Tekeekö innovatiivinen autopesuratkaisu automaattipesureista tarpeettomia?
Autonpesun uusi aikakausi on alkanut, kun helsinkiläinen starupyritys on tehnyt autonpesuun ajamisesta tarpeetonta. Se haastaa autonpesumarkkinat totaalisesti.
UpSteam on "liikkuva autopesu" -menetelmä. Pesuvehkeet mahtuvat selkäreppuun ja pesijä tuo palvelun vaikkapa asiakkaan kotiovelle. Autonpesuun käytetään vain 2-3 litraa, jossa on biohajoavaa pesuainetta.
Ei kehitystä sataan vuoteen
Autonpesuala on ollut lähes muuttumaton noin sadan vuoden ajan.
- Sinun on täytynyt tähän asti etsiä pesupaikka, jonottaa pesuun sekä odottaa palvelun ajan. Yhden auton pesemiseen pesulinjalla, kotioloissa tai itsepalveupesuloissa kuluu satoja litroja vettä. Sen lisäksi kuluu paljon kemikaaleja, sanoo UpSteamin maajohtaja Jarno Lehtimäki.
Hän lisää, että arviolta autopesuteollisuus globaalisti käyttää 420 miljardia litraa juomakelpoista vettä joka vuosi. Suomalainen startup on kehittänyt menetelmän, jossa käytetään 99 prosenttia vähemmän vettä.
UpSteam on säästänyt tähän mennessä jo yli 5 miljoona litraa puhdasta vettä. Yritys on ekoinnovaatioiden edelläkävijä Euroopassa. UpSteamilla on useita ympäympäristöpalkintojen ehdokkuuksia vireillä.
Entä maalipinnat?
Vähäinen veden käyttö on nostanut esiin kysymyksiä auton maalipinnoista.
- Olemme käyttäneet kehittämäämme pesumentelmää jo 30 000 auton pesemiseen kolmessa Euroopan pääkaupungissa. Pesumenetelmä on sellainen, että auton pintaan tulee likaa hylkivä vaha. Se saa maalipinnan hohtamaan kauniisti. Maalipinta ei siis naarmuunnu pesussa.
Lehtimäen mukaan asiakkaat ovat olleet positiivisesti yllättyneitä siitä, että pesumenetelmä päihittää automaattiset pesulinjastot mennen tullen.
Asiakkaat säästävät
Yritys on palvellut yli 8 000 asiakasta. Monet heistä ovat päätyneet palvelun kuukausitilaajiksi. Liikeidea perustuu siihen, että autonpesuun ajamisesta tulee tarpeetonta monelle autonkäyttäjälle.
Palvelun suurin arvo asiakkaalle on ajan säästämäinen.
- Kun autopesu tulee luoksesi, niin sinun ei tarvitse tuhlata aikaa autopesuun ajamiseen ja siellä jonottamiseen. Liikkuvan autopesun tilaaminen sovelluksella tai verkkosivuilta vie vain minuutin, toteaa Lehtimäki.
Hän lisää, että uusi pesumenetelmä säästää myös luontoa.
- Asiakkaiden pitää itse kokeilla palvelua ja todeta kuinka vaivatonta se on.
UpSteam on aloittanut aggressiivisen kulutajamarkkinoden valtauksen PK-seudulla.
Avajaistarjouksena yrityksen verkkosivuilta saa 40 prosentin alennuskoodin koko syyskyyn ajan.
Lisätietoja:
UpSteam
Suomen maajohtaja, toimitusjohtaja
Jarno Lehtimäki
040 593 7349
jarno@upsteam.fi
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Upsteam on alusta, joka yhdistää kiireiset autonomistajat ja liikkuvan autopesun. Startupin perustivat kolme kaverusta vuonna 2017. Sittemmin kasvuyrityksesä on tullut ekoinnovaatioiden edelläkävijä autonpesualalla. Yritys toimii nyt Suomessa, Virossa ja Puolassa. Vuonna 2020 yritys keräsi miljoonan euron rahoituskierroksen ja oli ehdolla "European Business Awards by Environment by European Commission" -palkinnon saajaksi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta UpSteam Oy
Autopesufirma UpSteam teki woltit25.8.2020 07:07:00 EEST | Tiedote
Ekologisiin ja vedettömiin autonpesuihin erikoistunut kasvuyritys UpSteam toimii kuten ruokatoimituksiin erikoistunut Wolt, joka tuo palvelun asiakkaan luo. Kuluttajamarkkinoiden valtaamiseksi startup, joksi UpSteam voidaan lukea, on ottanut käyttöön aukottoman digitaalisen ostopolun. Se valloittaa nyt tehokkaasti kuluttajamarkkinoita b to b:n lisäksi.
Autopesualan mullistaja UpSteamillä on vinkki koronaviruksen häätämiseksi19.3.2020 13:01:00 EET | Tiedote
Voimakkaasti kasvava UpSteam start up -yritys keräsi joukkorahoituksella viikossa miljoona euroa. Yritys jatkaa uusien maiden valloituksia tutulla konseptilla ja nopealla reagoimisella muuttuviin oloihin.
Startup-yritys: UpSteam tuo autonpesun asiakkaan luo18.6.2019 09:05:51 EEST | Tiedote
Ekologisuus, ajan ja resurssien säästö – siitä on hyvä liikeidea tehty. Tähän kiilaan on Startup-yritys UpSteam onnistunut iskemään. Se on tuonut markkinoille asiakkaan luo tulevan autonpesun. Liiketoimintamalli luo myös kaivattuja työpaikkoja.