Soittolinja on 2020-luvun etätyökalu
Puhelinmyynnissä, puhelinhaastatteluissa, uusiasiakashankinnassa, buukkauksessa tai muussa puhelintyössä kuten B2B- ja B2C-markkinoilla, on tärkeää, että asiat pysyvät järjestyksessä ja puhelintyön laatua pystytään seuraamaan.
- Kun yrityksen asiakkaita halutaan kontaktoida laadukkaasti puhelimitse, siihen tarvitaan soittojärjestelmä, joka sisältää myös CRM eli asiakashallintaohjelman ominaisuuksia, ja myynnin laadunvalvontaan liittyviä työkaluja, selvittää Soittolinjan toimitusjohtaja Jouko Koskinen.
Hänen yrityksensä on kehittänyt softaa jo usean vuoden ajan. Kauppakorkeassa opiskellessaan mies paiski töitä yhtiökumppaneidensa kanssa, jotta he pystyivät kehittämään yhden Suomen johtavista soittojärjestelmistä tulorahoituksella.
Ei ole aivan tyypillistä, että nuoret kauppatieteilijät malttavat tehdä pitkäjänteistä kehitystyötä kvartaaliajattelun sijaan, katse pitkällä tulevaisuudessa. Soittolinjan ydinporukka on edellä aikaansa ja toimii vastuullisesti pitkän tähtäimen suunnitelmat mielessään.
Suuret korvat auttavat
Printmix Oy on yksi Soittolinjan asiakkaista, jota on kuunneltu hyvin suurilla korvilla. Printmixin innovatiivisella toimitusjohtajalla Mika-Matti Trogenilla on ollut paljon ideoita yhteistyövuosien aikana, joita on hyödynnetty Soittolinjan tuotekehityksessä.
- Mikan kanssa on ollut hienoa tehdä yhteistyötä, sillä hänellä on pitkä kokemus alalta ja poikkeuksellisen laaja ymmärrys järjestelmien integroinneista. Hän on edistänyt meidän liiketoimintaamme omalta osaltaan, mainitsee Koskinen.
Printmix on painotalo, joka on osa METSEK Groupia. Siihen kuuluu Suomen Myyntimediat Oy, joka puolestaan omistaa Printmixin.
- Meille laatu kaikessa työssä on ensiarvoisen tärkeää. Teemme muun muassa asiakas- ja järjestölehtiä avaimet käteen periaatteella. Hoidamme myös haastavan ilmoitusmyynnin asiakkaan puolesta.
- Teemme asiakkaalle koko lehden eli taiton, graafisen suunnittelun, jopa mainosten teon, ilmoitusmyynnin ja postituksen avaimet käteen -periaatteella. Vain vastuu lehden sisällöstä jää asiakkaalle, selvittää Mika-Matti Trogen.
Printmixin tarjoamalle palvelulle on kysyntää, sillä asiakas- ja järjestölehdet nostavat imagoa, mutta tuottavat tappiota. Printmix-konseptilla tehty asiakaslehti voi olla jopa tuottoisa omistajilleen, riippuen painosmäärästä, postikuluista ja muista seikoista.
Tuotto perustuu tehokkuuteen
- Meille on tärkeää, että vaativa puhelinmyyntityö on mahdollisimman miellyttävää työntekijöillemme ja tasalaatuista asiakkaisiin päin. Käytännössä tämä tarkoittaa, että koko myyntiprosessi ensimmäisestä soitosta laskuun asti on taltioitu, selvittää Mika-Matti Trogen.
Myyjä saa soittolistan, joka on tallennettu Soittolinjan järjestelmään. Jokaisen puhelun kaikki tiedot tallennetaan järjestelmään, koska on soitettu, mitä sovittu, kauanko puhelu kesti jne. Puhelut myös äänitetään. Se on tärkeää niin myyjän kuin asiakkaan kannaltakin. Jokaisen kauppaan johtaneen myyntipuhelun jälkeen asiakas saa välittömästi tilausvahvistuksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Ne ovat perusominaisuuksia Soittolinjassa.
- Eikä tässä vielä kaikki. Soittolinjassa on tärkeitä CRM-ominaisuuksia, käytämme sitä muun muassa työaikaseurannassa.
- Puhelut tapahtuvat internetin kautta, tämä mahdollistaa etätyön. Meillä on työntekijöitä aina Thaimaata myöden, selvittää toimitusjohtaja Trogen.
Hän lisää, että päällekkäiset soitot pitää ehdottomasti eliminoida, sillä mikään ei ärsytä asiakasta niin kuin saman yrityksen toinen myyjä soittaa hetken päästä tai pahimmassa tapauksessa sama soittaja.
Asiakaskaspalvelu uudelle tasolle
Printmixissä on osattu tehdä hyvää asiakaspalvelutyötä pitkään, siitä kertoo AAA-luottoluokitus.
- Mutta, nyt Soittolinjan ansiosta asiakaspalvelumme on mennyt aivan uudelle tasolle.
Soittolinja on meidän monipuolinen asiakashallintajärjestelmämme, ehkä vieläkin enemmän. Se on myös puhelinvaihde, jolla voi yhdistää puheluita, laittaa jonoon, lähettää soittopyyntöjä tai muita tietoja joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Kotimainen ohjelmisto kestää suuriakin määriä puheluita. Se toimii sekä internetissä että mobiilissa, Trogen oikein innostuu kertoessaan tärkeän työkalun ominaisuuksista.
Yhteistyökumppani Soittolinjan Jouko Koskinen muistuttaa, että järjestelmän tarkoitus on parantaa eri sidosryhmien positiivisia työntekokokemuksia. Yrityksen johdolle on myynnin seurantaan ja kehittämiseen tarkoitetut työkalut, kuten myös soittotyötä tekeville omat työkalut.
Monet Soittolinjan toiminnallisuuksista tukevat loppuasiakkaan positiivista kokemusta. Esimerkiksi asiakaspalvelutyössä on tärkeää, että asiakasta koskevat tiedot ovat helposti käytettävissä ja muokattavissa puhelun aikana, jolloin asiointi on jouhevaa. Sovitun kaupan jälkeen lähetettävillä vahvistusviesteillä saadaan myyntiin luotettavuutta ja vältytään väärinymmärryksiltä.
Molemmat herrat niin Trogen kuin Koskinenkin muistuttavat, että heidän yrityksissään on rekrytoinnit meneillään.
- Soittolinjasta kannattaa napata kiinni. Järjestelmää pääsee myymään tai sen avulla pääsee mielenkiintoisiin lehtiprojekteihin mukaan. Telemarkkinointi on mennyt aivan uudelle levelille toimivan työkalun ansiosta, he toteavat.
Lisätietoja:
METSEK Group Oy
Printmix Oy
Suomen Myyntimediat
toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen
mika.trogen@metsek.fi
Vaihde: 010 319 6380 (ma-pe 10-14)
Höyläämötie 11B, 00380 Helsinki
Soittolinja Oy
toimitusjohtaja
Jouko Koskinen
045 7750 3366
jouko@soittolinja.fi
Itälahdenkatu 22 A, 00210Helsinki
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Höyläämötie 11 B
00380 Helsinki
Printmix Oy on täyden palvelun kustannus- ja painotöiden tuottaja, joka on toiminut jo vuodesta 2008. Se tekee asiakas- ja järjestölehtiä avaimet käteen -periaatteella sisältäen graafisen suunnittelun, taiton, ilmoitusmyynnin ja postituksen.
Yhtiön voimavara on ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilökunta. Yritys työllistää tällä hetkellä yli 40 henkilöä. Sen toiminta kasvaa tasaisesti.
Päätoimipaikka on Helsinki ja sivutoimisto sijaitsee Turussa. Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat Oy on osa METSEK Group Oy:tä. Yhtiön toimitusjohtaja on Mika-Matti Trogen.
Printmixillä on AAA luottoluokitus, ja on kuulunut Suomen Vahvimmat platinasarjaan jo vuodesta 2010.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo
#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote
Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.
BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote
Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.
UltraLean-CRM tarjoaa yksinyrityksille konkreettista apua asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointiin.27.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannat jatkuvasti tarjousten voittoprosenttia.
UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.
Vihtiläinen kasvava perheyritys Hiisi Homes & Hotels hankki ympäristösertifikaatin kuudessa kuukaudessa19.1.2023 08:06:00 EET | Tiedote
Kalustettuja asuntoja ja digihotellimajoitusta tarjoava teknologian mahdollistama Hiisi Homes & Hotels jalkautti vastuullisuuden järjestelmällisesti osaksi arkeaan noin puolessa vuodessa. Projektin aikana yritys suoritti Sustainable Travel Finland -ohjelman sekä hankki Ekokompassi-sertifikaatin.