CMADFI-päivä 2017: Yhteisömanagerit ratkovat yhdessä somekuplien haasteita

Vaikka entistä useampi yhteisömanageri työskentelee jo päätoimisesti sosiaalisen median parissa, yli puolet toimii yhä sivutoimisena vaihtelevilla ammattinimikkeillä ja muiden tehtäviensä ohella, selviää tuoreesta kyselystä. Yhteisömanageritutkimus 2016 julkistetaan CMADFI-päivässä Tampereella 23.1.2017. Siihen voi jo tutustua verkossa Piilotettu aarre -sivustolla.
– Yhteisömanagerin rooli on aika tuore ja sosiaalinen media toimintaympäristönä on jatkuvassa muutoksessa. Ammattilaiset haluavat työlleen lisää aikaa ja arvostusta omissa organisaatioissaan. He haluavat kehittää laadukkaita sisältöjä ja käyttää aikaa myös uuden opetteluun, kertoo tuloksista kyselyn toteuttanut some-asiantuntija ja tapahtuman primus motor Johanna Janhonen.
Kuudetta kertaa Suomessa järjestettävä CMADFI (Community Manager Appreciation Day Finland) on kasvanut merkittäväksi yli 300 someammattilaisen tapahtumaksi, jossa käsitellään kasvavan uuden ammattikunnan ajankohtaisia kysymyksiä. Vapaaehtoisvoimin ja sponsoreiden tuella järjestettävän päivän ohjelma on suunniteltu yhteisöllisesti verkossa.
Pitääkö yllä vai puhkoako somekuplia?
Tällä kertaa teemapäivässä selvitetään, miten somenhallintaohjelmistot voivat helpottaa yhteisömanagerin työtä. Lisäksi mietitään, mikä verkkoyhteisöjen jäseniä innostaa toimimaan, tai miten työpaikoilla kannustetaan ihmisiä osallistumaan niiden omissa sisäisissä yhteisöissä.
Paneelikeskustelun aiheena ovat sosiaalisen median kaventuvat yhteisöt. Kun varsinkin nuoret tuntuvat hakeutuvan verkossa entistä rajatumpiin yhteisöihin, someammattilaisia kiinnostaa, miten heidän kanssaan pääsee vuorovaikutukseen. Voivatko ihmiset ongelmitta valita todellisuutensa mielensä mukaan?
CMADFI-päivän 2017 pääyhteistyökumppaneita ovat DigiSyke-hanke, Meltwater, Tampereen yliopisto ja Tekesin Liideri-ohjelma. Tapahtumaa tukee myös joukko pienempiä yhteistyökumppaneita.
Lisätietoja tapahtuman verkkosivuilta
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Yhteisömanagereiden yhteisömanageri ja CMADFI-tapahtuman pääjärjestäjä
Johanna Janhonen
puh. 040 506 1960
johanna@piilotettuaarre.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Viestintätoimisto Medita Oy on itsenäinen vastuullisuusviestintään erikoistunut viestintätoimisto. Toimipisteemme ovat Helsingissä ja Jyväskylässä. Olemme keskittyneet teknologia- ja teollisuusyritysten sekä asiantuntijaorganisaatioiden viestintään ja sisältömarkkinointiin. Meditan liikevaihto on noin miljoona euroa.
Medita on Marketing Finlandin jäsen. Vuodesta 2010 olemme toimineet itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, Worldcom Public Relations Groupissa, johon kuuluu yli 130 yrittäjävetoista PR- ja viestintätoimistoa yli 40 maassa eri puolilla maailmaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Viestintätoimisto Medita Oy
Sami Puutio uudistamaan Viestintätoimisto Meditaa3.12.2024 14:10:19 EET | Tiedote
Viestintätoimisto Medita vahvistaa strategisen ja luovan suunnittelun palvelujaan. Hybriditoimisto Nitron varatoimitusjohtajana ja Turun toimiston vetäjänä toiminut Sami Puutio siirtyi joulukuun alussa uudistamaan sisältömarkkinointiin ja vastuullisuusviestintään erikoistunutta Meditaa luovan johtajan ja strategin roolissa.
Sinäkin saatat olla yhteisömanageri – Yhteisön palveleminen somessa kuuluu moneen ammattiin9.1.2023 13:17:47 EET | Tiedote
Yhteisömanagerointi kuuluu osana moneen ammattiin: Päätoimittaja, nuorisotyöntekijä, yrittäjä, henkilöstöpäällikkö, tubettaja, rehtori, markkinointijohtaja, pappi, somevastaava, yhteisömanagereille vuotuista CMADFI-seminaaria järjestävä Johanna Janhonen luettelee. – Kaikki yhteisömanagerit eivät vieläkään tunnista omasta työstään tätä roolia, vaikka olemme yrittäneet tuoda tehtävää esiin jo 11 vuoden ajan tämän teemapäivän kautta.
Minne some on menossa – 10. CMADFI tuo uusinta tietoa alan ammattilaisille19.1.2021 07:32:10 EET | Tiedote
Somealustojen vallankäyttö on puhuttanut pitkään, mutta erityisen huomion kohteeksi aihe on noussut viime viikkoina Facebookin ja Twitterin suljettua Yhdysvaltain presidentin käyttäjätilit väkivaltaisen mellakan jälkeen. Mihin suuntaan sosiaalinen media on menossa ja miten siihen tulisi suhtautua, jos se on iso osa omaa arkea tai jopa työpaikka? Somen ajankohtaisia ilmiöitä tarkastellaan alan ammattilaisten maksuttomassa CMADFI 2021 koulutus- ja verkostoitumispäivässä verkossa 25. tammikuuta.
Medita ja Jooli yhdistyvät viestintätoimistoksi, joka puhuu teknologiaa – ja kertoo siitä ymmärrettävästi 2.3.2020 15:29:46 EET | Tiedote
Strategista viestintää ja vastuullista sisältömarkkinointia teknologia- ja asiantuntijayrityksille tarjoavat viestintätoimistot Medita Communication Oy ja Jooli markkinointi & viestintä Oy fuusioituvat karkauspäivän kosinnan tuloksena maaliskuusta alkaen. Fuusio on askel Meditan liiketoiminnan kasvattamisessa seuraavalle tasolle.
CMADFI 2020 Helsingissä: Viestinnän megatrendit muuttavat somea20.1.2020 15:13:33 EET | Tiedote
Some-ammattilaisten maksuton koulutus- ja verkostoitumistilaisuus Suomen yhteisömanageripäivä CMADFI 2020 järjestetään vapaaehtoisvoimin ja sponsorituella Helsingin yliopiston Tiedekulmassa 27. tammikuuta. Yhdeksännen CMADFI-päivän parisataa paikkaa varattiin loppuun päivässä heti ilmoittautumisen avauduttua.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme