SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Ehkäisy on parasta suojausta: Prisma ja Finlayson koronan vastaiseen taistoon

Jaa
Prisma ja Finlayson päättivät osallistua koronan vastaiseen taisteluun laajalla rintamalla toteuttamalla maskitalkoot Prismoissa – aloittaen pääkaupunkiseudun HOK-Elannon Prismoista. Talkoot pitävät sisällään uudenlaista aktiivista maskien esiin nostamista Prismojen sisääntuloporteilla, myymäläkampanjointia sekä mediamainontaa. Tavoitteena on saada lisättyä maskien käyttöä julkisissa tiloissa.

- Suomi on tilanteessa, jossa kaikkien kynnelle kykenevien on tehtävä parhaansa, jotta yhteiskunta voisi toimia mahdollisimman hyvin. Kyseessä on yksilöiden, yritysten ja kaikkien yhteisöjen etu. Nyt olemme vaiheessa, jossa vielä pystymme hillitsemään koronan leviämistä noudattamalla viranomaisten ohjeita. Meillä on isona ihmisten arjessa läsnä olevana toimijana mahdollisuus ja vastuu tehdä osamme asian eteen. On meistä jokaisen etu, että kaikilla on maskiasiat kunnossa, painottaa S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen.

Nyt Prisma ja Finlayson ovat päättäneet ryhtyä tuumasta toimeen ja yritykset ovat yhdistäneet voimansa maskitalkoiden merkeissä.

- Ensimmäisenä valtaamme pääkaupunkiseudun Prismojen sisääntuloportit maskilavoilla, tiedotusjulisteilla ja talkoohenkilöstöllä tavoitteenamme saada jokaiselle pääkaupunkiseudun Prismoissa asioiville maskien käytön tärkeydestä kertova viesti läpi sekä saada ihmiset ottamaan käyttöön kasvomaski sekä ostamaan maskeja jatkuvaan tarpeeseen, kertoo ketjujohtaja Anu Tuomaala HOK-Elannosta.

Yksi keskeinen tekijä viruksen pysäyttämisessä on maskien käyttö muiden ja itsensä suojelemiseksi. Maskien käytön pitäisi olla itsestäänselvyys kun liikutaan julkisissa tiloissa - erityisesti leviämisvaiheessa olevilla alueilla kuten pääkaupunkiseudulla. Samalla muistaen myös muut viranomaisohjeet kuten turvaetäisyydet ja käsihygienia.

- Pelkällä puhumisella emme pysäytä koronan leviämistä vaan meidän kaikkien on tehtävä konkreettisia tekoja, myös yritysten. Olen suorastaan hämmentynyt siitä, miten vähän suomalaiset yritykset ovat tehneet yhteiskuntaa auttavia tekoja tässä tilanteessa. Liian vähän. Jokaisen yrityksen tulee tajuta se, että koronan pitäminen aisoissa on parasta lääkettä yritysten hyvinvoinnille. Kuten olemme huomanneet niin terve yhteiskunta on edellytys terveelle yritystoiminnalle. Siksi kaikkien yritysten etu on se, että ne yrittävät osaltaan auttaa yhteiskuntaa taistelussa koronaa vastaan, muistuttaa Jukka Kurttila Finlaysonilta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Virpi Viinikainen, käyttötavarakaupan johtaja, S-ryhmän marketkauppa, virpi.viinikainen@sok.fi, 010 768 1080


Anu Tuomaala, Prisma-ketjujohtaja, HOK-Elanto, anu.tuomaala@sok.fi, 010 76 68 080


Jukka Kurttila, Finlayson, jukka.kurttila@finlayson.fi, 040 715 5760

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.

Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye