Kurio Oy, sosiaalisen median toimistoKurio Oy, sosiaalisen median toimisto

K-Rauta repäisee uudella tapettilanseerauksella – rakensi elämyksellisen pakohuonepelin osana kampanjaa

Jaa
Kurion K-Raudalle suunnittelema 360-kampanja kannustaa suomalaisia miettimään valkoisia pintojaan uudella tavalla. Slogan ”Repäise. Laita tapetti.” herää henkiin niin massamediassa kuin kokemuksellisissa toteutuksissa.

K-Rauta lanseerasi syyskuun alussa eturivin suomalaisten suunnittelijoiden tapettimalliston Cello-tuotemerkkinsä alle. Kreetta Järvenpää, Kaisa Kartela ja Heidi Valkola ovat suunnitelleet yhteensä kuusi tapettia, jotka ovat saatavilla vain K-Raudasta.

”Monelle itsetekeminen ja kodin kunnostaminen on tapa ilmaista itseään. Nousevana ilmiönä tunnistimme myös, että vaaleus on väistymässä värien tieltä, mutta värien käyttäminen vaatii vielä hiukan rohkeutta. Tämä asiakasymmärrys on ollut pohjalla myös uuden malliston ja siitä kertovan kampanjan suunnittelussa. Sen vuoksi kampanjan tavoitteena oli paitsi tuoda esiin K-Raudan laajaa ja ajanhenkistä sisustamisen ja pintamateriaalien valikoimaa, myös rohkaista asiakkaitamme oman kädenjälkensä jättämiseen K-Raudan brändilupauksen mukaisesti”, kertoo K-Raudan markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Jonna Nummela.

Uudessa mallistossa on valikoimaa runsaista kukkakuoseista yksinkertaisiin graafisiin kuoseihin ja hellyttäviin lastentapetteihin. Suunnittelijat saivat vapaat kädet kuvatapetteja tehdessään, ja siksi mallistosta löytyy erityisen rohkeita ja sykähdyttäviä kuoseja. Lanseeraus suunniteltiin tämä mielessä.

“Tapetin laittaminen on kuin kampaajalla käynti – usein päätyy tuttuun ja turvalliseen, vaikka välillä tekisi oikeasti mieli repäistä rohkealla mallilla”, kuvaa Kurion strategiajohtaja Elli Tuominen. “Tätä rohkeutta me halusimme kampanjalla juhlistaa ja uusi mallisto on kuin siihen tehty vaikuttavine kuoseineen. Kaikki kampanjan elementit toteuttavatkin kampanjan slogania ”Repäise. Laita tapetti.””

Laajasti mediassa näkyvä kampanja on suunniteltu joka tavalla osallistavaksi. “Meille oli tärkeää kannustaa ihmisiä repäisemään ja kokemaan kampanja itse”, Tuominen kertoo. Yhtenä toteutuksena Escape Room Helsingin kanssa rakennettiin pakohuonepeli, jossa tapettien tarina ja kuosit heräävät eloon. “Perinteisen showroomin sijaan päätimme tuoda tapetit koettavaksi tavalla, joka sekin vaatii kokijalta rohkaistumista. Pakohuonepeli on faktaa ja fiktiota sekoittava tarina tapettien takaa. Pelin nimi – ”Jälkeä jättämättä” – viittaa paitsi pelin katoamismysteeriin myös K-Raudan sloganiin, ”Jätä jälkesi””, Tuominen kertoo.

Kampanjan muut elementit toteuttavat samaa ideaa TV:tä, ulkomainontaa ja konkreettisesti repäistävää printin erikoistoteutusta myöten. “Tässä kampanjassa kaikki mediat pelaavat omilla vahvuuksillaan aina somen osallistavuudesta telkkariin vavahduttavuuteen”, Tuominen summaa.


Suomalaista suunnittelua seinille

Uusilla Cello-kuvatapeteilla on Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki muistuttamassa suomalaisen työn merkityksestä ja siitä, että tuotteet on suunniteltu Suomessa.

”Merkittävä osa K-Raudan myynnistä tulee kotimaisista tuotteista. Cello-kuvatapettien lanseeraus on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun teemme oman tuotemerkin alle kokonaan Suomessa suunnitellun malliston, jolla on Design from Finland -merkki. Koronasta johtuvassa poikkeustilanteessa kotimaisen työn tukeminen tuntuu erityisen merkitykselliseltä”, jatkaa Nummela.

Kaikki suunnittelijat ovat luoneet K-Raudalle kaksi tapettikuosia. Fritillaria- ja Whispering-kuvatapetit tehnyt Kreetta Järvenpää kertoo suunnittelutyöstään: ”Suomalaisten kodit ovat aika vaaleita. Rohkaisisin ihmisiä ajattelemaan pieniä tiloja myös värillisten seinien tai tapettien kanssa. Ehkä pelätään ajatusta siitä, että mitä sitten kun myyn tämän asunnon – mutta toisaalta, se tärkein asiahan on siinä, että ihmiset asuvat siinä kodissaan nyt”, Järvenpää sanoo.

Heidi Valkola suunnitteli Niitty- ja Meri-kuvatapetit niin lasten kuin aikuisten makuun sopiviksi. “Lapset ovat tosi hyviä keksimään juttuja, joita itse en ole miettinyt kuvittaessani. He osaavat hyvin kehittää tarinaa – miksi se Niitty-tapetin lintu kastelee kukkia, miksi se pupu on mennyt piiloon. Mielestäni lapsilta ei pidä kieltää seinien koskettelua. Tapettiin kuuluu ne sormenjäljet, kun niitä tarinoita etsitään sieltä”, toteaa Valkola.

Kuuhunkurkottaja- ja Haaveilija-kuvatapetit loi mallistoon Kaisa Kartela. “Oman kokemukseni mukaan rohkeus sisustamisessa kannattaa: olipa kyse maalisävyistä tai tapeteista, olen aina ollut tyytyväisin niihin kaikkein uskaliaimpiin valintoihini”, Kartela kannustaa kodinsisustajia.


Tapettimallisto:
Lisätiedot: https://www.k-rauta.fi/inspiraatio-ja-ohjeet/remontointi/uusi-kuvatapettimallisto-suomalaisilta-suunnittelijoilta 

Pakohuonepeli:
”Jälkeä jättämättä”
Escape Room Helsinki
Fabianinkatu 23, 00130 Helsinki
Lisätiedot ja varaukset: https://escaperoom.fi/fi/peli/jalkea-jattamatta/ 

Kampanjan spotti:
"Repäise. Laita Tapetti."
Linkki: https://vimeo.com/458237448 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi


Jonna Nummela
Johtaja, Markkinointi ja viestintä
Rakentamisen ja talotekniikan kauppa, K-ryhmä
jonna.nummela@kesko.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote

29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye