 2018 Kalasatamassa avattu kauppakeskus Redi vaikutti positiivisesti kaupan kasvuun.
Helsingin ydinkeskusta tarvitsee kaksi autoliikenteen poikittaisyhteyttä – Kaivokatua ei saa sulkea autoilta25.6.2024 13:02:00 EEST | Tiedote
Helsingin kaupunki suunnittelee Kaivokadun katkaisemista autoliikenteeltä. Muutoksen jälkeen ydinkeskustan ainoaksi autoliikenteen poikittaisyhteydeksi jäisivät Esplanadit. Toimenpiteen vaikutuksia nykytilanteeseen verrattuna ei ole arvioitu. Helsingin seudun kauppakamari, A. Ahlström Kiinteistöt, Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja Senaatti-kiinteistöt vastustavat Kaivokadun muuttamista joukkoliikennekaduksi. Ne edellyttävät, että suunnitelmaluonnoksesta ja Kaivokadun muutosesityksestä tehdään liikenne- ja elinvoimavaikutusten arviointi, jossa muutosta verrataan nykyhetkeen. Helsingin kaupungin muutosehdotuksen tavoitteena on parantaa ydinkeskustan kävelymahdollisuuksia ja lisätä viihtyisyyttä. Koska raitiotiekiskojen ja pyöräteiden määrä Kaivokadulla suunnitelmassa tuplaantuu, kävelyolosuhteet paranevat vain hieman. Ydinkeskustan ruuhkautuminen lisääntyisi ja liikennejärjestelmän toimivuus poikkeustilanteissa vaarantuisi.
Ennakointikamari: Kysyntä ja tarjonta eivät ole kohdallaan kysytyimmissä ammateissa Uudellamaalla18.6.2024 07:00:00 EEST | Tiedote
Yhdenkään Uudenmaan 15 kysytyimmän ammatin kysyntä ja tarjonta ei ole tasapainossa. Kysytyimmät ammatit ovat niitä, joissa on eniten avoimia työpaikkoja. Kuorma-auton ja erikoisajoneuvon kuljettajille on Uudellamaalla samaan aikaan tarjolla paljon avoimia työpaikkoja, toisaalta työttömiä kuljettajia on paljon. Pula on lähihoitajista, sairaanhoitajista, kodinhoitajista, lastentarhanopettajista ja vartijoista. Sen sijaan ylitarjontaa on esimerkiksi myyjistä, lastenhoitotyöntekijöistä ja tarjoilijoista. Tiedot käyvät ilmi työ- ja elinkeinoministeriön tilastosta. ”Tilanne on huolestuttava, sillä arvioiden mukaan kysyntä ja tarjonta eivät ole tasapainossa merkittävässä osassa listan ammateissa vuoteen 2028 mennessä”, sanoo Ennakointikamarin projektipäällikkö Olli Oja. Helsingin seudun kauppakamarin koordinoima Ennakointikamari arvioi kaksi kertaa vuodessa työllisyystilannetta Uudellamaalla.
Julkisia työnantajapalveluja ei yrityksissä juuri tunneta – ”Työmarkkinatori ei kykene vastaamaan työnantajien tarpeisiin”11.6.2024 07:00:00 EEST | Tiedote
Sosiaalisen median, yksityisten työnhakusivustojen, oppilaitosten tai korkeakoulujen sekä henkilöstöpalvelualan yritysten apu tai palvelut ovat yrityksille merkittävämpiä henkilöstön rekrytoinneissa kuin julkisten työvoimapalvelujen apu tai palvelut, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin ja Palvelualojen työnantajat Paltan selvityksestä. Selvitys perustuu niiden jäsenyrityksille tekemään kyselyyn ja käyttäjähaastatteluihin.
Helsingin seudun yrityksissä halua vahvistaa Uudenmaan roolia EU:n päätöksenteossa – usko EU:n kilpailukykyyn vähäinen22.5.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Puolet Helsingin seudun yrityksistä vahvistaisi alueiden, kuten Uudenmaan roolia EU:n päätöksenteossa, neljännes ei vahvistaisi, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyrityskyselystä. Helsingin seudun yritykset antavat elinkeinoelämän näkökulmasta suomalaismeppien onnistumisesta kouluarvosanan 7. Kolme neljästä vastaajasta on sitä mieltä, että EU pärjää huonosti kilpailukyvyssä Yhdysvaltojen ja Kiinan kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme