Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
"Tavoitteemme ovat hienosti linjassa SAMYn kanssa sekä kunnianhimon että suunnan osalta. Jaamme yhteisen halun palvella asiakkaitamme paikallisesti ja globaalisti johtavana social-first-toimistona, hyödyntäen dataa ja teknologiaa asiakkaidemme eduksi. Tämä kumppanuus on merkittävä virstanpylväs matkallamme ja olemme innoissamme mahdollisuuksista, joita se avaa meille ja asiakkaillemme, sekä Pohjoismaissa että globaalisti", toteaa Tommi Opas, Kurion toimitusjohtaja ja osakas.
Kurio jatkaa toimintaansa entisellä nimellään, saman johdon alaisuudessa ja ottaa käyttöönsä laajan valikoiman SAMY Alliancen kehittämiä omia työkaluja. Osa näistä, kuten sosiaalisen media kuuntelutyökalu Capture, on jo valjastettu Kurion asiakkaiden hyödyksi. Kurion vaikuttajamarkkinoinnin kyvykkyyksiä tullaan myös vahvistamaan Shinebuzzilla, globaaliin käyttöön suunnittelulla creator management -työkalulla.
"Yhdistyminen tarjoaa heti merkittäviä etuja nykyisille asiakkaillemme ja tiimillemme", kommentoi Tommi Opas. "Kasvutavoitteiden, tarjooman ja kulttuurin yhteensopivuudet ja synergiat kävivät ilmi jo ensitapaamisessamme SAMYn kanssa. Vuosien varrella monet toimijat ovat osoittaneet kiinnostustaan Kurioon, mutta SAMY Alliance erottui alusta asti ainutlaatuisena, täydellisenä mätchinä."
Kurio on aloittanut toimintansa vuonna 2012 perustajiensa Jari Lähdevuoren ja Elli Tuomisen vetämänä. Vuodesta 2015 lähtien toimiston kasvua on ollut rakentamassa Tommi Opas toimitusjohtajan ja osakkaan roolissa. Kurio palvelee tänä päivänä niin some- kuin lead-toimistona, asiakkainaan muun muassa Microsoft, Fazer, Kesko, Wärtsilä Energy ja UPM. Toimiston osaamista tullaan hyödyntämään SAMY Alliancen globaalissa tekemisessä, palvellen asiakkaita kuten L'Oréal, Netflix ja Diageo.
Kurio sijoittui maailman kahdeksanneksi luovimmaksi toimistoksi Global Creative Index 2023 -listauksessa, jota ylläpitää PRovoke Media. Toimiston asiakastöitä on palkittu alan arvostetuimmilla palkinnoilla, mukaan lukien D&AD, WARC Awards for Effectiveness, Clio Awards, Effie Awards ja New York Festivals Advertising Awards. Kurio tunnetaan myös ajatusjohjajuutta rakentavista tutkimushankkeista, raporteista ja puheenvuoroista alan johtavissa tapahtumissa kuten Cannes Lions ja Eurobest. Toimiston osakkaita on kutsuttu lukuisiin tuomaristotehtäviin alan kisoissa mukaan lukien Dubai Lynx, Eurobest, The New York Festivals, SABRE Awards ja Effie Awards.
SAMY Alliance, jonka Financial Times listasi Euroopan 1000 nopeimmin kasvavan yrityksen joukkoon neljättä kertaa peräkkäin, toimii yli 50 markkinalla 14 maassa. Madridissa pääkonttoriaan pitävällä yrityksellä on globaalisti yli 400 työntekijää. SAMY Alliance tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisesti digitaalisen markkinoinnin palveluita – johon lukeutuvat esimerkiksi tutkimus ja markkinaymmärrys, data ja analytiikka, sosiaalinen media, digitaaliset sisällöt, luova suunnittelu, vaikuttajamarkkinointi, viestintä ja suhdetoiminta.
”Kurion mukaantulo avaa meille väylän Pohjoismaihin, jossa on valtava potentiaali – ja korkein sosiaalisen median käyttöaste maailmassa, 81,7 % väestöstä”, kommentoi Patricia Ratia, yksi SAMY Alliancen perustajista. “Olemme innoissamme saadessamme oman hubin Helsinkiin, jolla on vahva asema designissa ja innovaatiossa. Helsigin hubimme toimii hyvänä kokeilulaboratoriona SAMY Alliancelle. Olemme myös innoissamme Kurion tiimin tuomasta osaamisesta luovan sometekemisen saralla, ja olemme varmoja että sen avulla koko tarjoomamme muuttuu arvokkaammaksi asiakkaillemme.”
SAMY Alliancen kannalta merkittävänä vuonna, Bridgepointin tullessa yhtiön osakkaaksi Aurica Capitalin rinnalle, yhdistyminen Kurion kanssa vahvistaa sen asemaa globaalina strategisena markkinointi- ja liiketoimintakumppanina johtaville brändeille. Perustajat ja kansainvälinen johtoryhmä jatkavat tämän uuden kasvuvaiheen johtamista, nyt käsi kädessä Kurion kanssa, tavoitteena saavuttaa yli 100 miljoonan euron liikevaihto tulevina kuukausina.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
CEO
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358401833256
tommi@kurio.fi
Juan Andres Elhazaz
Global COO
SAMY Alliance
+306970302399
juan.elhazaz@samyroad.com
Kuvat
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme