Nordic Rescue Group

Suomalaiset paloautot pärjäävät Etelä-Amerikassa – kauppa Chileen

Suomalainen palo- ja pelastusajoneuvojen valmistaja Nordic Rescue Group NRG:n uusi valtaus on Latinalainen Amerikka. NRG:hen kuuluva Vema Lift myi jälleen suomalaisia palo- ja pelastusautoja Chileen.
NRG:n pelastusautot mahtuvat paremmin liikkumaan Etelä-Amerikan ruuhkaisten miljoonakaupunkien kaduilla kuin yhdysvaltalaisten standardien mukaan valmistetut.

Nordic Rescue Group on toiminut Etelä-Amerikassa vasta tämän vuoden keväästä saakka, ja kauppoja on syntynyt Chileen jo useita – ja lisää on odotettavissa. NRG:n pääsyä Chilen markkinoille on helpottanut se, että yhtiön pelastusajoneuvot ovat jenkkipaloautoihin verrattuna kevyempiä ja teknisempiä.

Etelä-Amerikan ruuhkaisissa miljoonakaupungeissa NRG:n pelastusautot mahtuvat paremmin liikkumaan kapeilla kaduilla kuin jenkkistandardien mukaan valmistetut.

– Vankka kokemus Euroopasta ja Kiinasta on opettanut meidät operoimaan ketterästi ja tunnistamaan paikalliset vaatimukset, NRG:n myynti- ja markkinointijohtaja Marko Kärkkäinen kiteyttää.

– Kilpaillulla toimialalla olemme erottautuneet valikoimalla, työn laadulla, älykkäällä teknologialla sekä kokemuksella.

Yhdeltä toimittajalta kaikki ratkaisut

Tällä hetkellä NRG:llä on paikallisia yhteistyökumppaneita Uruguayn lisäksi Chilessä. Keskusteluyhteys on avattu myös Brasiliaan, joka kuuluu maailman kymmenen suurimman talousmahdin listalle.

Luottamus kumpuaa NRG:n asiantuntijuudesta sekä palosta sitoutua projekteihin alusta loppuun. Edelläkävijän tehtävänä on myös ymmärtää paikalliset toimintatavat.

NRG on Etelä-Amerikassa valittu kumppaniksi, koska kaikki ratkaisut pelastusajoneuvoihin löytävät yhden katon alta.

– Myös nostolavojen kehittynyt teknologia sekä ruostumattomasta teräksestä valmistettujen runkojen vahvuus erottavat NRG:n muista eurooppalaisista valmistajista, kertoo Kärkkäinen.

Lisätietoja antaa:

Marko Kärkkäinen, myynti- ja markkinointijohtaja
Nordic Rescue Group NRG
marko.karkkainen@nrgoy.com

Nordic Rescue Group on pelastusajoneuvoihin erikoistunut konserni, johon kuuluvat Suomessa toimivat Vema Lift Oy ja Saurus Oy sekä Ruotsissa Sala Brand AB. Nordic Rescue Group on Pohjoismaiden johtava alan yritys, jonka liiketoiminnasta merkittävä osa on kansainvälistä kauppaa. Vuonna 2021 yhtiön liikevaihto oli 37,6 miljoonaa euroa.

Kuvat

Nordic Rescue Group