Buster Boats

Buster uusii Pohjoismaiden suosituimman moottoriveneen

Jaa
Buster uudistaa pitkäaikaisen suosikkimallinsa, viisimetrisen Buster L:n. Uusi vene tulee markkinoille kaudelle 2016 ja esitellään yleisölle Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 20.–23. elokuuta. Hieman myöhemmin uutuudet nähdään myös Oslon ja Tukholman venenäyttelyissä. Kokonaan uusi vene on lasikuitukantinen Buster Magnum E, joka täydentää suurten avoveneiden Magnum-sarjaa.
Uudistuneen L-sarjan lisäksi suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.
Uudistuneen L-sarjan lisäksi suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.

”Uusi Buster L on kauden 2016 merkittävin uutuutemme. Koska kyseessä on jo vuosikaudet myyntitilastojen kärjessä komeillut malli, olemme panostaneet veneen kehitykseen merkittävästi. L:n merikelpoisuutta, monikäyttöisyyttä, toimivuutta arjessa sekä säilytystiloja on parannettu entisestään”, Busterin tuotekehitysjohtaja Anders Kurtén kertoo.

Suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.

E-Magnumissa hyödynnetään onnistuneeksi havaittua Buster Cabinin runkoa. Perän syvän V-kulman, leikkaavan keulan ja matalan painopisteen ansiosta rungon ajo-ominaisuudet ja aallokkokäytös ovat huippuluokkaa ja kaarreajo jouhevaa. Maltillisen kokonaispainon ja erityisen suotuisan pitkittäissuuntaisen painopisteen ansiosta rungon urheilulliset ominaisuudet pääsevät esille.

Malliston pienempiin muutoksiin kuuluu uudistettu Buster XL Pro, joka on varustettu perinteisellä kaksipulpettiratkaisulla ja väliovella. Vene perustuu suositun Buster XL:n erinomaista palautetta saaneeseen nousulistattomaan runkoon. Lisäksi Buster Cabin -hyttiveneen saa nyt tehdasasenteisella keulapotkurilla varustettuna ja suurin koneteho on nousee 250 hevosvoimaan.

Kolme eri versiota suositusta Buster L:stä

Yli 20 vuotta tuotannossa ollut Buster L on muodostunut Pohjoismaissa todelliseksi kansanveneeksi. Edellisen kerran venemalli uudistettiin vuosituhannen vaihteessa. Nyt rungon merikelpoisuutta on kehitetty ja aallokko-ominaisuudet ovat parantuneet. Uuden rungon ominaisuuksiin kuuluu myös aiempaa nopeampi liukuunlähtö, erityisesti kuormattuna.

Perusmitoiltaan Buster L on entisellään: viisimetrisen kuuden hengen veneen voi varustaa 30–50 hv perämoottorilla. Venettä voi siirtää tavallisen henkilöauton perässä jarruttomalla trailerilla.

Mallista on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Pelkällä kuljettajan pulpetilla varustetussa L1:ssä kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.

L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Uudistuneen L-sarjan lisäksi suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.
Uudistuneen L-sarjan lisäksi suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.
Lataa
Buster laajentaa suosittua suurten avoveneiden Magnum-mallistoa jälleen uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.
Buster laajentaa suosittua suurten avoveneiden Magnum-mallistoa jälleen uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä.
Lataa
Buster Magnum E:n suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota matkustamoon ja veneessä liikkumiseen. Matkustamo on väljä ja hyvin suojaisa. Takaa veneeseen on helppo nousta laajan takakannen ja selkänojien keskellä olevan oven kautta.
Buster Magnum E:n suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota matkustamoon ja veneessä liikkumiseen. Matkustamo on väljä ja hyvin suojaisa. Takaa veneeseen on helppo nousta laajan takakannen ja selkänojien keskellä olevan oven kautta.
Lataa
Buster Magnum -mallistoon kuuluu uuden Magnum E:n lisäksi Buster-laivueen huippuvene Magnum M5 (250–350 hv), klassikko Buster Magnum (100–225 hv), hienostunut Buster SuperMagnum (225–300 hv) sekä erityisesti työkäyttöön tarkoitettu alumiiniturkkinen keskipulpettivene Magnum Pro (150–250 hv). Magnumin eri versioita tehty vuodesta 1990 alkaen yli 4000 kappaletta.
Buster Magnum -mallistoon kuuluu uuden Magnum E:n lisäksi Buster-laivueen huippuvene Magnum M5 (250–350 hv), klassikko Buster Magnum (100–225 hv), hienostunut Buster SuperMagnum (225–300 hv) sekä erityisesti työkäyttöön tarkoitettu alumiiniturkkinen keskipulpettivene Magnum Pro (150–250 hv). Magnumin eri versioita tehty vuodesta 1990 alkaen yli 4000 kappaletta.
Lataa
E-Magnumissa hyödynnetään onnistuneeksi havaittua Buster Cabinin runkoa. Perän syvän V-kulman, leikkaavan keulan ja matalan painopisteen ansiosta rungon ajo-ominaisuudet ja aallokkokäytös ovat huippuluokkaa ja kaarreajo jouhevaa. Maltillisen kokonaispainon ja erityisen suotuisan pitkittäissuuntaisen painopisteen ansiosta rungon urheilulliset ominaisuudet pääsevät esille.
E-Magnumissa hyödynnetään onnistuneeksi havaittua Buster Cabinin runkoa. Perän syvän V-kulman, leikkaavan keulan ja matalan painopisteen ansiosta rungon ajo-ominaisuudet ja aallokkokäytös ovat huippuluokkaa ja kaarreajo jouhevaa. Maltillisen kokonaispainon ja erityisen suotuisan pitkittäissuuntaisen painopisteen ansiosta rungon urheilulliset ominaisuudet pääsevät esille.
Lataa
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.  Buster L1 on puolestaan varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen.
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä. Buster L1 on puolestaan varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen.
Lataa
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.  Buster L1 on puolestaan varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen.
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä. Buster L1 on puolestaan varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen.
Lataa
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan Buster L1 on varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen. Sisarmallissa, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan Buster L1 on varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen. Sisarmallissa, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.
Lataa
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan Buster L1 on varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen. Sisarmallissa, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.
Buster L:stä on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Kuvan Buster L1 on varustettu pelkällä kuljettajan pulpetilla, jolloin kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen. Sisarmallissa, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.
Lataa
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
Lataa
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
Lataa
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Buster on Euroopan suurin alumiinivenevalmistaja. Buster-veneitä on valmistettu vuodesta 1976 alkaen, mutta Busterin historia alkoi jo vuonna 1955 valmistetusta ensimmäisestä Kello-veneestä. Buster-mallistoon kuuluu 26 venemallia, joista pienin on alle nelimetrinen Buster Mini ja suurin yli seitsenmetrinen Buster Magnum M5. Tuotannosta yli puolet menee vientiin. Buster on Pohjoismaiden ja Suomen suosituin moottorivenemerkki. Buster on valmistanut yli 125 000 alumiinivenettä ja valtaosan niistä arvioidaan olevan yhä käytössä. Buster on markkinajohtaja kaikilla päämarkkina-alueillaan. Bustereista 95 % on hyötykäytettävää materiaalia ja veneiden alumiiniraaka-aineesta on arviolta 80 % kierrätettyä. Tuotantoprosessin energiansäästö on kierrätysalumiinin käytössä noin 95 % ja kierrätetyssä teräksessä noin 65 % uuteen raaka-aineeseen verrattuna.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Buster Boats

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye