
Avidly ryhtyy toimiin ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi
Ilmastopuhe on tuskin mennyt kenenkään suomalaisen korvien ohi. Silti konkreettiset toimet jäävät yhä liian vähäisiksi. Ilmastoahdistuksen lisäksi moni ei tiedä, mitä tehdä.
“Pelottelun ja puheen sijasta haluamme edistää sitä, että jokainen suomalainen - me mukaan lukien - löytäisi konkreettisen tavan toimia hiilijalanjälkensä pienentämiseksi”, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Jyrki Vaittinen.
Ympäristö, lapset ja nuoret suurimpina huolenaiheina
Markkinoinnin palveluyhtiö Avidly julkisti tammikuussa 2019 #Tomorrowbono-vastuullisuusohjelmansa, jolla se muuttaa vuoden aikana yhtä yhteiskunnallista asiaa paremmaksi. Hakemuksia ohjelmaan kertyi useita kymmeniä. Kaksi teema-aluetta kuitenkin korostui.
“Suomalaiset ovat hyvin huolissaan luonnosta ja yhteisestä ympäristöstämme - sekä isoissa että pienissä asioissa. Toinen hakemuksissa korostunut alue oli lasten ja nuorten hyvinvointi. Yhteiskunnan eriarvoistumisen nähdään vaikuttavan moniin asioihin aina nuorten mielenterveysongelmista lasten harrastusmahdollisuuksiin”, kertoo yhtiön luova johtaja Risto Etelämäki.
Ilmastonmuutoksen torjunta valikoitui kohteeksi, koska se on kiistatta merkittävin tulevaisuuden globaaliin hyvinvointiin vaikuttava haaste.
“Jos ilmaston lämpenemistä ei saada hillittyä, aika lailla kaikki muu tekeminen on turhaa. Suurin osa päästöistä tulee Suomen kaltaisista läntisistä maista ja erityisesti nuoret ovat vaatineet pikaisiin toimenpiteisiin ryhtymistä. Tämä on muutos, jonka eteen mekin haluamme toimia.”
Suomalainen pk-yritys tarjoaa ratkaisuja
Tomorrowbono-ohjelman konkreettiseksi vaikuttamiskanavaksi valikoitui suomalainen pk-yritys CO2Esto, joka keskittyy suoraan päästöjen vähentämiseen. Yritys tarjoaa yksilöille ja yrityksille mahdollisuuden pienentää hiilijalanjälkeään tai mitätöidä hiilidioksidipäästönsä kokonaan. Yhtiön keinoilla on mahdollista saavuttaa täydellinen hiilineutraalius.
“Meille on tärkeää, että valitsemamme kumppani toimii hyvin konkreettisella tasolla. CO2Esto:n ratkaisuilla on mahdollista oikeasti vaikuttaa ilmastonmuutokseen”, sanoo Etelämäki.
Avidly lähtee yhdessä CO2Eston kanssa vaikuttamaan siihen, että yhä useampi suomalainen löytäisi väylän toimia. Yksilöiden lisäksi CO2Esto tarjoaa yrityksille palvelua, jossa määritetään toiminnan vaikutuksia hiilidioksidipäästöihin ja arvioidaan eri päästövähennysratkaisujen tehokkuutta.
“Nykyiset ilmastotoimet eivät kerta kaikkiaan riitä ja poliittinen ohjaus on tehotonta. Meillä on osaaminen ja työkalut todellisiin päästövähennyksiin. Tarve viestiä tehokkaasti, herättävästi ja oikealle yleisölle on ratkaisevan tärkeää ja siksi olemme tästä yhteistyöstä erittäin innoissamme”, kertoo yksi yrityksen perustajista Janne Kärki.
CO2Eston toiminta nivoutuu suoraan EU:n päästökauppamarkkinoihin. Yritys ostaa päästöoikeuksia pois EU:n virallisilta päästökauppamarkkinoilta, jolloin niitä jää vähemmän saastuttavalle teollisuudelle. Tähän mennessä palvelulla on estetty jo 2,5 miljoonan hiilidioksidikilon päästöt. “Tämän määrän haluamme moninkertaistaa.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Risto Etelämäki, luova johtaja, Avidly, puh. 040 514 4233, risto.etelamaki@avidlyagency.com
Janne Kärki, Co2Esto, puh. 040 751 0053, janne@co2esto.com
Tietoja julkaisijasta
Avidly (aiemmin Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 250 henkilön voimin, neljässä maassa, 16 toimipisteessä. www.avidly.fi
CO2Esto on VTT:n nykyisten ja entisten asiantuntijoiden perustama kustannustehokkaisiin ilmastonmuutoksen hillintätoimiin keskittynyt yritys. CO2Estolla on ainutlaatuinen kasvihuonekaasupäästöjen kompensointipalvelu, joka toimii EU:n päästökauppajärjestelmän kautta. Kuluttajat ja yritykset voivat sen kautta kompensoida halutun määrän päästöjä ostamalla päästöoikeuksia pois EU:n suurimpien päästölähteiden käytöstä. CO2Eston ja palvelun avulla jokainen yritys, organisaatio ja henkilö voi toimia hiilineutraalisti. https://co2esto.com/
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Avidly Oyj
Avidlyn uusi luovan johtamisen malli yhdistää luovan työn ja martechin19.1.2023 10:10:00 EET | Tiedote
Avidly uudisti luovan johtamisen mallinsa. Suomen neljänneksi suurimmassa ja Euroopan kattavimmassa markkinointiteknologian toimistossa luovuutta johdetaan jatkossa kuuden Creative Leadin voimin. Teknologia mahdollistaa markkinoinnin skaalautuvuuden ja vähentää manuaalista työtä. Se tarjoaa mahdollisuuden keskittyä merkityksellisiin asioihin, joissa ihminen on taitavampi kuin kone. Mutta parhaimmillaankin se on vain työkalu, joka tarvitsee rinnalleen vahvan strategian, merkityksellisen luovan sisällön, toimivan prosessin ja laadukkaan designin. Creative Lead -mallin tavoitteena on nivoa paremmin yhteen kaikkea tätä luovaa työtä sekä martech- ja HubSpot-osaamista. Avidlylle uusi luovan työn johtamisen malli palvelee yritystä myös sisäisesti, sillä se vahvistaa tekemisen yhdenmukaistamista Suomen 11 toimipisteessä. ”Haluamme olla entistä luovempi markkinointitoimisto. Näin isossa yrityksessä ja monipuolisessa ympäristössä siihen tarvitaan paljon erilaista osaamista. Siksi luotiin tällain
Avidly named HubSpot’s “Global Partner of the Year” for the third year in a row27.1.2022 12:00:00 EET | Press release
Avidly has won for the third consecutive year the prestigious award of Global Partner of the Year in the HubSpot 2021 Impact Awards. The Impact Awards measure HubSpot’s partner agencies’ continuous customer growth and their proficiency and quality of services.
Teimme sen taas! Avidly on HubSpotin globaali vuoden kumppani - kolmatta kertaa peräkkäin27.1.2022 12:00:00 EET | Tiedote
Avidly on voittanut HubSpotin 2021 Impact Awards -tilaisuudessa arvostetun vuoden globaalin kumppanin palkinnon kolmantena vuotena peräkkäin. HubSpot Impact Awards mittaa HubSpotin kumppanitoimistojen palvelun laatua ja teknistä kyvykkyyttä sekä asiakasmäärän kasvua.
AVIDLY AND SUPERSON DRIVE POSITIVE CHANGE WITH CO2-FREE ADS - A NEW SUSTAINABILITY PLATFORM FOR ADVERTISERS AND AGENCIES19.1.2022 14:39:47 EET | Press release
CO2-Free Ads is a sustainability platform created by Avidly – inviting all marketers, advertisers and agencies to consider, calculate and mitigate CO2 emissions of their marketing activities. CO2-Free Ads includes The Mitigator page: a tool for estimating and mitigating CO2 emissions of marketing activities. Estimating and optimising CO2 emissions in campaign planning makes CO2 compensation possible both for budgeting and in practice.
Resurssipula on suomalaisyritysten kansainvälisen kasvun este23.6.2021 10:32:26 EEST | Tiedote
Itsenäisten markkinointitoimistojen AMIN Worldwide -verkoston Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toimintoja johdetaan seuraavat kaksi vuotta Suomesta. AMIN Worldwiden-verkoston EMEA-alueen uusi presidentti Ismo Nikkola lupaa auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälisessä kasvussa.