Friends & Brgrsilla kunnianhimoiset kasvutavoitteet – kuusi uutta ravintola-avausta loppuvuoden aikana
Pietarsaaressa vuonna 2014 perustettu Friends & Brgrs on kasvanut nopeasti yli kymmenen ravintolan kokonaisuudeksi, joka on osoittanut vetovoimansa myös koronapandemian aikana. Alkuvuodesta julkaisemansa kasvustrategian mukaisesti yhtiön suunnitelmana on avata kuluvan vuoden aikana kuusi uutta ravintolaa ja laajentua kolmessa vuodessa 30–50 ravintolan ketjuksi.
Seuraavat kauppakeskuksiin sijoittuvat avaukset tehdään loka–joulukuun aikana Kaareen Helsingissä, Isoon Omenaan Espoossa, Armadaan Lappeenrannassa, Aapeliin Kuopiossa ja Rinteenkulmaan Rovaniemellä.
- Kesän myynti ja asiakaskysyntä ovat ylittäneet odotuksemme. Kesäkuun ravintola-avausten jälkeen liiketoimintamme on lähtenyt elpymään nopeasti ja olemme jälleen vahvan kasvun tiellä. Ulosmyyntiin sopiva tarjontamme palveli selkeästi myös korona-ajan kuluttajaa. Lock-downin aikana pystyimme pitämään kaikki ravintolamme auki, ja nouto- ja kotiinkuljetusmyyntimme oli kiitettävää sekä kassavirtamme positiivista, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Peter Fagerholm.
- Friends & Brgrs on todistanut brandinsa ja asiakaskuntansa vahvuuden tämän poikkeuksellisen kevään ja kesän aikana. Uskon nopean syömisen vahvaan kasvuun etenkin nuorten ja laatutietoisten asiakkaiden parissa. Hittiketju on tärkeä osa tulevaisuuttamme ja haluamme nyt vahvistaa sen kasvua, kun olemme läheltä nähneet konseptin elinvoimaisuuden ja skaalautuvuuden tehokkuuden, toteaa Friends & Brgrsin omistavan NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.
Nopean syömisen kasvutrendi siivittää menestystä
Elokuun puolivälissä Jyväskylän Sokkarille avatun Friends & Brgrsin ensimmäisten viikkojen myynti on lyönyt yhtiön odotukset. Vuoden 2021 aikana tähtäimessä on lisää avauksia, joista jopa kolme sijoittuu joulukuussa 2021 Tampereelle valmistuvaan UROS LIVE -areenaan.
- Jyväskylän myyntimenestys on rohkaisevaa tulevia avauksia ajatellen. Samalla kun asiakkaat ovat palanneet fyysisesti takaisin ravintoloihimme, digitaalinen myynti on kehittynyt positiivisesti. Koronan myötä uudet asiakkaat ovat selkeästi löytäneet nouto- ja kotiinkuljetusruoan sekä digitaalisen ostamisen pariin, Fagerholm toteaa.
Vikströmin lailla Fagerholm uskoo pikaruokamarkkinan kasvavan ja monipuolistuvan lähitulevaisuudessa haastavasta toimintaympäristöstä huolimatta.
- Suosiotamme laadukkaan kotimaisen ruokatuotteen lisäksi siivittävät pikaruokamarkkinan kasvutrendi sekä ulkonasyömisen lisääntyminen erityisesti nuorten keskuudessa, oli koronaa tai ei. Näkisin, että laadukkaaseen nopeaan ruokaan panostava segmentti tulee viemään osuutta myös ”perinteisemmän pikaruoan” markkinasta, Fagerholm visioi.
Friends & Brgrs -ravintolat sijaitsevat ennestään Helsingissä, Espoossa, Tampereella, Turussa, Seinäjoella, Vaasassa, Oulussa, Pietarsaaressa sekä Hampurissa. Friends & Brgrs tuli osaksi ravintolayhtiö NoHo Partnersia huhtikuussa 2020.
Lisätiedot:
Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, Friends & Brgrs Oy Ab, puh. +358 50 553 3665
Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 011 1989
Avainsanat
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Perustimme Friends & Brgrs:n todellisille hampurilaisten ystäville, sillä sellaisia olemme itsekin.
Siksi leivomme sämpylämme itse, jauhamme lihan omassa keittiössämme ja kypsennämme ranskalaisemme triple-cooked-menetelmällä. Emme tyydy oikoteihin, vaan käytämme ainoastaan parhaita tuoreita raaka-aineita ja hankimme ne tuottajilta, joihin voimme luottaa.
On taatusti helpompiakin tapoja tehdä hampurilaisia, mutta epäilemme että ei parempia.
Sebastian, Rasmus, Kaj, Saul, Ole, Peter
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Friends & Brgrs
Friends & Brgrs jatkaa vahvaa kasvuaan ja kaksinkertaistaa työntekijöidensä määrän tänä vuonna26.1.2022 12:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen hampurilaisketju Friends & Brgrs jatkaa vahvaa kasvuaan. Tavoitteena on avata 10 uutta ravintolaa ja samalla palkata yli 300 uutta henkilöä tämän vuoden aikana.
Smash-burgarna har kommit för att stanna - Friends & Brgrs har sålt över 3,5 miljoner burgare på sex år17.12.2020 10:30:00 EET | Tiedote
Smash-burgare har blivit den hetaste trenden i burgerbranschen, både bland restauranger och hemma-kockar. Populariteten i Finland har ökat stadigt sedan Friends & Brgrs lanserade sina smash-burgare år 2014. Sedan dess har kedjan sålt över 3,5 miljoner burgare, och därmed skapat ett nytt segment på den finländska burgermarknaden.
Suositut smash-burgerit ovat tulleet jäädäkseen – Friends & Brgrs myynyt kuudessa vuodessa yli 3,5 miljoonaa hampurilaista 17.12.2020 10:30:00 EET | Tiedote
Smash-burgerit ovat nousseet hampurilaismaailman polttavimmaksi trendiksi. Niin kotikokit kuin ravintola-asiakkaat hurmanneiden burgereiden suosio Suomessa on kasvanut tasaisesti sen jälkeen, kun Friends & Brgrs toi markkinoille smash-hampurilaisensa vuonna 2014. Friends & Brgrs on perustamisestaan lähtien myynyt yli 3,5 miljoonaa hampurilaista, ja samalla luonut smash-valmistustavan myötä täysin uuden segmentin Suomen hampurilaismarkkinoille.
Ambitiösa tillväxtmål för Friends & Brgrs – sex nya restauranger under slutet av året15.9.2020 08:30:00 EEST | Pressmeddelande
Hamburgerkedjan Friends & Brgrs öppnar detta år sex nya restauranger. Kedjan, som är känd för sina kvalitetsburgare, öppnade sin 11. restaurang i centrum av Jyväskylä i augusti. Under slutet av året öppnas nya restauranger i Helsingfors, Esbo, Villmanstrand, Kuopio och Rovaniemi. Företaget strävar till att bli det ledande hamburgarbrandet i Finland och kommer inom tre år att sysselsätta 1 000 unga duktiga medarbetare.