Vakuutusyhtiö Turvalta rahallista tukea opeopiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseen

SOOLin ja Turvan Hymykisan voittajat on valittu ja rahapalkinnon saa viisi opeopiskelijoiden ainejärjestöä. Kisassa kysyttiin konkreettisia ideoita jäsenistön hyvinvoinnin edistämiseen.

Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOL ja Vakuutusyhtiö Turva etsivät Hymykisalla ideoita opettajaopiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseen. Kaikki SOOLin jäsenet pystyivät osallistumaan marras-joulukuun vaihteessa järjestettyyn kilpailuun ja tavoittelemaan tuhannen euron tukea ainejärjestölleen jäsenistön hyvinvoinnin edistämiseen.

SOOLin ja Turvan edustajat käsittelivät ehdotukset anonyymisti ja raati valitsi voittajiksi viisi ideaa ja ehdotusta eri opettajankoulutuspaikkakunnilta. Ehdotuksissa nousi esiin monipuolisia aiheita tapahtumiin, hyvinvointiin, liikuntaan sekä ekskursioihin ja hankintoihin liittyen.

SOOLin puheenjohtajan Emppu Laakkosen mukaan opettajaksi opiskelevien kannalta ainejärjestöjen rooli yhteisöllisyyden rakentamisessa ja yhteisen hyvinvoinnin tukijana on tärkeä.

– On todella hienoa, että meillä on mahdollisuus tukea hyvinvointiin keskittyvää ainejärjestötoimintaa, varsinkin näinä aikoina kun opiskelijoita koetellaan entistä kovemmin niin mielenterveyden, jaksamisen kuin taloudellisten huolien osalta, Laakkonen kiittelee.

Raadin parhaiksi valitsemat ehdotukset ja palkinnon voittaneet ainejärjestöt olivat:

• Opossumi ry, Joensuu: Ekskursio Jyväskylään tutustumaan ohjausalan koulutukseen Jyväskylän yliopistossa. Palkinto 1 000 euroa.
  • Oka ry, Tampere: Asiantuntijoiden pitämiä opiskelijoiden jaksamista ja hyvinvointia käsitteleviä työpajoja tai seminaari jäsenistölle. Palkinto 1 000 euroa.
  • Turaus ry, Turku: Ainejärjestön tarjoaman harrastustoiminnan lisääminen, esimerkiksi taidepajojen ja lajikokeilujen mahdollistaminen. Palkinto 1 000 euroa.
  • Sporticus ry, Jyväskylä: Hyvänmielen seikkailupäivä: innostava ja yhteisöllinen kokemus, joka tukee osallistujien hyvinvointia tarjoamalla iloa, liikuntaa ja sosiaalista vuorovaikutusta. Kannustuspalkinto 330 euroa.
  • Katko ry, Turku: Nykyistä useampia erilaisia ja alkoholittomia tapahtumia, joista jokaiselle jäsenelle voisi löytyä mieluisaa ja hyvinvointia lisäävää tekemistä. Kannustuspalkinto 330 euroa.

SOOLin ja Turvan yhteistyö

OAJ:n ja SOOLin jäsenyyteen kuuluu kattava vakuutusyhtiö Turvan vakuutuspaketti, joka sisältää muun muassa matkustajavakuutuksen, matkatavara- ja matkavastuuvakuutuksen, tapaturmavakuutuksen sekä ammatillisen vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen. Lisäksi jäsenet saavat alennusta yhtiön muista vakuutuksista.

Linkit