N2:n kampanja kiteytti Roosa nauhan rohkean mission: tehdään suomalaisista maailman välittävin kansa

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys tukee tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaikkea Suomessa tehtyä syöpätutkimusta, kun aikaisemmin kerätyt varat lahjoitettiin rinta- ja gynekologisten syöpien tutkimukseen. Suuren muutoksen myötä myös vuoden 2020 kampanjan tavoitteet on asetettu korkealle: tehdä suomalaisista maailman välittävin kansa. Rohkean mission toteuttamiseksi on tavoitettava uusia kohderyhmiä ja kerättävä enemmän lahjoituksia.
Ison muutoksen sanoittajaksi ja kuvittajaksi valikoitui markkinointiviestinnän luova toimisto N2, joka paketoi Roosa nauhan mission kaikkia koskettavaksi kampanjaksi.
“Halusimme nostaa kampanjan keskiöön nauhan suunnittelijan Juha Tapion lisäksi myös itse nauhan ostajat ja lahjoittajat, jotka välittämisellään mahdollistavat Roosa nauha -keräyksen ja suomalaisen syöpätutkimuksen. Lisäksi halusimme suunnata katseet myös niihin, jotka kamppailevat ja elävät syövän kanssa”, N2:n suunnittelijat Jon Gustavson ja Netti Genberg kertovat.
Kampanjan toteutuksessa työskenteli laaja joukko alan ammattilaisia, muun muassa kampanjailmeen kuvista vastannut Simelius Simelius ja tuotantoyhtiö Mjölk.
"N2:n laajan kumppaniverkoston kautta Roosa nauhalle löytyi aivan uusi tarinallinen ulottuvuus. Esimerkiksi tuotantoyhtiö Mjölkin ohjaaja Simo Liukka onnistui visualisoimaan sen ainutlaatuisen ja merkittävän tuen, mikä tuntemattomilla lahjoittajilla on syövän kanssa eläville. Hoidimme roolituksen itse, jonka ansiosta kampanjakasvoina on Syöpäsäätiön työntekijöitä sekä henkilöitä, joita syöpä on oikeasti koskettanut", Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen sanoo.
Mellakka Helsingin kampanjaan toteuttama vaikuttajakokonaisuus kannusti vuorostaan jopa 30 vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaista toimimaan tärkeän asian puolestapuhujina. Mukana olivat muun muassa näyttelijä Johanna Puhakka, kansainvälinen twerk-tähti Tinze sekä malli Sabina Särkkä.
“Onnistuimme hienosti kiteyttämään rohkean missiomme tähän kampanjaan. Yhteistyössä yhdistyivät saumattomasti ylätason strateginen kumppanuus sekä ruohonjuuritason osaava inhouse-tuotanto. Olemme erittäin kiitollisia antoisasta yhteistyöstä ja saamastamme tuesta”, Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller iloitsee.
Vuoden 2020 Roosa nauha -keräys on käynnissä 22.9.–1.11.
Roosa nauhan päivää vietetään 9.10.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Hertta Granroth
Business Director, N2
hertta.granroth@n2.fi
040 595 9953
Vivan Daaboul
Business Director, Mellakka Helsinki
vivan@mellakkahelsinki.fi
050 369 0169
Sari Meller
Varainhankintajohtaja, Syöpäsäätiö
sari.meller@cancer.fi
050 409 0550
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
N2 on strateginen luova toimisto. Luomme liiketoiminnan suuren kuvan ja rakennamme sen suunnittelemalla identiteetin, palvelut ja markkinointiviestinnän.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta N2
N2 Helsinki Oy vahvistaa digitaalisen markkinointiviestinnän osaamistaan – vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypement osaksi konsernia11.11.2021 11:13:53 EET | Tiedote
N2 Helsinki on ostanut 50 % vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypement Oy:n osakkeista sen perustajaosakkailta Max Kolulta ja Jani Isakssonilta. Kaikki osakkaat ja työntekijät jatkavat yhtiön palveluksessa, ja Jani Isaksson on kaupan yhteydessä nimitetty yhtiön toimitusjohtajaksi. Hypementin asiakkaita ovat muun muassa Finnair, Klarna sekä Sinebrychoff. “Hypement-kauppa parantaa vahvaa vaikuttajamarkkinointiosaamistamme entisestään. Konserniyhtiömme Mellakka Helsinki ja Mellakka Management ovat jo merkittäviä toimijoita alalla, mutta Hypement tuo meille lisävoimia ja erilaista näkemystä. Yhtiöllä on erittäin vahva osaaminen populaarikulttuurin ja urheiluvaikuttajien keskuudessa. Suurella osalla Hypementin henkilökunnasta on itselläänkin urheilutausta, joten he ovat luontevia ja luotettuja toimijoita alalla niin vaikuttajille kuin asiakkaillekin”, N2 Helsinki -konsernin toimitusjohtaja Alex Nieminen kertoo. Myös Hypement Oy:n toimitusjohtaja Jani Isaksson kokee, että kaupoista on merkittäv
Alex Niemisen podcast-uutuus kehottaa yrityksiä pysähtymään, arvioimaan ja toimimaan2.4.2020 08:26:10 EEST | Tiedote
Pysähdy. Arvioi. Toimi! -podcastissa keskustellaan koronakriisin vaikutuksista ja ratkaisuista markkinointialan huippuosaajien kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme