Osprey Charging perustaa 150 sähköautojen suurteholatausasemaa Isoon-Britanniaan hyödyntäen Kempowerin teknologiaa

Osprey Charging, yksi Ison-Britannian nopeimmin kasvavista latausoperaattoreista, perustaa 150 Kempowerin teknologiaan perustuvaa sähköautojen suurteholatausasemaa seuraavien neljän vuoden aikana. Kempowerin toimittamat suurteholatausasemat mahdollistavat jopa 12 täyssähköauton samanaikaisen lataamisen 150 kW maksimiteholla. Osprey Chargingin 75 miljoonan punnan investointi pikalatausverkostoon pitää sisällään myös Kempowerin laitteet.

Wolverhamptoniin pian avattava Osprey Chargingin suurteholatausasema on ensimmäinen tänä syksynä asennettavista 10 uudesta Kempowerin teknologiaan perustuvasta latausasemasta. Seuraavien neljän vuoden aikana vastaavia suurteholatausasemia asennetaan 150. Kun jokaisella latausasemalla voi olla jopa 12 latauspistettä, suurteholatauspisteiden yhteismäärä nousee 1500:aan.

”Sähköautomarkkinat kukoistavat Isossa-Britanniassa. Myynti kasvoi yli 117% edellisvuodesta ja sähköautojen käyttöönotto kasvoi räjähdysmäisesti. On tärkeää, että julkinen latausinfrastruktuuri pysyy tässä kehityksessä mukana. Uudet suurteholatausasemat tukevat tätä kehitystä maan tärkeimmillä maanteillä ja liikenteen solmukohdissa", Osprey Chargingin toimitusjohtaja Ian Johnston toteaa.

Kempowerin toimittamat suurteholatausasemat ovat yhteensopivia kaikkien markkinoilla olevien täyssähköautojen kanssa. Isossa-Britanniassa kuljettajat voivat maksaa latauksen pankkikortin lähimaksulla tai älypuhelimella.

”Yhteistyö Osprey Chargingin kanssa on meille tärkeä avaus. Iso-Britannia on tällä hetkellä yksi Euroopan nopeimmin kehittyvistä sähköautomarkkinoista. Siksi myös sähköautojen lataamiseen tarvittavaan infrastruktuuriin satsataan paljon. Odotamme innolla Osprey Chargingin asiakkaiden käyttökokemuksia”, toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

”Ison-Britannian lisäksi olemme ottaneet jalansijaa tänä vuonna myös muun muassa Norjassa, missä Kempowerin latausasemia on asennettu useita, jopa bensapumppuja korvaamaan. Sähköautoilijat ovat ottaneet Kempowerin laturit ilolla vastaan”, Ristimäki lisää.

Osprey Chargingin suurteholatausasemilla hyödynnetään Kempowerin S-Series -latausjärjestelmää. Kempowerin suurteholatausteknologia mahdollistaa monen täyssähköauton samanaikaisen lataamisen, sekä dynaamisen tehonjaon latauspisteiden välillä. Tyypillinen latausaika suurteholaturilla on 10–20 minuuttia. Osprey Chargingin ensimmäiset neljä latausasemaa sijaitsevatkin palveluiden yhteydessä: vierestä löytyvät muun muassa Costa Coffee, Lidl, Aldi, Pizza Hut, KFC ja Curry’s PC World.

Lisätietoja antaa:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower Oy, tomi.ristimaki@kempower.com, 044 289 9815

Paula Savonen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kempower Oy, paula.savonen@kempower.com, 0400 343 851

"Yhteistyö Osprey Chargingin kanssa on meille tärkeä avaus. Iso-Britannia on tällä hetkellä yksi Euroopan nopeimmin kehittyvistä sähköautomarkkinoista", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Suomalaiset Kempower DC-pikalatausratkaisut on kehitetty ja valmistettu käyttäjäystävällisiksi. Latausratkaisuissamme on kehittyneet pilvipalvelut, joiden avulla pikalatausinfrastruktuurin rakentaminen, ylläpito ja tehokas ammattikäyttö on helppoa. Kempowerin latureilla voi ladata erilaisia sähköajoneuvoja aina sähkömoottoripyöristä raskaaseen kalustoon ja vesiliikenteen sähköaluksiin. Laajasta valikoimastamme löydät vaihtoehtoja yksittäisestä liikuteltavasta laturista suuriin latausjärjestelmiin. Kempowerin tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.

Kutsu Kempowerin 2024 puolivuosikatsauksen webcastiin19.7.2024 10:30:00 EEST | Tiedote

Kutsu Kempowerin puolivuosikatsauksen webcastiin Kempower julkaisee tammi-kesäkuun tuloksen vuodelle 2024 keskiviikkona 24.7.2024 noin klo 9.30. Webcast osakkeenomistajille, analyytikoille ja medialle järjestetään keskiviikkona 24.7.2024 klo 13.00. Webcastissa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki ja talousjohtaja Jukka Kainulainen esittelevät tuloksen ja keskustelevat yhtiön ajankohtaisista asioista. Tilaisuus ja sen päättävä Q&A-osuus pidetään englanniksi. Osallistujat voivat esittää kysymyksiä sekä englanniksi että suomeksi tapahtuman chatin kautta. Webcastia voi seurata rekisteröitymällä osoitteessa https://kempower.videosync.fi/q2-2024. Esitysmateriaali ja webcast-tallenne julkaistaan myöhemmin Kempowerin verkkosivuilla osoitteessa https://investors.kempower.com/fi/raportit-ja-esitykset. Kempower, mediasuhteet: Paula Savonen, viestintäjohtaja, Kempower paula.savonen@kempower.com Puh. 029 0021900 Kempower, sijoittajasuhteet: Jukka Kainulainen, talousjohtaja, Kempower jukka.kain

Invitation to Kempower’s webcast on the first half of the year 2024 financial results19.7.2024 10:30:00 EEST | Press release

Invitation to Kempower’s webcast on the first half of the year 2024 financial results Kempower will publish its Q2/2024 interim report on Wednesday, July 24, 2024, around 9.30 a.m. EEST. Webcast for shareholders, analysts and media will take place on Wednesday, July 24, 2024, starting at 1.00 p.m. EEST. In the webcast, Kempower’s President and CEO Tomi Ristimäki and CFO Jukka Kainulainen will present the results and discuss current company topics. The event, including the Q&A session, will be held in English. However, participants can ask questions in English and Finnish via the event chat room. Participants will be able to access the event as registered users on the webcast platform https://kempower.videosync.fi/q2-2024. Presentation material and webcast recording will be available later on the company’s website at https://investors.kempower.com/reports-materials. Kempower, media relations: Paula Savonen, VP, Communications, Kempower paula.savonen@kempower.com +358 29 0021900 Kempower

Kempower toimittaa pikalatausratkaisuja Stormin ja Q8:n uuteen sähköautojen latausverkostoon Belgiassa16.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Johtava sähköautojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower toimittaa pikalatauslaitteita belgialaiselle uusiutuvan energian yhtiölle Stormille. Storm ja Q8 lanseeraavat yhdessä Belgian uraauurtavan täyden palvelun sähköautojen pikalatausverkoston. Kumppanuuden tavoitteena on perustaa jopa 200 pikalatausasemaa seuraavien viiden vuoden aikana, mikä tulee mullistamaan sähköautoilijoiden ajokokemuksen Belgiassa.

Kempower powers Belgium’s first full-service EV fast-charging network with Storm and Q816.7.2024 09:00:00 EEST | Press release

Leading EV fast-charging solutions provider, Kempower, will deliver its charging solutions to the Belgian renewable energy company Storm. Storm and Q8 will together launch Belgium's pioneering full-service EV fast-charging network. The partnership aims to establish up to 200 fast-charging stations at strategic locations in the next 5 years, revolutionizing the EV driving experience in Belgium.

Decatrip-hanke on saatu päätökseen – Kempower, RMC, Viking Line ja Åbo Akademi loivat yhdessä vihreän meriliikennekäytävän Turun ja Tukholman välille6.6.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Vuonna 2022 alkanut innovaatiohanke Decatrip on valmistunut. Hanke mahdollistaa yhden maailman ensimmäisistä vihreistä meriliikennekäytävistä. RMC tutki hankkeessa, miten jo liikenteessä olevia laivoja voitaisiin muuttaa ympäristöystävällisemmäksi. Yhtiöllä on nyt valmius modernisoida laivoja niin, että niiden ympäristöystävällisyys paranee.