Ravintolatason valmisruoan valikoima kasvaa jälleen: rehellisen mutkattomia Rosson pizzoja saa nyt ruokakaupasta
S-ryhmä toi viime viikolla ruokakauppoihin rakastetusta Rosso-ravintolasta inspiraationsa saaneet tuorepizzat, joissa on aito italialainen pizzapohja sekä tuoreet ja laadukkaat täytteet. Alkuvaiheessa saatavilla on kolme makuvaihtoehtoa: Prosciutto Crudo, Pollo Barbeque ja Opera Special. Kaikki pizzat ovat vähälaktoosisia.
”Suunnittelussa lähdettiin liikkeelle Rosso-ravintoloiden suosituimmista pizzoista, joiden makumaailman pohjalta syntyivät nämä kolme tuorepizzaa ruokakaupassa myytävinä versioina. Toivomme saavamme tulevaisuudessa tarjolle myös kasvisversion, jonka tuotekehitys on vielä työn alla”, kertoo myyntipäällikkö Mikko Kovalainen S-ryhmän marketkaupasta.
Ravintolan ja ruokakaupan rajan hämärtyminen eli niin sanottu grocerant-ilmiö on ollut vahvassa kasvussa viime vuosina, ja trendi on kiihtynyt entisestään korona-aikana.
S-ryhmän viime vuonna tekemän asiakastutkimuksen mukaan asiakkaat toivoivat ruokakauppaan erityisesti Amarillon ja Rosson makumaailman mukaisia, ravintolatasoisia valmisruokia. Amarillo-tuotteet ovat olleet myynnissä S-ryhmän ruokakaupoissa viime vuoden lokakuusta alkaen ja saaneet hyvän vastaanoton asiakkailta. Myös Rosso-pizzojen myynti on lähtenyt käyntiin erinomaisesti.
”Rosson tuorepizzoista tuli heti ensimmäisellä myyntiviikollaan S-ryhmän valmisruokahyllyjen euromääräisesti myydyimpiä pizzoja. Tätä voi pitää todella kovana suorituksena, kun otetaan huomioon kaupan valmisruokahyllyn muiden pizzojen valtaisat myyntimäärät. Ensimmäisen myyntiviikon perusteella voimmekin povata, että Rosso-tuorepizzat tulevat tosissaan haastamaan koko valmispizzojen markkinaa”, Kovalainen paljastaa.
Moni yhdistää Rosson herkullisten pizzojen lisäksi raastepöytään, joka teki paluun ravintoloihin viime syksynä. Tullaanko Rosson raasteita näkemään myös ruokakaupassa?
”Lähdemme aluksi liikkeelle tuorepizzoista. Ei kuitenkaan ole poissuljettua, että tulevaisuudessa pizzan kaveriksi saisi ostettua myös raasteannoksen. Jos asiakkaat niin toivovat, tutkimme sitäkin vaihtoehtoa osana tulevaa tuotekehitystä”, Kovalainen sanoo.
Rosso-pizzat:
- Pizza Prosciutto Crudo (mozzarellajuusto, ilmakuivattu kinkku, puolikuivattu tomaatti) 395 g
- Pizza Pollo Barbeque (broileri, mozzarellajuusto, sinihomejuusto, barbequekastike) 385 g
- Pizza Opera Special (tonnikala, kinkku, pepperoni) 390 g
- Tuotteet myynnissä 1.3.2022 alkaen S-ryhmän Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. Valikoima voi vaihdella myymälän koosta riippuen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 010 768 6261
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Luontojalanjälkilaskenta tarkentuu – S-ryhmä laski valmisruokien luontojalanjäljen26.11.2024 09:00:00 EET | Tiedote
Luontovaikutukset puhuttivat, kun maailman maat kokoontuivat vastikään YK:n luontokokoukseen neuvottelemaan luontotavoitteista ja seurannasta. Luontojalanjälkimittarin odotetaan valtavirtaistuvan myös yritysmaailmassa. S-ryhmä ja Jyväskylän yliopiston tutkijat ovat koeponnistaneet luontojalanjälkilaskentaa myös yksittäisten tuotteiden tasolle selvittämällä Kotimaista-tuotesarjan valmisruokien luontovaikutuksia.
Black Fridayn yllättävin hitti? Miehet ostavat alennusviikon aikana jättimäisen määrän mustia boksereita22.11.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Viihde-elektroniikasta pitkälti tunnetusta Black Fridaysta on tullut viime vuosina miehille mustien boksereiden päivä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Luvut ovat jopa häkellyttäviä, sillä viime vuosina Black Friday -viikolla mustien boksereiden myyntimäärä on kasvanut yli 200 prosenttia, ja niitä myydään keskimäärin 34 000 kappaletta. Tämä on yli kolminkertaisesti normaaliin viikkoon verrattuna. Trendin odotetaan jatkuvan myös tänä vuonna.
Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.
Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.
Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme