Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Myynnin ja markkinoinnin yrittäjä työllistää

Jaa
Myynnin ja markkinoinnin yrittäjät muistuttavat, että mikroyrittäjät ovat tukeva ja pysyvä kivijalka talouselämälle. Siksi työllistymistä, yrittämistä edistäviä ja riskinkantamista palkitsevia verotuskannusteita on suunnattava myös mikroyrityksille. Mikroyrittäjän sosiaaliturvaa on kehitettävä lähemmäksi palkansaajan vastaavia tukimuotoja.

– Toivomme, että pienten yritysten merkitys tärkeänä voimavarana yhteiskunnassa ymmärrettäisiin laajemmin. Nousu- ja laskusuhdanteissa pienyritykset ovat niitä, jotka nopeimmin joustavat ja vievät Suomea eteenpäin, Myynnin ja markkinoinnin yrittäjien puheenjohtaja Jukka Kokkonen muistuttaa.

Suomessa on noin 169000 yksinyrittäjää. Korkeintaan kahden hengen mikroyrityksiä on niitäkin kymmeniä tuhansia. Heidänkin osuutensa työllistäjinä on merkittävä. Sen lisäksi, että yrittäjät luovat itselleen työpaikan he myös toiminnallaan auttavat 2–25 henkeä työllistymään välillisesti eri alojen yrityksissä.

Julkisessa keskustelussa haikaillaan kasvuyritysten perään ja yrittäjien odotetaan palkkaavan lisää henkilökuntaa. Myös erilaiset verokannusteet suunnataan helposti kaikille yrityksille yhteismitallisesti tai erityisesti suurempia yrityksiä silmälläpitäen.

Myynnin ja markkinoinnin yrittäjät pitävät talouden ja kaupan rattaita pyörimässä. Ilman yritysmuodossa toimivia kauppaedustajia moni pieni ja vähän suurempikaan yritys ei saisi tuotteitaan ketjuuntuneen kaupan hallitsemille markkinoille. Suomessa on toimialoja, jotka ovat täysin riippuvaisia itsenäisistä edustajista tuotteittensa ja palveluidensa markkinoinnissa.

– Pohjanmaalla moni kunta ja kylä on keskittynyt taloteollisuuteen ja elää siitä. Talotehtaiden myynnin hoitavat käytännössä itsenäiset edustajat, Kokkonen kertoo.

Myynnin ja markkinoinnin yrittäjät on Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ:n jäsenjärjestö. Myynnin ja markkinoinnin yrittäjiä on noin 1500 ja SMKJ:ssä jäseniä on yli 27 000.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Jukka Kokkonen, puh. 0400 303 561, Myynnin ja markkinoinnin yrittäjät MMY, www.mmy.fi

puheenjohtaja Jarmo Hyvärinen, puh. 040 596 9143, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ, www.smkj.fi

Avainsanat

Tietoja julkaisijasta

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Asemamiehenkatu 2
00520 HELSINKI

020 122 4400http://www.mma.fi
Myynnin ja markkinoinnin yrittäjät on Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ:n jäsenjärjestö. Myynnin ja markkinoinnin yrittäjiä on noin 1500 ja SMKJ:ssä jäseniä on yli 27 000.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Myynti- ja markkinointiala kiittää: työnantajille korvausvelvollisuus kilpailukieltosopimuksiin12.11.2021 09:44:23 EET | Tiedote

Eduskunta hyväksyi hallituksen esityksen kilpailukieltosopimuksia koskevasta lainsäädännön muutoksesta 10. marraskuuta 2021. Uudistetun lain mukaan työnantajalla on velvollisuus maksaa työntekijälle korvaus kilpailukieltosopimuksen rajoitusajalta. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on tyytyväinen lakimuutokseen, sillä kilpailukielto on alan työsopimuksissa erittäin yleinen käytäntö.

Digitalisaatio mullistaa myyjien ja markkinoijien työuria30.8.2021 13:00:19 EEST | Tiedote

Työmarkkinoiden murros on työntekijöille työurien murros. Digitalisaatio rikkoo perinteisiä bisneksiä ja liiketoimintamalleja, mikä näkyy myös myyjien ja markkinoijien työurissa. Digitalisaatio luo aivan uudenlaisia ammatteja ja työnteon tapoja samoin kuin vaateen jatkuvasta uuden oppimisesta työntekijöille. Myynti- ja markkinointialalla työelämän murros muuttaa ammattilaisten työtä yhä kiihtyvämmällä tahdilla.

Palkkatutkimus 2020: Myyntialan merkitys näkyy palkkapussissa6.4.2021 10:22:25 EEST | Tiedote

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n teettämä tutkimus osoittaa, että myynnin ja markkinoinnin osaajien palkat ovat pysyneet koronapandemiasta huolimatta verrattain korkealla tasolla. Tutkimukseen vastanneiden mediaanipalkka oli 5 000 €/kk vuonna 2020. Hyväpalkkaisuus kuitenkin kohdentuu vain tietyille toimialoille. Lisäksi tutkimus osoittaa, että naisten palkat jäävät edelleen tuntuvasti miesten palkkoja jälkeen.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye