Tekoäly, yhteisöllisyys ja analytiikka kiinnostavat someammattilaisia – CMADFI 2019 risteilee Turusta Tukholmaan

Sponsoreiden ja vapaaehtoisten tuella toteutetun CMADFI-tapahtuman teemat on valittu yhteisöllisesti. Tärkeimmiksi äänestettiin tällä kertaa tekoäly somekanavien asiakaspalvelussa, videot, hyvän yhteisön aikaansaaminen ja kasvattaminen, uudet yhteisötyökalut, tiedon visualisointi sekä analytiikan hyödyntäminen.
– Yhteisö- ja somemanagereiden määrä on kasvanut huomattavasti niiden seitsemän vuoden aikana, jolloin olemme tätä tapahtumaa järjestäneet, kertoo tapahtuman pääjärjestäjä, somekouluttaja ja -konsultti Johanna Janhonen.
Ensimmäisessä tapahtumassa paikalla oli noin 15 henkilöä, joista kukaan ei toiminut täysipäiväisenä yhteisömanagerina, mutta nykyään tällä tittelillä työskentelee ammattilaisia niin yrityksissä kuin muissakin organisaatioissa, kansalaisjärjestöissä, kunnissa ja valtiolla. Enimmillään tapahtumaan on osallistunut noin 350 osallistujaa paikan päällä, minkä lisäksi tapahtumaa on voinut seurata etänä.
Edullista koulutusta ja verkostoitumista
Tapahtumassa Community Manager Appreciation Dayn teemaan on lisätty ideoita TED-tapahtumasta, jossa pidetään paljon lyhyitä, mutta inspiroivia puheita. Siinä missä TED-tapahtumaan osallistuminen maksaa 10 000 dollaria, CMADFI on sisällöltään osallistujilleen ilmainen.
Johanna Janhonen koordinoi tapahtumaa palkatta ympärivuotisesta suunnittelusta käytännön toteutukseen, viestintään ja markkinointiin. Tapahtuman kautta hän kertoo paitsi kehittävänsä itseään ammatillisesti myös pitävänsä yhteyttä "somesukulaisiinsa".
– Live-kohtaamisissa on oma huikea arvonsa, etenkin, kun teemme suurimman osan työstämme netissä, itse osa-aikaisena yhteisö- ja somemanagerina toimiva Janhonen toteaa.
– Odotan innolla, mitä pääsponsorimme Ambientia, Kuulu ja Viking Line kertovat tuotteistaan ja asiakasyhteisöistään. Myös Novitan yhteisöt ja Verohallinnon railakas sometus ovat kiinnostaneet minua pitkään, hän mainitsee päivän ohjelmasta.
Tapahtumaan on vielä vapaita paikkoja ja ilmoittautua voi 21.1.2019 mennessä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja
Johanna Janhonen
Piilotettu aarre
040 506 1960
johanna@piilotettuaarre.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Viestintätoimisto Medita Oy on itsenäinen vastuullisuusviestintään erikoistunut viestintätoimisto. Toimipisteemme ovat Helsingissä ja Jyväskylässä. Olemme keskittyneet teknologia- ja teollisuusyritysten sekä asiantuntijaorganisaatioiden viestintään ja sisältömarkkinointiin. Meditan liikevaihto on noin miljoona euroa.
Medita on Marketing Finlandin jäsen. Vuodesta 2010 olemme toimineet itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, Worldcom Public Relations Groupissa, johon kuuluu yli 130 yrittäjävetoista PR- ja viestintätoimistoa yli 40 maassa eri puolilla maailmaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Viestintätoimisto Medita Oy
Sami Puutio uudistamaan Viestintätoimisto Meditaa3.12.2024 14:10:19 EET | Tiedote
Viestintätoimisto Medita vahvistaa strategisen ja luovan suunnittelun palvelujaan. Hybriditoimisto Nitron varatoimitusjohtajana ja Turun toimiston vetäjänä toiminut Sami Puutio siirtyi joulukuun alussa uudistamaan sisältömarkkinointiin ja vastuullisuusviestintään erikoistunutta Meditaa luovan johtajan ja strategin roolissa.
Sinäkin saatat olla yhteisömanageri – Yhteisön palveleminen somessa kuuluu moneen ammattiin9.1.2023 13:17:47 EET | Tiedote
Yhteisömanagerointi kuuluu osana moneen ammattiin: Päätoimittaja, nuorisotyöntekijä, yrittäjä, henkilöstöpäällikkö, tubettaja, rehtori, markkinointijohtaja, pappi, somevastaava, yhteisömanagereille vuotuista CMADFI-seminaaria järjestävä Johanna Janhonen luettelee. – Kaikki yhteisömanagerit eivät vieläkään tunnista omasta työstään tätä roolia, vaikka olemme yrittäneet tuoda tehtävää esiin jo 11 vuoden ajan tämän teemapäivän kautta.
Minne some on menossa – 10. CMADFI tuo uusinta tietoa alan ammattilaisille19.1.2021 07:32:10 EET | Tiedote
Somealustojen vallankäyttö on puhuttanut pitkään, mutta erityisen huomion kohteeksi aihe on noussut viime viikkoina Facebookin ja Twitterin suljettua Yhdysvaltain presidentin käyttäjätilit väkivaltaisen mellakan jälkeen. Mihin suuntaan sosiaalinen media on menossa ja miten siihen tulisi suhtautua, jos se on iso osa omaa arkea tai jopa työpaikka? Somen ajankohtaisia ilmiöitä tarkastellaan alan ammattilaisten maksuttomassa CMADFI 2021 koulutus- ja verkostoitumispäivässä verkossa 25. tammikuuta.
Medita ja Jooli yhdistyvät viestintätoimistoksi, joka puhuu teknologiaa – ja kertoo siitä ymmärrettävästi 2.3.2020 15:29:46 EET | Tiedote
Strategista viestintää ja vastuullista sisältömarkkinointia teknologia- ja asiantuntijayrityksille tarjoavat viestintätoimistot Medita Communication Oy ja Jooli markkinointi & viestintä Oy fuusioituvat karkauspäivän kosinnan tuloksena maaliskuusta alkaen. Fuusio on askel Meditan liiketoiminnan kasvattamisessa seuraavalle tasolle.
CMADFI 2020 Helsingissä: Viestinnän megatrendit muuttavat somea20.1.2020 15:13:33 EET | Tiedote
Some-ammattilaisten maksuton koulutus- ja verkostoitumistilaisuus Suomen yhteisömanageripäivä CMADFI 2020 järjestetään vapaaehtoisvoimin ja sponsorituella Helsingin yliopiston Tiedekulmassa 27. tammikuuta. Yhdeksännen CMADFI-päivän parisataa paikkaa varattiin loppuun päivässä heti ilmoittautumisen avauduttua.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme