Digi- ja väestötietovirasto

Osassa Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikkoja rajoitetaan käyntiasiointia 16.-31.3. – jatkossa käyntiasiointi vain ajanvarauksella

Jaa
Digi- ja väestötietovirasto rajaa käyntiasiointiaan ehkäistäkseen koronaviruksen leviämistä. Seuraavissa palvelupaikoissa on rajattu käyntiasiointia 16.-31.3.2020.
  • Helsinki
  • Espoo
  • Hyvinkää
  • Hämeenlinna
  • Lahti
  • Porvoo
  • Tampere
  • Turku
  • Oulu

Akuuteissa tilanteissa jaamme käyntiaikoja myös maanantaille ja tiistaille 16.-17.3.2020. Voit saada kiireellisen tapaamisajan soittamalla palvelupaikan ovessa näkyvään puhelinnumeroon. Ei-kiireiset käyntiasioinnit järjestämme keskiviikosta 18.3.2020. alkaen.

Näissä palvelupaikoissa käyntiasiointia varten tulee varata ennakkoon aika joko puhelimitse tai sähköisen ajanvarauksen kautta. Ajanvaraukseen siirtyminen parantaa asiakkaiden ja työntekijöidemme turvallisuutta, kun odotustilassa ei tarvitse viettää aikaa.

Tämä järjestely on voimassa 16.-31.3.2020. Muiden paikkakuntien osalta seuramme tilannetta jatkuvasti.

Hoida asiasi sähköisesti tai puhelimitse

Suosittelemme asioimaan kanssamme ensisijaisesti puhelimitse tai käyttämällä sähköisiä asiointipalvelujamme. Helpottaaksemme asiointia olemme pidentäneet asiakaspalvelun puhelinaikaa kello 9-15. Katso palvelukohtaiset asiointinumeromme täältä

Voit hoitaa asioita myös sähköisesti verkossa. Voit tilata esimerkiksi sähköisen Todistukset väestötietojärjestelmästä -palvelun kautta monia todistuksia ja saada ne heti käyttöösi. Voit myös tehdä nimenmuutoshakemuksen sähköisesti Nimenmuutos-palvelustamme.

Näin varaat ajan käyntiasiointiin

Mikäli et pysty hoitamaan asiaasi sähköisesti tai puhelimitse, voit kiireisissä asioissa varata ajan palvelupaikkaamme. Varaaminen on mahdollista tehdä itsepalveluna sähköisestä ajanvarauksesta tai soittamalla asiakaspalveluumme, jolloin virkailijamme varaa ajan. Ensimmäiset ajat ovat varattavissa keskiviikoksi 18.3.2020

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto
Lintulahdenkuja 2
00530 HELSINKI

0295 536 000 (vaihde)https://dvv.fi

Digi- ja väestötietovirasto

Digi- ja väestötietovirasto edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvaa tietojen saatavuutta ja tarjoaa palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.

Digi- ja väestötietovirasto huolehtii yhteiskunnan perustana olevan väestötietojärjestelmän ylläpidosta ja yhteiskunnan digitalisaatiosta. Viraston tehtäviä ovat mm. siviilivihkimiset, nimen- ja osoitteenmuutokset, holhous- ja edunvalvonta-asiat, väestötietojärjestelmän ylläpito, sähköisen identiteetin ratkaisujen kehittäminen sekä keskitettyjen sähköisen asioinnin tukipalvelujen kehittäminen ja ylläpito. Tällaisia sähköisen asioinnin tukipalveluja ovat mm. Suomi.fi-verkkopalvelu, sähköiset viranomaisviestit (Suomi.fi-viestit) sekä valtuuttaminen toisen puolesta asiointiin (Suomi.fi-valtuudet). Virasto myös vastaa kansallisen palveluarkkitehtuurin toteutuksesta.

Vuonna 2020 perustettu Digi- ja väestötietovirasto toimii valtiovarainministeriön hallinnonalalla. Virasto syntyi, kun Väestörekisterikeskus ja maistraatit yhdistyivät 1.1.2020.

http://dvv.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digi- ja väestötietovirasto

Uppgifter om dödsfall överförs automatiskt mellan Finland och Estland från och med den 15 april15.4.2025 07:00:00 EEST | Pressmeddelande

Från och med den 15 april 2025 utbyter finska och estniska myndigheter automatiskt information om sina medborgare som avlidit i det andra landet. Detta underlättar de anhörigas ärendehantering och säkerställer att de myndighetsprocesser som behövs i och med dödsfall, såsom att betalningen av sociala förmåner upphör och bankkontona stängs, framskrider utan separata notifikationer.

Information on deaths to be transferred automatically between Finland and Estonia as of 15 April15.4.2025 07:00:00 EEST | Press release

As of 15 April 2025, Finnish and Estonian authorities will automatically exchange information on their citizens who have passed away in another country. This makes it easier for family members to handle their affairs and ensures that the necessary official processes, such as the termination of the payment of social benefits and the closure of bank accounts, progress without separate notifications.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye