
Vainu’s real-time sales offering now available directly in the CRM

Of the product release, Vainu CEO and Co-founder Mikko Honkanen says: “Since we founded Vainu, we’ve known that in addition to the who, when, what, and why of sales, the other challenge is to get people to actually use that information. We realized that the key to success there is removing friction; making data as easy as possible to consume. With Vainu for CRM, we’ve done exactly that—embedded into everything you do in the CRM, real-time company data will be hard to avoid.”
Vainu CTO and Co-founder Tuomas Rasila celebrates the technological advancements made under the hood to create the frictionless user experience. “Syncing up with a CRM requires an excellent matching tool, and ours is world-class. Instead of merely matching based on global unique identifiers, it compares the full extent of a company record to our database to increase our confidence rating in the match. Once connected, our platform learns from everything salespeople are doing in the CRM to deliver information that’s as relevant as possible. And since everything is automated, the data-driven experience won’t require endless effort on our customers’ end.
With the improvements to the platform Vainu announced today, the company further strengthens its commitment to help salespeople be relevant in every customer interaction.
Pricing and availability
Vainu for CRM is available now for four major CRMs: HubSpot, Microsoft Dynamics 365, Pipedrive, and Salesforce. Additional CRM integrations will be released throughout the year.
The new features are available free of charge as a part of existing Vainu subscriptions. Rollout will start immediately.
Keywords
Contacts
Mikko LuhtavaHead of Marketing
Tel:+358 50 543 5025mj@vainu.ioImages

Links
About Vainu
Vainu is building a Sales Intelligence platform that helps salespeople use real-time, high-quality company data in every customer interaction. The platform is aimed at European B2B sales organizations with a CRM, improving their customer experience and increasing sales close rates.
Headquartered in Helsinki, Finland, the company launched in 2014 and is now at €15 million in annual revenue with a team of 180, spread across Europe. Vainu is used by over 2,000 sales organizations globally, including customers like EY, Santander, Bridgestone, SAP, and Telia.
Subscribe to releases from Vainu
Subscribe to all the latest releases from Vainu by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Vainu
Raportti: Tekoälyn ja ihmisen yhdistelmä nopein lukemaan tilinpäätöksiä luotettavasti24.4.2020 10:57:12 EEST | Tiedote
Nopeus on valttia - myös tilinpäätösten käsittelyssä. Maailman kattavinta yritystietokantaa rakentava Vainu on julkaissut raportin, jossa selvitetään sen kykyä käsitellä suomalaisten yritysten uusia tilinpäätöksiä ja tuoda niiden tiedot asiakkaidensa saataville. Erinomaisista arvosanoista etenkin Vainun nopeus tiedonkeruussa oli merkittävä, sillä sen automatisoitu käsittelyprosessi peittosi alan johtajiin kuuluvan vertailuyrityksen selvästi. Teknologian avulla suomalaiset yritykset pääsevät tekemään merkittäviä liiketoimintapäätöksiään mahdollisimman ajantasaisella ja luotettavalla taloustiedolla.
Vainun reaaliaikainen yritysdata nyt saatavilla suoraan CRM:ään21.1.2020 15:30:00 EET | Press release
Teknologiayritys Vainu julkaisi Vainu for CRM:n tänään. Vainu for CRM on uusi ratkaisu, joka korjaa ja parantaa tietoa, jota on tallennettu asiakkuudenhallintajärjestelmiin (CRM). Tuote on rakennettu Vainun modernin yritystietokannan ympärille ja tuo reaaliaikaisen yritystiedon CRM:iin sekä automatisoi tehtäviä perustuen datasta löytyneisiin trigger-tapahtumiin. Uusi tarjoama on nyt saatavilla seuraaville CRM-järjestelmille: Salesforce, HubSpot, Microsoft Dynamics 365 ja Pipedrive.
Suomen parhaan myyntiorganisaation tavoitteeksi kitkeä huonot myyntipuhelut maasta2.9.2019 12:20:00 EEST | Uutinen
Ohjelmistoyritys Vainu on ottanut tehtäväkseen parantaa myyjien asiakaskohtaamisten laatua ja nostaa ammattinimikkeen kunnioitusta Suomessa. Muutos on osa yrityksen viestintäuudistusta, jonka tavoitteena on saada Euroopan myyntiorganisaatiot hyödyntämään reaaliaikaista yritystietoa jokaisessa asiakaskohtaamisessaan. Suomessa Vainu tarjoaa kaikille yritysmyynnin johtajille ilmaisen koulutuksen siitä, kuinka parantaa myynnin asiakaskohtaamisia dataa hyödyntämällä.