SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokos Hotelleille Vuoden hotellibrändi -tunnustus kansainvälisessä brändikisassa.

Jaa
Sokos Hotellit on saanut Vuoden brändi -palkinnon kansainvälisen The World Branding Awards -kilpailun hotellikategoriassa. Kyseessä on maailmanlaajuisesti merkittävin brändityöstä myönnettävä palkinto.
Sokos Hotelleissa onnellistetaan asiakkaita.
Sokos Hotelleissa onnellistetaan asiakkaita.

Tämän vuoden palkintogaala järjestettiin 3.11. kuninkaallisissa puitteissa Lontoon Kensingtonin palatsissa, jossa Sokos Hotellien palkinnon vastaanottivat SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan kaupallinen johtaja Nina Nieminen sekä konsepti- ja kehitysjohtaja Jaana Matikainen.

Brand of the Year -tittelin voittajat valitaan yleisöäänestyksen, kuluttajatutkimuksen ja tuomareiden arvioinnin pohjalta. Palkinnot jaetaan maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Tänä vuonna ehdokkaina oli yhteensä 3500 brändiä 45 maasta, 206 palkittiin. Sokos Hotels palkittiin kansallisella tasolla ja on ainoa tunnustuksen saanut suomalainen hotellibrändi.

Asiakkaiden onnellistaminen brändinrakennuksen ytimessä

”Tunnustus tuntuu todella arvokkaalta. Sokos Hotels -brändiä on rakennettu niin markkinoinnin, viestinnän, palvelumuotoilun kuin laadun varmistamisen keinoin pitkäjänteisesti jo kohta 50 vuotta.  Sokos Hotels -brändi näkyy kuitenkin parhaiten henkilökunnassamme, sillä brändi on yhtä kuin siellä työskentelevät ihmiset. Onnellistamismissiomme myötä henkilökuntamme tuottaa unohtumattomia asiakaskokemuksia vieraillemme joka päivä”, kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie ylpeänä.

Sokos Hotelleissa onnellistamisen ydintä on asiakkaiden toiveiden täyttäminen ja odotusten ylittäminen. Henkilökuntaa myös palkitaan onnellistamisteoista kuukausittain.

Suomen vastuullisin hotelliketju

”Asiakkaamme kokevat suomalaisen hotelliketjun luotettavana, vastuullisena ja turvallisena. Seikkoja, joita nykyisessä maailmantilanteessa ja pandemian jälkimainingeissa arvostetaan erityisen paljon”, Outi Vitie kuvailee.

Vastuullisuustyö on Sokos Hotelleissa jatkuvaa tekemistä. Muun muassa ruokahävikin vähentämiseen on panostettu vuosia ja energiatehokkuutta parannettu koko ajan. Ketju on tarjonnut vuodesta 2021 lähtien asiakkailleen mah­dol­lis­uuden hy­vit­tää yö­py­mi­sen­sä hii­li­ja­lan­jäl­ki. Lisäksi se on sitoutunut S-ryhmän tavoitteeseen olla hiilinegatiivinen yritys vuoteen 2025 mennessä. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.

”Niin nyt saatu Brand of the Year -palkinto kuin useat vuosien varrella saamamme kotimaiset tunnustukset kannustavat meitä jatkamaan hyvää ja vastuullista työtä henkilökuntamme ja asiakkaidemme eteen”, Vitie jatkaa.

Sokos Hotels on valittu Suomen arvostetuimmaksi (Brändien arvostus 2022, Kauppalehti ja Taloustutkimus), Suomen luotetuimmaksi (Valitut Palat) ja Suomen vastuullisimmaksi (Sustainable Brand Index) hotelliketjuksi jo useana vuonna peräkkäin.

Lisätietoja: Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, outi.vitie@sok.fi, puh. 010 768 2733

Sokos Hotels -ketjun brändinrakentamisen kulmakivet

Vuosi 1974: Sokos Hotels -ketju perustettiin. Ketjuttamisella pyrittiin ennen kaikkea markkinoinnin tehostamiseen ja tasalaatuisiin palveluihin.

1980-luku: S-Etukortti lanseerattiin. Omistaja-asiakkaille haluttiin tarjota kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa, myös hotelleissa, parhaat edut ja hinnat.

2000-luvun alku: Lapsiasiakkaat saivat oman hotellikaverin, Onni Oravan.

2010-luku: Sosiaalinen media ja vaikuttajaviestintä muuttivat matkailumarkkinointia. Palvelusta tuli kaikkein tärkein kilpailukeino.

2012–2013: Suuri brändiuudistus. Sokos Hotels -ketju jakaantui eri hotellityyppeihin ollakseen yksilöllinen monille. Asiakkaat saavat nyt valita majoittuvatko elämäniloisessa Break-, yksilöllisessä Solo- vai sydämellisesti suomalaisessa Original-hotellissa. Vuonna 2022 syntyi neljäs hotellityyppi Heymo by Sokos Hotels.

Vuosi 2018: Missioksi asiakkaiden onnellistaminen.Henkilökunnalle annettiin vastuu ja vapaus onnellistaa asiakkaita. Onnellistaminen on nostanut ketjun asiakastyytyväisyyden huipputasolle ja vaikuttanut myös työtyytyväisyyteen merkittävästi.

Voittoa tavoittelematon The World Branding Forum -järjestö on keskittynyt brändistandardien kehittämiseen. The World Branding Awards on järjestön tärkein kilpailu. https://awards.brandingforum.org

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels
Puh. 010 768 2733, s-posti outi.vitie@sok.fi

Kuvat

Sokos Hotelleissa onnellistetaan asiakkaita.
Sokos Hotelleissa onnellistetaan asiakkaita.
Lataa
Brand of the Year logo
Brand of the Year logo
Lataa
Break by Sokos Hotels
Break by Sokos Hotels
Lataa
Original by Sokos Hotels
Original by Sokos Hotels
Lataa
Solo by Sokos Hotels
Solo by Sokos Hotels
Lataa
Heymo by Sokos Hotels
Heymo by Sokos Hotels
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

Sokos Hotels 

Sokos Hotels on 46 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset. Ensimmäinen Heymo-hotelli avautui keväällä 2022 Espooseen. 

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös vuonna 2022. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Tallinnassa, Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus. 

www.sokoshotels.fi   

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Black Fridayn yllättävin hitti? Miehet ostavat alennusviikon aikana jättimäisen määrän mustia boksereita22.11.2024 08:15:00 EET | Tiedote

Viihde-elektroniikasta pitkälti tunnetusta Black Fridaysta on tullut viime vuosina miehille mustien boksereiden päivä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Luvut ovat jopa häkellyttäviä, sillä viime vuosina Black Friday -viikolla mustien boksereiden myyntimäärä on kasvanut yli 200 prosenttia, ja niitä myydään keskimäärin 34 000 kappaletta. Tämä on yli kolminkertaisesti normaaliin viikkoon verrattuna. Trendin odotetaan jatkuvan myös tänä vuonna.

Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote

Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.

Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote

Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.

Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote

Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.

Prisman myyntidata: Suomalaisperheet hurahtivat toden teolla Halloweeniin – yksi tuote myyty jo lähes loppuun29.10.2024 08:15:00 EET | Tiedote

Karkki vai kepponen, naamiaiset… Yhdysvalloista lähtenyt Halloween-perinne on juurtunut tukevasti osaksi suomalaista juhlakalenteria, kertoo Prisman tuore myyntidata. Suomalaiset, ja etenkin suomalaiset lapsiperheet, ovat ottaneet Halloweenin juhlinnan omakseen, ja Prismoissa osa Halloween-koristeista on jo myyty loppuun. Prisman myyntipäällikkö kertoo mitä kurpitsajuhlaa varten ostetaan, ja mikä on tämän Halloweenin yllätyksellisin sesonkituote.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye